Nahoru

swordcoast tn

map sod world

 

Baldur's Gate

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

mapa

 

Sekce návodu


(1) Svítící Tvrz

(2) Přátelská Náruč


(3) Beregost

Na jih od Beregostu (AR3800), Na sever od Nashkelu (4300)


(4)Nashkel

Karneval (AR4900), Nashkelské doly (AR5400), Nashkelské doly - podzemí (AR5401 až 5405), Jižně od Firewinu (AR5000)


(5)Tábor banditů

Peldské údolí (AR2400),


(6) Doly v Zahaleném lese

Zahalený les 1 - Srub (AR2200), Zahalený les 2 - Pavoučí doupě (AR2100), Zahalený les 3 - Druidský háj (AR1600), Zahalený les 4 - Wywerní jeskyně (AR1700),


 

nahoru

Svítící Tvrz (AR2600)

mapa

candlekeep

Místa:
1) Hostinec ve Svítící Tvrzi – hostinský Winthrop, Firebead Elvenhair, truhly a skříně
2) Kasárna – Fuller, Hullova truhla s mečem a protijedem
3) Noclehárna - Carbos
4) Gatewarden – sklepení, nemocnice
5) Brána - Hull
6) Skladiště – Reevor, ve skladišti krysy a stříbrný prsten
7) Oghmův chrám – Oghmův kněz
8) Stohy slámy – Dreppin, Nessie, v budově vedle je Shank
9) Phlydia
10) Tvrz – Gorion, Imoen


Důležité postavy: Dreppin, Erik, Firebead Elvenhair, Fuller, Gatewarden, Gorion, Hull, Imoen, Jondalar, Karan, Obe, Oghmův kněz, Parda, Phlydia, Reevor, Tethoril, Winthrop

NPC: -

Obchody: Oghmův kněz, Winthrop

Hostince: Winthrop (pití, spánek)

Chrámy: Oghmův kněz

Nepřátelé: Carbos, Shank, krysy, vyvolané potvory (xvarti, skuruti, divousové...)


Questy:


I) Dones Firebeadovi svitek určení (50 XP, lektvar léčení, ochrana před zlem)
V hostinci ve Svítící Tvrzi potkáte mága Firebeada Elvenhaira, který vás požádá, abyste mu donesli svitek určení od Tethorila. Stačí se proběhnout vnitřní zahradou a Tethoril si vás sám najde a prokecne, přičemž vám dá svitek. Doneste svitek Firebeadovi a máte hotovo. (Úkol vám může zadat i Tethoril, pokud jste nemluvili s Firebeadem.)

II) Dones Fullerovi šipky do kuše (10 GP, 50 XP)
Fuller v kasárnách vás požádá o donesení dávky šipek do kuše. Kupte je u Winthorpa v hostinci za 1 zlatý a přineste je zpátky Fullerovi. (Pokud máte charisma 18+, můžete se těšit na dýku +1 namísto peněz.)

III) Vrať Hullovi jeho meč (10 GP, 50XP)
Hull vás požádá, abyste mu přinesli jeho meč z kasáren, protože se včera trochu podnapil a ráno si přispal a nestihl si ho vzít. Meč je v truhle u postele vpravo nahoře. U meče je zároveň protijed z questu IV). Vraťte meč Hullovi a úkol je splněn.

IV) Vyčisti skladiště od krys (5 GP, 50 XP)
Trpaslík Reevor, který stojí před skladištěm, vás požádá (přikáže), abyste vyčistili skladiště od krys. Stačí naběhnout dovnitř, vymydlit těch pár krys a vyzvednout si odměnu.

V) Sežeň protijed pro Nessu (50 XP)
Dreppin stojí u stohů slámy a kousek za ním si požvykuje kráva, i když ne právě vesele. Když Dreppina dvakrát prokecnete, zadá vám za úkol, abyste sehnali protijed pro jeho krávu Nessu, které je dnes nějak nevolno. Protijed se nachází v kasárnách v truhle u postele vpravo nahoře, kde můžete nalézt i Hullův meč z questu II). Dreppin vás odmění informací, že Phlydia si ve stozích slámy zase zapomněla svou knihu.

VI) Najdi Phlydiinu knihu (Lynx eye gem, 50 XP)
Phlydia postává v severním ohybu Svítící Tvrze. Je oblečena jako mág, takže ji nejde přehlédnout. Když s ní promluvíte, řekne vám, že někde ztratila svoji knihu. Tu můžete nalézt ve stozích slámy kousek na jihovýchod. Dejte Phlydii knihu a přijměte odměnu.


Návod:


Na začátku hry se objevíte před hostincem ve Svítící Tvrzi (1) s pár desítkami zlatek a obyčejnou holí. V Tvrzi narazíte na několik zajímavých postav a mnoho rádců v zelených róbách, kteří vás provedou základy hry. Vaším prvním úkolem je sehnat si nějakou výbavu. To snadno vyřeší nákup u hostinského Winthorpa.

V přízemí hostince také najdete zamčenou skříň se dvěma svitky (Armor, Infravision), šlechtický pár, který vám dohromady nic neřekne, dva rádce a hlavně Firebeada Elvenhaira, který vám zadá váš první úkol. Máte mu donést svitek určení od Tethorila (quest I). K tomu se dostaneme později.

(V některých verzích se dá Firebead ukecat, aby vám dal 300 zlatých, a to tím, že si s ním promluvíte třicetkrát.)

Vydejte se do horního patra, kde můžete nalézt několik spících návštěvníků s jejich movitostmi nestřeženými. Seberte, co můžete, ale dejte si pozor, abyste nekradli u dvou bdělých šlechticů. Jakmile vás totiž ve hře někdo vidí krást, přivolá stráže, což většinou končí nemile.

(Ve Svítící Tvrzi to může být jen ztráta všeho zlata, jinde musíte bojovat, čímž ztratíte hodně reputace.)

Naproti pokoji jednoho ze šlechticů je zamčená skříň, kterou nebudete schopni odemknout ani vypáčit. (Je potřeba odemykání na 60 %(?).) V ní se nachází hvězdný safír v ceně tisíce zlatých mincí. Nevěšte hlavu, později ve hře se mu ještě podíváme na zoubek.

Než odejdete z hostince, kupte si u Winthorpa jeden svazek šipek do kuše, abyste se nemuseli vracet.

Vydejte se proti směru hodinových ručiček podél vnější zdi, dokud nedojdete ke kasárnám (2). Uvnitř najdete Fullera, kterého můžete požádat o úkol. Pošle vás pro šipky do kuše. Pokud je máte, dejte mu je, pokud ne, jděte je koupit k Winthorpovi. Dostanete 20 zlatých a 50 XP. (Pokud máte charisma 18+, dostanete místo peněz dýku +1. Dýku můžete taky ukrást.)

V pravém horním rohu kasáren je postel, u které stojí truhla. Vezměte z truhly meč a protijed a vydejte se zpátky na světlo světa. (Pokud se pokusíte vybrat ostatní truhly, přijdou na vás stráže.)

Vedle kasáren je noclehárna (3), kde na vás čeká Carbos, aby se vás pokusil zabít. Tento souboj by vám měl přinést jen málo potíží a 20 XP. Z Carbova těla můžete sebrat dýku. Venku za vámi přijde Karan a řekne vám, ať si pospíšíte, protože v Tvrzi není bezpečno.

Dál na jihovýchod je Gatewarden (4), který vám navrhne, abyste si ve sklepení (budova jižně od 4) procvičili boj ve skupině. Pokud do toho půjdete, sestupte do sklepení. Přivítá vás kouzelník Obe, který vám bude přivolávat monstra, dokud budete chtít a připojí se k vám pět družiníků. Je to ale jen ztráta času. Jediné, co má smysl udělat, je vypít lektvary, které mají u sebe družiníci (lektvar léčení a rychlosti). Až budete chtít odejít, řekněte to jednoduše Obeovi. Všechno, co ve sklepení získáte, vám zmizí z inventáře při odchodu. Družiníky lze zabít, ale nemá to žádný smysl.

V nemocnici (budova východně od 4) vám kněz dá lektvar léčení, druhý si od něj můžete zkusit ukrást a ze zamčeného stolku můžete vybrat třetí. Jen dejte pozor, ať vás nikdo nevidí nebo utečte dřív, než se objeví stráže.

Pokračujte v chůzi proti směru hodinových ručiček až k bráně (5), kde uvidíte hlídače Hulla. Bude po vás chtít, abyste mu přinesli jeho meč z kasáren (2), tak s ním znovu promluvte a dejte mu ho. Zmíní se o tom, že u jeho meče je i protijed pro Dreppinovu krávu Nessie.

Branou se nedá jen tak projít. Abyste se dostali pryč, musíte si promluvit s Gorionem. Abyste se později dostali dovnitř, budete si muset promluvit s hlídačem, který stojí venku před branou a dát mu velmi hodnotnou knihu. (Shodou okolností se vám taková dostane do rukou až v 6. kapitole, takže se do té doby do Tvrze nepodíváte. Splňte proto všechny questy.)

Další na řadě je skladiště (6), před kterým stojí trpaslík Reevor. Začne na vás křičet, abyste vyraždili krysy ve skladišti. Vejděte dovnitř a zabijte těch pár krys, co tam pobíhá. V jednom sudu je stříbrný prsten. Reevor vás odmění 5 zlatými a 50 XP.

Pokud máte zájem, můžete si promluvit i s Jondalarem, který vás potrénuje v boji, ale zase je to zbytečné. Jakmile jemu nebo jeho společníkovi Erikovi způsobíte zranění, oba odejdou a vy nic nezískáte.

Dál na sever je chrám (7), kde není nic zajímavého. Proto se vydejte na severozápad.

U stohů slámy (8) stojí Dreppin a za ním jeho kráva Nessie. Když si s ním pokecáte poprvé, řekne vám, že Phlydia si zapomněla svoji knihu ve stozích slámy. Vezměte si ji. Podruhé vám poví, že Nessie je nějaká nemocná a bude chtít protijed. Dejte mu ten, který jste vzali z truhly v kasárnách (2). Odměnou získáte 50 XP.

Vedle stohů slámy je budova, ve které vás napadne druhý vrah – Shank. Jeho smrt vám přinese dalších 15 XP. V kontejnerech v budově se dá najít pár zlatých, dýka a válečné kladivo. Venku za vámi přijde Parda a řekne vám, ať si pospíšíte, protože ve Tvrzi není bezpečno.

Dál na severozápad už je jen Phlydia (9), která vás požádá o nalezení ztracené knihy. Tu jste vzali ze stohů slámy (8) a můžete ji teď vrátit za drahokam a 50 XP.

Nyní zbývá pouze projít vnitřní zahrady. Někde tam pobíhá Tethoril a když vás uvidí, hned se za vámi vydá, aby vám mohl dát svitek určení pro Firebeada (1). Před tvrzí (10) samotnou stojí Gorion a najde si vás i Imoen. Cokoliv jí řeknete, nemá žádný vliv na hru. Dovnitř tvrze se zatím nedá nijak dostat. Běžte ještě rychle vrátit svitek určení Firebeadovi pro lektvar léčení, 50 XP a účinky ochrany před zlem (i když vám budou na nic).

Až budete připraveni, promluvte s Gorionem, abyste pokročili v příběhu a vyrazili ze Svítící Tvrze.


nahoru

Východně od Svítící Tvrze (AR2700)

mapa

vychod

Místa:
1) Místo přepadení – Gorionovo tělo
2) Startovací pozice
3) Klossed
4) Montaron, Xzar, Binkos
5) Diamant ve stromu
6) Chase


Důležité postavy: Binkos, Chase, Imoen, Klossed, Montaron, Xzar

NPC: Imoen, Montaron, Xzar

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Vlci, medvědi, divousi


Questy: -


Návod:

Po odchodu ze Svítící Tvrze s Gorionem vyrazíte na východ, nicméně budete přepadeni u kruhových obrazců (1) postavou v brnění a jejími pomocníky. Útočník bude vyžadovat, aby vás Gorion vydal, ale ten odmítne a strhne se bitva. Po zásahu ohnivým šípem vás Gorion pošle pryč a sám stojí v cestě agresorů. Zabije dva obry, ale nakonec padne za oběť meči obrněné postavy. Druhý den ráno se probudíte u cesty (2) a dožene vás Imoen ze Svítící Tvrze. Po krátkém rozhovoru se k vám přidá na vaší cestě.

Kousek dál po cestě (3) potkáte Klosseda, který vám dá nějaké informace.

Ještě dál po cestě (4) stojí strom, ve kterém je dutina s diamantem (souřadnice X4418 Y1956, zobrazíte stisknutím L).

Těsně před koncem mapy (5) můžete potkat posla Binkose, který spěchá vyřídit zprávy. Důležitější je ovšem dvojice Montaron a Xzar, od kterých můžete dostat lektvar léčení a nabrat je do party. Montaron je bojovník/zloděj a Xzar je nekromant, oba jsou zlí a lehce nadprůměrní (Montaron je do zlé party asi nejlepší volba, Xzar je jako zlý mág až na druhém místě za Edwinem). Důležité je, že je musíte brát jako dvojici a tedy nemůžete vzít jen jednoho z nich.

Můžete projít celou mapu, abyste získali nějaké zkušenosti za nepřátele.

U útesů (6) potkáte Chase, který se chce skočit a zabít se. Je úplně nepodstatný a cokoliv mu řeknete, nakonec se nezabije. Je to pošuk.

Nakonec můžete jít k jižnímu okraji mapy a odtud jít na mapu světa, abyste si zpřístupnili High Hedge na později. Poté se ale vydejte k východnímu okraji a jděte do další lokace na východ.


 

nahoru

Křižovatky (AR2800)

mapa

krizovatky

Místa:
1) Elminster
2) Prsten ochrany (X1004 Y1114)
3) Aoln
4) Zlobr
5) Bandité ve 3. kapitole
6) Andout, Jase


Důležité postavy: Andout, Aoln, Elminster, Jase

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Divousové, vlci, xvarti, banditi, ogre


Questy:

I) Získejte zpět Unsheyho opasek (70 GP, 800 XP)
V Přátelské náruči dostanete za úkol získat pro trpasličího klerika Unsheyho jeho opasek od zlobřího zloděje, který má spadeno právě na opasky. Toho najdete na východě mapy (4). Zabijte ho a vezměte z jeho mrtvoly tenký opasek. Pozor na ten tlustý, protože je prokletý a mění pohlaví osoby, která si ho nasadí. (Ale dá se aspoň prodat.)


Návod:


V téhle lokaci v podstatě není nic důležitého s dvěma drobnými výjimkami. V kameni (2) můžete najít ukrytý prsten ochrany +1 (X1004 Y1114, souřadnice se zobrazí stisknutím L). Druhou výjimkou je zlobr na východě mapy (4), který je předmětem jednoho úkolu z Přátelské náruče. Můžete ho zabít už teď a obrat o opasky, ale dejte si na něj pozor, protože postavu dokáže zabít i na jednu ránu. (Nejlepší taktikou jsou zbraně na dálku, kdy jedna postava naláká zlobra a zbytek po něm mezitím střílí.)

Ve zbytku lokace potkáte pár nevýznamných NPC, které vám trochu obohatí příběh a nějaká monstra a jiné nepřátele.

Když na této mapě skončíte, jděte na mapu světa na jižním a východním okraji mapy, abyste si zase zpřístupnili nějaké ty lokace, ale nakonec se vydejte severním okrajem do Přátelské náruče.


 

nahoru

Přátelská náruč (AR2300)

mapa

pratelskanaruc

Místa:
1) Skrýš v mechu (X2552 Y3760)
2) Joiin dům
3) Vrah
4) Hostinec Přátelská náruč
5) Chrám
6) Skurutí zloděj


Důležité postavy: Bentley Mirrorshade, Gellana Mirrorshade, Jaheira, Joia, Jopi, Khalid, Landrin, Nessie, Tarnesh, Unshey,

NPC: Jaheira a Khalid

Obchody: Bentley Mirrorshade, Gellana Mirrorshade

Hostince: Bentley Mirrorshade

Chrámy: Gelana Mirrorshade

Nepřátelé: Tarnesh, skuruti


Questy:


I) Joiin plamenný prsten (400XP, +1 reputace)
V jednom malém domečku (2) v Přátelské náruči žije jedna žena jménem Joia, které zlotřilí skuruti ukradli její drahocenný plamenný prsten. Joia požádá o pomoc skupinku dobrodruhů, kteří odhodláni jí pomoci, se vydají do lesíka na sever od hradeb Přátelské náruče, kde má skupina skurutů svůj úkryt (6). Po krátké šarvátce, která se strhne, hrdinové zamíří zpátky do Joiina malého domečku s jejím prstenem a dalšími cennostmi, které skuruti uloupili. Joia je nadmíru vděčná a o hrdinech řekne všem svým známým.

II) Získejte zpět Unsheyho opasek (70 GP, 800XP)
Ve druhém patře hostince Přátelská náruč se nachází trpasličí klerik Unshey, kterému zlobří zloděj zaměřený na opasky ukradl ten jeho. Zlobr se nachází v oblasti na jih od Přátelské náruče (AR2800), ze které jste pravděpodobně přišli. Zlobra zabijte, opasek doneste, odměny vyčkejte. (S charisma 16+ dostanete o 25 GP víc a výtisk jeho nejnovější knihy.)

III) Zabte pavouky v Landrinině domě (295 GP, 800 XP)
Ve třetím patře hostince Přátelská náruč potkáte Landrin, které pavouci zamořili dům v Beregostu. Požádá vás, abyste je zabili a přinesli jí tělo největšího z nich. Slíbí vám další odměnu, pokud s sebou vezmete i její boty a láhev vína, kterou má schovanou na horší časy (které očividně nastaly). Její dům stojí v jižní části Beregostu, hned vedle hostince Veselý kejklíř (Jovial Juggler). Zabijte pavouky, vemte tělo největšího z nich, vyrabujte truhlu pro boty a víno a odevzdejte Landrin. Musíte s ní promluvit třikrát, protože pokaždé si vezme jen jeden předmět a dá vám část odměny. (Pokud máte charisma 18+, Landrin vám při zadání úkolu dá 6 lahviček protijedu.)


Návod:


Projděte se mapou, vybijte skuruty, posbírejte, co můžete a zamiřte mezi zdi Přátelské náruče. V prvním domku nalevo (2) je Joia, která vás požádá, abyste jí přinesli plamenný prsten, který jí ukradli skuruti. Můžete jí ho rovnou dát za slušnou odměnu. Joia pak odejde a vy můžete vyrabovat dům.

Vyrabujte i ostatní domy a jděte ke vchodu do hostince Přátelská náruč (4). Tam si vás najde Tarnesh, který se ukáže být nájemným vrahem. Zabte ho a posbírejte jeho věci. Nyní do samotné Přátelské náruče.

V prvním patře můžete prokecnout pár lidí pro nějaké info do deníčku. Vyrabujte, co se dá, ale ukládejte, protože některé truhly nejsou volně dostupné a zavolají na vás stráže. V prvním patře jsou nejdůležitější Khalid a Jaheira, které máte vyhledat na radu svého zesnulého otčíma Goriona. Oba se k vám po krátkém rozhovoru připojí, pokud o to budete stát. Další důležitou postavou je Bentley Mirrorshade, který vede Přátelskou náruč a můžete si u něj nakoupit nebo prodat vybavení, pitivo nebo nocleh.

Ve druhém patře jsou další kopy truhel a skříněk, ale většina zamčená nebo hlídaná jejich majiteli. Opět rabujte a mezitím ukládejte. Důležitý je trpasličí klerik Unshey, který má pro vás úkol. Zlobr mu ukradl opasek a utekl s ním do lokace na jih od Přátelské náruče. Doneste Unsheymu jeho opasek zpátky pro odměnu. Ale pozor, opasek už nebudete moci ve hře získat (leda byste Unsheyho zabili), takže si rozmyslete, jestli ho chcete Unsheymu opravdu dát. (Opasků je ve hře málo, questů hodně.)

V posledním patře platí totéž, co v předchozím. Místo Unsheyho je tu gnómka Landrin, která vás požádá, abyste vyčistili její dům od pavouků (a donesli jí nějaké věci). Bydlí v Beregostu vedle Veselého kejklíře (Jovial Juggler). Pokud máte dost vysoké charisma, dá vám na tento úkol 6 lahví protijedu. Co je ale na tomto patře zajímavější, je šlechtic v pokoji vlevo nahoře, který vám po krátkém rozhovoru (pokud to dobře uhrajete) dá svoje zlaté kalhoty, abyste je vyprali. O jejich využití si můžete přečíst jinde.

Krom hostince je v Přátelské náruči i chrám, který vede Bentleyho žena Gellana. Provozuje služby obvyklého chrámu.

Z mapy odejděte severním a východním směrem pro zpřístupnění dalších lokací, ale jděte na jih do Beregostu.


nahoru

Beregost (AR3300)

mapa

b

Místa:
1) Golin Vend
2) Kagainův obchod
3) Feldepostův hostinec
4) Firebeadův dům
5) Planoucí čaroděj, Garrick
6) Rudá otep, Silke
7) Miriannin dům
8) Kovárna
9) Veselý kejklíř
10) Landrinin dům


Důležité postavy: Algernon, Bjornin, Elminster, Firebead Elvenhair, Garrick, Golin Vend, Gurke, Gyllian, Kagain, Karlat, Marl, Mirianne, Officer Vai, Oogie Wisham, Perdue, Raleo Windspear, Silke, Spen Gil'hem, Tranzig, Zhurlong

NPC: Garrick, Kagain

Obchody: Feldepost, Kagain, Taerom „Thunderhammer“ Fuiruim

Hostince: Feldepost (pití, spánek), Veselý kejklíř (Jovial Juggler), Rudá otep (Red Sheaf Inn), Planoucí čaroděj (Burning Wizard)

Chrámy: -

Nepřátelé: Karlat, Silke


Questy:


I) Získejte Perduův krátký meč (50 GP, 500 XP)
V hostinci Rudá otep potkáte půlčíka jménem Perdue, který si bude stěžovat na příšery s psí hlavou, které mu ukradly meč. Jsou to gnollové a vyskytují se v oblasti High Hedge u jižního okraje budovy. Perdue vám nabídne odměnu, donesete-li mu jeho meč zpět. Neuražte ho.

II) Získejte Zhurlongovy boty ukrytí (100 GP, 300 XP)
Zhurlong u Planoucího čaroděje (Burning Wizard) vám při rozhovoru poví o zlých skurutech, kteří mu ukradli jeho boty. Nabídne vám odměnu, pokud mu je donesete zpátky. Skuruti se nachází v oblasti na jih od Beregostu. (Zhurlong vás při každém rozhovoru okrade a po splnění questu vám peníze vrátí. Potom s ním už nemluvte.)

III) Doneste knihu Firebeadovi (kniha, 300 XP, +1 reputace)
V Beregostu opět narazíte na starého známého Firebeada Elvenhaira. Tentokrát po vás bude chtít, abyste mu donesli knihu Příběh osudové mince (History of the Faithful Coin). Tu můžete buďto najít v jednom z beregostských domů nebo koupit u Feldeposta. Firebead vám za ni dá Příběh mrtvé trojice (History of the Dead Three).

IV) Získejte zprávy o Miriannině muži (Prsten ochrany +1, 300 XP)
Mirianne je žena, která čeká na zprávy od svého muže, který se vydal na cestu do Amnu. Požádá vás, abyste jí dali vědět, pokud se něco dozvíte. Čirou náhodou se něco dozvíte v lokaci na jih od Beregostu, kde u těla půlčíka bude dopis od Miriannina muže. Doneste jí ho, aby věděla, že je v pořádku a užijte si svoji odměnu.

V) Vyčistěte Landrinin dům od pavouků (295 GP, 800 XP)
Landrinin dům (10) zamořili pavouci a ona vás požádala, abyste je vybili a donesli jí tělo největšího z nich, její boty a láhev vína, kterou má doma schovanou. V domku číhají čtyři pavouci, které musíte zabít. Pro postavy na nízké úrovni není lehké vyváznout bez zranění či dokonce otrávení některé postavy. Snažte se vyhnout úmrtí v družině. Až se vám podaří pavouky vybít, vezměte tělo, boty a víno a doneste je zpět Landrin v Přátelské náruči.

VI) Pomstěte se za Bjornina bandě půlobrů (Střední štít +1, 400 XP, +1 reputace)
U Veselého kejklíře potkáte paladina jménem Bjornin, který má pochroumanou nohu a odpočívá zde. Poví vám o bandě půlobrů na jihozápadě, která ho přepadla a požádá vás, abyste jí doručili jeho hněv. Půlobři se nachází v severní části oblasti severozápadně od Nashkelu (AR4200) a jsou asi čtyři nebo pět. Až je zabijete, vraťte se k Bjorninovi pro odměnu.

VII) Vyřešte problém s Marlem (900 XP nebo 650 XP + pár GP)
Když vstoupíte do Feldepostova hostince, osopí se na vás místní farmář Marl. Po chvilce si na vás otevře pusu znovu a tentokrát už si musíte vybrat, jak zareagujete.
A) Ukecáte ho (možnosti 1,1,3,3,1) za 900 XP
nebo
B) Zabijete ho za 650 XP a pár zlatých.

(Pokud podvádíte, můžete ho nejdřív ukecat a poté beztrestně zabít pro obě odměny.)

VIII) Silke hledá žoldáky (Hůl +1, Lektvar nezranitelnosti, 1-3x Lektvar obrany, 400 GP, 900 XP)
U obelisku uprostřed města stojí bard Garrick a hledá žoldáky pro svou paní Silke. Promluvte s ním a nechce se najmout. Odvede vás před Rudou otep, kde čeká Silke. Ta vám krátce vysvětlí váš úkol, kterým je zabít Feldepostovy muže. Když přijdou, po krátkém rozhovoru zjistíte, že jsou očividně nevinní. Máte dvě možnosti:
A) Nezabít je, což vyvolá hněv Silke a budete muset zabít ji za 900 XP (má u sebe hůl +1 a lektvar nezranitelnosti). Feldepostovi muži vám pak poděkují a dají vám lektvar obrany. Můžete nabrat do party Garricka.
B) Zabít je, což vám sníží reputaci, z jejich těl získáte tři lektvary obrany a pak zabijete i Silke, jelikož vám lhala a dostanete opět 900 XP, 400 GP a hůl +1 a lektvar nezranitelnosti, které má u sebe. Garrick se k vám nemusí přidat (asi podle reputace).

(Lektvary obrany je možné Feldepostovým mužům ukrást, než s nimi promluvíte po zabití Silke.)

IX) Najdi Gurkeho plášť (Plášť nezjištění, 300 XP)
U Veselého kejklíře (9) potkáte v kuchyni trpaslíka Gurkeho, který vám poví o svém ztraceném plášti. Ztratil ho prý někde v Zahaleném lese. Tam se dostanete až ve čtvrté kapitole a plášť je hned v první lokaci vlastněn bandou tasloiů. Když ho Gurkemu donesete zpět, řekne vám, abyste si ho nechali.

(Kapitola III)
X) Doneste skalpy banditů důstojnici Vai (50 GP za každý skalp)
Ve třetí kapitole si vás najde malá holčička a pošle vás do Veselého kejklíře (Jovial Juggler). Tam na vás čeká důstojnice Vai a poví vám, že za každý skalp vám zaplatí 50 zlatých. Neváhejte a zásobujte ji.

XI) Konfrontujte mága Tranziga (Prsten ochrany +1, Hůlka magických střel, 975 XP)
Po vybití nashkelských dolů se musíte vrátit do Beregostu a od mága Tranziga zjistit, kde se skrývá tábor banditů. Tranzig se nachází v druhém patře Feldepostova hostince. Po krátkém souboji se vzdá a dá vám nějaké informace. Poté ho buď můžete nechat jít nebo ho dodělat (osobně volím druhou možnost).

(Kapitola V) XII) Ukradni Algernonův plášť (200 GP, 300 XP)
V severozápadní části Baldurovy Brány je v jednom z domů trpaslice jménem Pheirkas, která po vás chce, abyste Algernonovi ukradli jeho plášť. (Plášťů je ve hře málo, questů mraky, takže se rozhodněte, zda chcete plnit právě tenhle.)


Návod:


Beregost je poměrné rozsáhlé město, kde se dá najít mnoho zajímavého. Pro začátek projděte všechny domky a vyberte z nich, co se dá, aby na vás nepřišly stráže. (Nebo uplatněte trik, kdy něco ukradnete a z domu utečete, než se stráže objeví.) Doporučuji domky procházet postupně, jinak brzy ztratíte přehled, kde jste už všude byli.

Důležitějšími budovami jsou jednotlivé hospody a kovárna. V každé hospodě na vás čeká nějaký úkol.

První a nejdůležitější hospodou je Feldepostův hostinec (3). V něm potkáte Marla (úkol VII), hostinského Feldeposta, který má pár zajímavých předmětů na prodej a v horních patrech potom Algernona, od kterého se vyplatí ukrást jeho plášť (+2 charisma, neomezené použití Zmam osobu) (úkol XII). Ve třetí kapitole se zde také nachází mág Tranzig, kterého musíte prokecnout a přeprat, aby vám odhalil umístění tábora banditů (úkol XI). Potom ho můžete klidně zabít pro nějaké zkušenosti a předměty.

Druhou nejdůležitější hospodou je Veselý kejklíř (9), kde potkáte Bjornina, trpasličího kuchaře Gurkeho a ve třetí kapitole důstojnici Vai. Bjornin vás požádá o zabití půlobrů (úkol VI), Gurke po vás bude chtít svůj ztracený plášť (úkol IX) a Vai od vás odkoupí skalpy banditů po 50 GP za kus (úkol X).

Dále se podívejme do Rudé otepi (6), kde na vás hned po vstupu zaútočí další nájemný vrah jménem Karlat. Je to trpaslík, takže něco vydrží. Zkuste ho nějak znehybnit a pak ho oddělejte zdálky. V hospodě pak najdete Perduea, kterému chybí meč (úkol I) a v horním patře pár vykradnutelných kontejnerů. Před Rudou otepí stojí Silke, která hledá žoldáky (úkol VIII).

Poslední hospodou je Planoucí čaroděj (5). Ve spodním patře je Zhurlong, poslední dobou známý jako bosý (úkol II) a v horním patře opět pár skříněk k vybrání. Před hospodou stojí Garrick a shání žoldáky pro svou paní (úkol VIII).

Poté tu máme kovárnu (8), která je zdrojem téměř nejlepšího vybavení, jaké můžete získat. Nevýhodou je, že je velmi drahé, takže si na něj budete muset chvíli počkat. Krom toho Taerom umí vyrobit brnění z krunýře ankhega nebo mu můžete krunýře jednoduše prodat. Poslední zajímavostí je meč bastard +1, který je v jedné z truhel. Abyste ho získali, musíte do kovárny v noci, když tam nikdo není.

Nyní můžete zavítat například do Kagainova obchodu (2), kde nic moc nekoupíte. Kagain se totiž zabývá ochranou karavan, nicméně poslední dobou se mu moc nedaří. Jeho poslední karavana byla přepadena severně od Beregostu a její součástí byl i syn vévody Entara Silvershielda. Kagain by se proto rád vypravil Entarova syna hledat. Když Kagaina naberete, můžete vyrabovat skříňky v obchodě (pokud Kagain není v družině, zavolá stráže).

Dalším místem je dům Firebeada Elvenhaira (4), kde potkáta koho jiného než jeho majitele. Firebead po vás bude chtít knihu (úkol III). Jeho dům můžete bez obav vykrást.

Dále je tu Miriannin dům (7), kde nebohá žena čeká na zprávy od svého muže (úkol IV).

No a nakonec Landrinin dům (10), který je zamořen pavouky (úkol V). Ve skříňce se nachází botky a láhev vína, které máte Landrin přinést spolu s tělem pavouka. Pavouci jsou čtyři a jsou jedovatí, takže se pokuste dostat co nejméně zásahů.

V Beregostu už nic dalšího nevymyslíte, proto se vydejte pryč. Směr jih je jasná volba.


nahoru

Na jih od Beregostu (AR3800)

mapa

c

Místa:
1) Dítě
2) Mrtvý posel
3) Stráž Ohnivé pěsti
4) Jeskyně


Důležité postavy: Žoldák Ohnivé pěsti

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: skuruti, divousové, ghůlové, ogrillonové


Questy:


I) Získej zprávy o Miriannině muži (Prsten ochrany +1, 300 XP)
V této lokaci najdete mrtvého posla (2), vedle kterého leží dopis od Miriannina muže a pobíhají ogrillonové. Zabijte ogrillony, vemte dopis a doneste ho Mirianne do Beregostu.

II) Získej zpět Zhurlongovy boty (100 GP, 300 XP)
V této lokaci můžete najít skuruty, kteří ukradli Zhurlongovy boty. Nachází se kousek na jih od jeskyně (4). Zabijte je a vezměte boty zpět k Zhurlongovi pro odměnu. Spolu s ní vám vrátí i ukradené peníze.


Návod:


Tahle lokace obsahuje v podstatě jen dva zajímavé body. Na cestě najdete mrtvého hobitího posla (2), který nesl zprávu Mirianne od jejího muže a dostal se do křížku s ogrillony. Za doručení zprávy dostanete od Mirianne v Beregostu Prsten ochrany +1 a 300 XP, proto neváhejte.

Další zajímavé místo je jeskyně a skurutí banda na jih od ní, která ukradla stínové boty Zhurlongovi. Opět nechte promluvit zbraně a boty jim odejměte. Zhurlong vám za ně dá 100 zlatých a vrátí vám, co vám ukradl. V jeskyni můžete najít pět lektvarů léčení a pár zlaťáků.

To je v této lokaci všechno. Můžete ji projít a vybít příšery pro pár zkušeností (zejména za ghůly). Poté zpřístupněte okolní lokace a vydejte se dál na jih směrem do Nashkelu.


nahoru

Na sever od Nashkelu (AR4300)

mapa

d

Místa:
1) Lord Foreshadow
2) Portalbendarwinder


Důležité postavy: Lord Foreshadow, Portalbendarwinder

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: bandité, skuruti, divousové, gůlové


Questy: -


Návod:


V téhle lokaci není nic důležitého. Můžete ji projít pro získání nějakých zkušeností, neboť je tu mnoho nepřátel v poměrně velkých skupinkách (dávejte pozor na lukostřelce). Také si můžete promluvit se dvěma postavami, které vám ale neřeknou nic moc zajímavého.

(Snad jen rozhovor s Portalbendarwinderem může být docela zábavný.)

Zpřístupněte si okolní mapy a poté pokračujte na jih. Dostanete se konečně do Nashkelu.


nahoru

Nashkel (AR4800)

mapa

n

Místa:
1) Nashkelský hostinec
2) Nashkelský obchod
3) Berrun Ghastkill
4) Helmův chrám
5) Oublek
6) Kasárna, Minsc
7) Hospoda Soptící drak
8) Josephův dům
9) Edwin, Noober
10) Skrýš (X187 Y2742)


Důležité postavy: Bardolan, Berrun Ghastkill, Edwin, Jamie, Karp, Minsc, Nalin, Noober, Oublek, Samantha, Volo

NPC: Edwin, Minsc

Obchody: Nashkelský obchod, Nalin

Hostince: Nashkelský hostinec (spánek, pití), Soptící drak (pití)

Chrámy: Nalin

Nepřátelé: Neira, Nimbul


Questy:


I) Najdi a přiveď kapitána Braga (250 GP, 500 XP nebo 1000 GP, 1000XP, +1 reputace, předměty)
Bardolan hned za mostem před hospodou (1) vám poví o nebohém kapitánu Bragovi, který se pomátl, povraždil rodinu a utekl. Na jeho hlavu je vypsána odměna. Promluvíte-li si s Nalinem v Helmově chrámu (4), poví vám, že máte raději Braga dovést živého k němu. Brage se nachází v oblasti Vykopávky (AR4100). Až ho najdete, položí vám hádanku. Odpověď na ni je smrt. Nyní máte dvě možnosti:
A) Přemluvit ho, aby se vzdal a vzít ho do Helmova chrámu k Nalinovi. Dostanete za to 1000 GP, 1000 XP, +1 reputace a Bragovy předměty (zbroj z tvrdé kůže, prokletý meč berserkring +3).
B) Zabít ho a jeho tělo donést Oublekovi v Nashkelu. Tato verze vám vynese 250 GP a 500 XP.

(Možná by se dalo ho dovést do chrámu a pak zabít a donést jeho tělo Oublekovi. Musím vyzkoušet.)

II) Přines kožich zimního vlka (500 GP)
Prodavač v nashkelském obchodě (2) vám poví, že shání kožichy zimního vlka a za každý vám nabídne 500 GP. Můžete mu je nosit celou dobu. Pokud nějaký máte a promluvíte si s ním, automaticky ho od vás koupí a rozhovor skončí.

III) Prošetři nashkelské doly (postup ve hře, 900 GP, 1000 XP, +1 reputace)
Starosta Nashkelu Berrun Ghastkill (3) vás požádá, abyste prošetřili nashkelské doly, kde se poslední dobou dějí podivné věci. Vydejte se do lokace nashkelské doly na jih od Nashkelu. V ďolíku najděte předáka a promluvte s ním, povolí vám vstup. Poté promluvte se stráží u vchodu do dolů a vydejte se do jejich útrob. Ve čtvrtém patře je jeskyně, ve které se skrývá zlý cyrikův klerik Mulahey se svými koboldy a otravuje železo v dolech. Až ho zabijete, vezměte dopisy a jeho svatý symbol a vydejte se zpět za Berrunem. Bude vám vděčný a dostanete svou odměnu.

IV) Vrať ukradené smaragdy (300 GP, 200 XP)
Když se Oubleka (5) zeptáte na nevybrané odměny, poví vám o umělci Prismovi, který ukradl smaragdy. Toho najdete v lokaci nashkelské doly, jak tesá svoje chef d'oeuvre. Pokud chcete tento quest splnit, musíte souhlasit, že ho ochráníte před lovcem odměn, aby mohl své dílo dokončit. Až se tak stane, Prism zemře vyčerpáním a smaragdy po něm zbydou. Vraťte je Oublekovi (odměnu můžete dostat za každý z nich, když jeden hodíte na zem před rozhovorem) pro odměnu.

V) Pomoz Minscovi najít Dynaheir (Minsc a Dynaheir)
Před kasárnami (6) potkáte hraničáře Minsca, který chce najít svoji čarodějku Dynaheir, kterou unesli gnollové do své pevnosti. Rozhodnete-li se mu pomoci, přidá se k vám do družiny. Dynaheir se nachází v oblasti gnollí pevnost v jihozápadním rohu mapy světa a musíte se k ní dostat přes několik map. Až Dynaheir osvobodíte, přidá se k vám také.

VI) Pomoz Edwinovi zabít Dynaheir (Edwin)
Edwin (9) je zlý mág, který chce z neznámých důvodů zabít čarodějku jménem Dynaheir. Tu najdete v gnollí pevnosti v jihozápadním rohu mapy světa. Musíte se tam dostat přes několik map. Pokud se rozhodnete Edwinovi pomoct, přidá se k vám do družiny a po vykonání skutku s vámi zůstane.

VII) Najdi Josepha (800 XP)
V jednom domě (8) potkáte ustaranou ženu, která se bojí o svého muže Josepha. Ten pracuje v nashkelských dolech. Žena vás požádá, abyste ho našli. Bohužel najdete ve třetím patře dolů pouze jeho mrtvé tělo a jeho zelený prsten. Vezměte ho zpět jeho ženě jako vzpomínku na něj pro zkušenostní odměnu.

VIII) Zbav se Noobera (nic nebo 1 XP nebo 400 XP)
Na západní straně mostu (9) na vás doslova vybafne postava jménem Noober. Bude si s vámi chtít neustále povídat a bude plácat neskutečné ptákoviny. Máte tři možnosti, jak se ho zbavit:
A) Utéct mu, abyste nebyli v jeho dohledu a nešel za vámi. (bez odměny)
B) Zabít ho. (1 XP)
C) Být trpělivý a vyslechnout si všechno, co vám chce říct, načež sám odejde. (400 XP)

(Třetí možnost můžete urychlit, pokud budete sami iniciovat hovor s Nooberem. Po chvíli mu dojdou věci, co říct a odejde.)


Návod:


Když vejdete do Nashkelu, začne druhá kapitola. Po překročení mostu vás osloví Bardolan a řekne vám, abyste nedělali potíže. Můžete z něj vytáhnout něco o kapitánu Bragovi (úkol I). Hned za Bardolanem je nashkelský hostinec (1).

V hostinci už na vás čeká další zabiják, tentokrát klerička Neira. Dostanete za ni 650 XP a nosí helmu infravidění.

Další zastávkou je nashkelský obchod (2), který má pár vybraných kousků zboží. Obchodník vás také pověří sběrem kožichů zimního vlka (úkol II).

Půjdete-li dál, potkáte starostu Nashkelu Berruna Ghastkilla (3), kterému můžete nabídnout prošetřit nashkelské doly (úkol III).

Cestička vedle starosty vede k Helmovu chrámu (4), kde slouží Nalin. Ten vás požádá, abyste šíleného kapitána Braga nezabíjeli, ale přivedli ho k němu do chrámu (úkol I). Jinak nabízí běžné chrámové služby. Kupte si u něj svitek Kámen na maso pro budoucí potřebu.

Dál za starostou je Oublek (5), který se zabývá vydáváním odměn. Při prvním rozhovoru si vás splete s lovcem odměn Greywolfem a nabídne vám odměnu 200 zlatých. Můžete přijmout pro zlato či odmítnout pro +1 reputace. Další odměny jsou za tělo kapitána Braga (úkol I) a za navrácení ukradených smaragdů (úkol IV).

Budova za Oublekem jsou kasárna (6), před kterými stojí Minsc. Minsc hledá čarodějku Dynaheir, kterou unesli gnollové do gnollí pevnosti (úkol V). Pokud mu slíbíte pomoc, Minsc se k vám přidá. V kasárnách samotných není nic, co by stálo za pozornost, jenom vojáci vám můžou povědět něco o Bragovi.

Na jih od kasáren je hospoda Soptící drak (7), kde popíjí slavný bard Volo. Není důležitý, ale můžete z něj vytahat nějaké příběhy o vašich skutcích.

Na jih od hospody je most (9), na kterém stojí zlý mág Edwin. Ten zase chce čarodějku Dynaheir zabít (úkol VI), ačkoli vám odmítá říct důvod. Pokud se rozhodnete mu pomoct, přidá se k vám. Je to nejlepší mág ve hře, jenže je zlý a arogantní.

Na východ od mostu je Josephův dům (8), kde se jeho žena strachuje, co se Josephovi stalo (úkol VII).

Na západním konci mostu zas čeká Noober, který má silnou tendenci si povídat (úkol VIII).

Na západním konci severního pole je u stromku skrýš (10), kde najdete plátovou zbroj z ankhega a perlu. Přesné souřadnice jsou X187 Y2742 (pro zobrazení souřadnic stiskněte L).

Ostatní domky můžete vyrabovat pro nějaké zlaťáky a pár obyčejných předmětů. Za zmínku stojí snad jedině velký dům na východě mapy. V tom se dá získat i pár zajímavých předmětů, ale musíte si dát pozor, aby na vás nebyly přivolány stráže. V horním patře tohoto domu se nachází Samantha, se kterou toho moc nevykoumáte, i když možnosti dialogu naznačují jinak. Pokud ji naštvete, vyskočí na vás ze skříné její milenec Jamie a zaútočí.

Z Nashkelu vyjděte na mapu světa všemi směry pro zpřístupnění lokací, načež se vydejte na východ na Karneval.


nahoru

Karneval (AR4900)

mapa

k

Místa:
1) Gazib
2) Hrací stan s Vitiairem
3) Stan s Benthou a Zordalem
4) Zeke a Branwen


Důležité postavy: Bentha, Branwen, Gazib, Lahl, Lestor, Lord Binky the Buffoon, Vitiaire, Zeke

NPC: Branwen

Obchody: obchodníci ve stanech

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: koboldi, zlobr Oopah, Zordal


Questy:


I) Zabij Oopaha (270 XP)
Mág Gazib (1) předvádí kouzlo se zlobrem Oopahem, kdy ho nechá objevit a explodovat. Pokud jej necháte předvést kouzlo třikrát, Oopah se rozhněvá a zaútočí. Buďte připraveni a zabijte ho pro 270 XP.

II) Zachraň Benthu (79 GP, lumpova róba, Zbroj, Barevná sprška, 900 XP)
V jednom ze stanů (3) najdete Benthu a Zordala. Zordal bude vyhrožovat, že Benthu zabije. Pokud zvolíte vhodné možnosti dialogu (1, 1), zaútočí místo toho na vás a vy ho můžete v klidu zabít pro 900 XP, 79 GP, jeho róbu a svitek Zbroje a Barevné spršky. Poté si promluvte s Benthou a můžete si vybrat odměnu:
A) Informace – řekne vám o Volovi
B) Nějaký předmět – dá vám protijed
C) Žádnou – dá vám lektvar hrdinství

III) Osvoboď Branwen (Branwen)
Mezi stany (4) najdete ženu proměněnou v kámen a před ní stojícího půlčíka Zekeho, který prodává svitek Maso na kámen za nehoráznou cenu. Buď na ni použijte svitek, který máte, nebo si jděte koupit svitek někam jinam, nebo si kupte svitek od Zekeho. Osvobozená žena je klerička Branwen a nabídne vám své služby na oplátku. Pokud ji odmítnete, odejde a už ji neuvidíte.

(Prý existuje bug, který způsobuje, že Branwen je znovu uvězněna v kameni, pokud ji odmítnete a odejdete z lokace a zase se vrátíte.)

(Pokud máte v družině Jaheiru, pádnými argumenty Zekeho přesvědčí, aby vám svitek Kámen na maso vydal zcela zdarma.)


Návod:


Karneval je plný obchodníků, kteří čekají, až si od nich koupíte nějakou tu tretku. Je tu pár věcí, které by se mohly hodit, jmenovitě amulet ochrany +1, nějaké ty hůlky a kdo ví co ještě.

V jednom ze stanů je obchodník s lektvary, které mají ale poněkud negativní účinky (jednu vlastnost nastaví na 25, dvě vlastnosti na 3).

Na otevřeném prostranství (1) se odehrává nějaká divadelní hra a také tam předvádí své umění velký Gazib a jeho zlobr Oopah (úkol I).

Ve stanu za nimi (2) čeká zloděj Vitiaire. Když vstoupíte, vydá se k vám, okrade vás a vysměje se vám. Na to ale nečekejte a hned po vstupu na něj zaútočte střelnými zbraněmi. Za jeho zabití není postih a přijdete si na pár zlatých a zkušeností.

Před tímto stanem je Lord Binky the Buffoon, který si z vás bude utahovat, než vám dojde trpělivost a on pak uteče.

Ve stanu někde uprostřed (3) drží mág Zordal čarodějku Benthu jako rukojmí (úkol II).

Mezi stany (4) najdete zkamenělou kleričku Branwen a půlčíka Zekeho, který prodává svitek Kámen na maso za přemrštěnou cenu. Pokud nemáte v družině Jaheiru, která svitek ze Zekeho dostane zadarmo, mějte (kupte v Nashkelu) u sebe svitek vlastní, abyste mohli Branwen osvobodit (úkol III).

Mimo karneval se u okrajů mapy zdržují koboldi.

Až budete mít všechno hotovo, vydejte se na jih do nashkelských dolů.


nahoru

Nashkelské doly (AR5400)

mapa

d

Místa:
1) Skladiště
2) Skrýš (X165 Y180)
3) Emerson
4) Vchod do dolů
5) Prism
6) Galtok


Důležité postavy: Emerson, Galtok, Prism

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Greywolf, zimní vlci, ghůlové


Questy:


I) Nech Prisma dokončit jeho dílo (Varascona +2, 2400 XP, +1 reputace)
Sochař Prism (5) si vás splete s lovcem odměn Greywolfem. Pokud ho v tom necháte, můžete ho zabít a vyzvednout u Oubleka v Nashkelu odměnu za smaragdy. Jinak vás požádá, abyste ho bránili před Greywolfem, aby mohl dokončit své mistrovské dílo.  Greywolf není žádné pápěří, ale naštěstí budete v silné přesile, takže by neměl být problém ho ustřílet. Prism pak dokončí svoji práci a zemře vyčerpáním. Vezměte z jeho těla smaragdy. Tento úkol vám vynese solidní odměnu a smaragdy ještě můžete vrátit Oublekovi v Nashkelu pro další.

II) Prošetři nashkelské doly (postup ve hře, 900 GP, 1000 XP, +1 reputace)
Berrun Ghastkill v Nashkelu vás požádá, abyste prošetřili nashkelské doly. Promluvte si s Emersonem (3) a pak se vydejte do útrob dolů (4). Důl má čtyři patra a v posledním se nachází cyrikův kněz Mulahey. Toho odpravte a vyrabujte jeho truhlu. Začne třetí kapitola.


Návod:


Vlezte do skladiště (1), zabijte tam vlka a vyberte sud. Poté se vydejte do severozápadního rohu mapy, kde ve skrýši (2) v dutině stromu můžete najít hůlku mrazu (X165 Y180).

Nyní obejděte jámu a jděte na jih k soše (5), kde pracuje sochař Prism a obává se lovce odměn (úkol I).

Než se vydáte do dolů, můžete prozkoumat mapu. V jednom místě (6) za vámi přijde Galtok a bude žádat pomoc s koboldy. Pokud budete souhlasit, uteče a vy potkáte spoustu malých štěkalů.

Nyní za Emersonem (3), aby vám povolil vstup do dolů a pak promluvit s žoldáky, kteří vstup střeží (4). Cesta je volná, tak neváhejte a vstupte.


nahoru

Nashkelské doly - podzemí (AR5401 - 5405)

mapa

AR5401

1


AR5402

2

AR5403

3

AR5404

4

AR5405

5

Místa:
AR5401
1) Dink
2) Do dalšího patra

AR5402
1) Do předchozího patra, Beldin
2) Kylee
3) Koboldi
4) Do dalšího patra

AR5403
1) Do předchozího patra, Josephovo tělo
2) Do dalšího patra

AR5404
1) Do Mulaheyova doupěte
2) Východ

AR5405
1) Xan
2) Mulahey, truhla


Důležité postavy: Beldin, Dink, Gord, Ruffie, Xan

NPC: Xan

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Mulahey, koboldi, slizy, ghůlové, kostlivci


Questy:


I) Prošetři nashkelské doly (postup ve hře, 900 GP, 1000 XP, +1 reputace)
Starosta Nashkelu vás požádal, abyste prošetřili nashkelské doly. Nyní na vás čeká tento úkol. Musíte projít čtyři patra a najít Mulaheyovo doupě. Poté musíte tohoto zlého cyrikova kněze zabít a vyrabovat jeho truhlu. Pro odměnu si opět promluvte se starostou Berrunem Ghastkillem.

II) Vrať Kyleeho dýku (200X XP)
Dink v prvním patře dolů (AR5401, (1)) vás požádá, abyste vrátili dýku Kyleemu v druhém patře. Stačí najít Kyleeho (AR5402, (2)) a dýku odevzdat.

III) Najdi Josepha (800 XP)
Žena v domě v Nashkelu vás požádala, abyste našli jejího muže Josepha, který pracuje jako dělník v nashkelských dolech. Najdete jeho mrtvé tělo ve třetím patře dolů a vedle něj bude ležet zelený prsten. Ten vezměte zpět jeho ženě pro odměnu.


Návod:


Obecně platí, že dělníci vám poví nějaké zvěsti a jiné informace, ale dovedete se bez toho docela dobře obejít.

Můžete všechna patra projít celá a vybít koboldy, nebo se jen vydat co nejrychleji dolů, to je na vás.

V prvním patře stojí za povšimnutí hlavně Dink (AR5401, (1)), který vás požádá o vrácení dýky Kyleemu (úkol II). Vydejte se tedy k průchodu do dalšího patra (AR5401, (2)).

Ve druhém patře vás přivítá Beldin s žádostí o pomoc. Honí ho koboldi a těžko se vám podaří ho zachránit (ani na tom nezáleží). Vydejte se na západ, kde najdete Kyleeho (AR5402, (2)) a vraťte mu dýku. Nyní do dalšího patra. Vydejte se na východ a probojujte se přes koboldy, kteří u sebe mají lahvičku podivné tekutiny (AR5402, (3)) až k průchodu do třetího patra (AR5402, (4)).

Na začátku třetího patra dolů uvidíte na zemi ležet mrtvolu a vedle ní zelený prsten. Je to Joseph a jeho prsten by jistě ráda dostala jeho žena (úkol III). Na tomto patře se nachází dost pastí, takže si dejte pozor a použijte zloděje. Jděte na jih a přejděte přes můstek a poté se vydejte na východ k průchodu do dalšího patra (AR5403, (2)).

Čtvrté patro je dost malé. Objevíte se v chodbě, která vede do podzemní jeskyně. Uprostřed jezírka je Mulaheyovo doupě (AR5404, (1)). Půjdete-li dál podél zdi, potkáte nějaké slizy a objevíte východ na povrch (AR5404, (2)). Jistě ale nechcete odejít, než dokončíte, proč jste přišli.

Mulaheyovo doupě je rozděleno na tři části. V horní části není nic, ale při souboji s Mulaheyem se zde objeví hromada nepřátel. V prostřední části je Xan (AR5405, (1)), kterého můžete osvobodit a nabrat do party. Ve spodní části je Mulahey sám a jeho truhla (AR5405, (2)). Když vás Mulahey uvidí, vyrazí si s vámi popovídat, takže buďte připraveni. Nejhorší na souboji s ním je hromada nepřátel, která se objeví všude kolem vás, takže máte co dělat s ochranou slabších členů družiny. Mulahey samotný není moc silný. Až ho dost zraníte, bude se chtít vzdát, ale to je jen trik, takže ho stejně zabijete. Oberte jeho mrtvolu a nezapomeňte na jeho svatý symbol, jinak nedostanete odměnu od Berruna Ghastkilla v Nashkelu.

V Mulaheyově truhle najdete nějaké dopisy, které začnou třetí kapitolu, Xanovu měšíční čepel, kterou může používat jenom on, a pár dalších magických přemětů.

Nyní tedy zpět do jeskyně a východem na povrch (AR5404, (2)). Objevíte se jinde, než byste čekali.


nahoru

Jižně od Firewinu (AR5000)

mapa

r

 

Místa:
1) Východ z nashkelských dolů
2) Lamalha, Maneira, Telka, Zeela
3) Hrobka
4) Hentold
5) Hrobka - Revenant
6) Narcillicus Harwilliger Neen
7) Hrobka



Důležité postavy: Hentold, Narcillicus Harwilliger Neen

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Lamalha, Maneira, Narcillicus Harwilliger Neen, Revenant, Telka, Zeela, ghasti, slizy, gnollové, kostlivci, koboldi, psi


Questy:

I) Vrať dýku Revenantovi
V jihozápadním rohu mapy (4) potkáte Hentolda, který vás bude zoufale prosit, abyste si od něj vzali dýku a vrátili ji do jedné z hrobek (5). Vejděte do hrobky a vyberte si jednu ze dvou možností:
A) Vraťte dýku, Revenant odejde v pokoji. (900 XP)
B) Nevraťte dýku, Revenant zaútočí. Je dost tuhý, takže pozor. (Dýka +2, 3000 XP)


Návod:


Pokud jste přišli z nashkelských dolů, tak se objevíte u malého východu z jeskyně (1).

Na severovýchod od váší pozice se nachází další partička zabijáků (2). Tyhle holky jsou docela tuhé, jelikož dvě z nich střílí z luku poměrně slušnou kadencí a druhé dvě mezitím kouzlí kněžská kouzla. S pomocí vlastních lučištníků a nabušeného tanka s nízkým AC byste ale neměli mít moc problém. V nejhorším se sem můžete kdykoliv vrátit, až trochu posílíte. Holky mají taky docela dobré magické předměty.

Na jihozápad je zas Hentold (4), který vám vnutí dýku s tím, že ji máte vrátit (úkol I). Hrobka s Revenantem je hned na východ (5). Dýku můžete odmítnout vrátit, ale tím Revenanta rozhněváte. Pokud se tak rozhodnete, buďte připraveni na souboj. Revenant je zranitelný pouze magickými zbraněmi a útoky znehybňují, takže pozor.

Na mapě se nachází další dvě hrobky (3, 7), kde potkáte pár ghůlů a najdete pár předmětů, drahokamů a zlaťáků.

Poslední důležitou věcí je Narcillicus Harwilliger Neen (6), šílený mág, který experimentuje se slizy. Když vás spatří, začne rozhovor. V podstatě máte dvě možnosti. Buď na vás zaútočí se svými slizy nebo odejde a vy se budete muset vypořádat jenom se slizy. Výhodnější je samozřejmě první varianta, protože Narcillicus má nějaké ty mágovské výmysly a dostanete za něj 1200 XP. Této možnosti docílíte tím, že projevíte zájem o jeho výzkum a pak po něm budete chtít, aby vás to kouzlo naučil. Slizů se objeví pár, všechny jsou zranitelné magickými zbraněmi a jsou za 2000 XP.

Krom nějakých obyčejných potvor už na téhle mapě nic není, takže si zpřístupněte okolní oblasti a hurá do Beregostu prokecnout Tranziga.


nahoru

Larský hvozd (AR2900)

mapa

h

 

Místa:
1) Osmadi, Corsone
2) Teven


postavy: Corsone, Teven

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Corsone, Osmadi, Teven, banditi, divousi, medvědi, vlci


Questy:

I) Nech se naverbovat bandity (400 XP nebo 975 XP)
Ke splnění tohoto úkolu stačí jediné. Potkat Tevena (2) a říct mu, že se chcete připojit k banditům. Na otázku proč mu odpovězte nějakou rozumnou odpovědí a Teven vás vezme do tábora banditů na pohovor s Tazokem. Tohle není ani tak quest, spíš jen způsob, jak se dostat do tábora banditů tajně. Druhá možnost je se k banditům nepřidat a Tevena zabít za 975 XP.


Návod:

V téhle lokaci jsou krom všudypřítomných banditů jen dvě zajímavé věci.

Jednou z těch věcí jsou zase banditi, ale tentokrát s velitelem Tevenem (2), kterého můžete překecat, aby vás vzal do tábora banditů na pohovor s Tazokem. Je to asi nejlepší způsob, jak se tam dostat, takže buď využijte Tevena nebo Raikena z Peldského údolí.

Druhým bodem zájmu je Osmadi a Corsone (1). Osmadi na vás zaútočí po krátkém slovním úvodu a až ho zabijete, přijde za vámi Corsone a omluví se za Osmadiho chování. Když budete trochu vyzvídat, Corsone nakonec přizná barvu, že je stínový druid a druidy v hájku otrávil a zaútočí na vás taky. Jsou to další zkušenosti, takže se to rozhodně vyplatí.

Pokud jste nešli s Tevenem do tábora banditů, vydejte se nyní do Peldského údolí.


nahoru

Peldské údolí (AR2400)

mapa

k

 

Místa:
1) Viconia
2) Palin
3) Raiken


Důležité postavy: Palin, Raiken, Viconia, žoldák Ohnivé pěsti

NPC: Viconia

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Raiken, Viconia, žoldák Ohnivé pěsti, banditi, elita Černého drápu, psi, divousi, pavouci, medvědi


Questy:

I) Vyřeš problém s Viconií (800 XP nebo Viconia)
Na cestě v severozápadním rohu mapy potkáte Viconii (1). Je to drowí klerička na útěku a požádá vás o pomoc. Chvíli po ní přijde žoldák Ohnivé pěsti, abyste ji vydali. Nyní máte dvě možnosti:
A) Pomoci jí a zabít žoldáka bez ztráty reputace. Viconia se k vám bude chtít přidat. Pokud přijmete, ztratíte dva body reputace. (Viconia)
B) Pomoci žoldákovi zabít Viconii. (800 XP)

II) Nech se naverbovat bandity (400 XP nebo Kladivo +1, 650 XP)
Raiken (3) si s vámi promluví a když mu řeknete, že se chcete k banditům přidat, vezme vás do jejich tábora za Tazokem. Tímhle způsobem se můžete do tábora dostat bez boje. Není to ani tak quest. Alternativou je s Raikenem se nevybavovat a prostě ho zabít.


Návod:

V Peldském údolí není mnoho co dělat. Nejzajímavější je asi Viconie (1), drowí kněžka stíhaná Ohnivou pěstí za vraždu. Pokud jí pomůžete, přidá se k vám do party. Je to asi nejlepší klerik ve hře, bohužel je zlého přesvědčení.

Na západ od Viconie potkáte Palina, který vám něco málo poví a odejde.

Ještě dál na západ je Raiken, kterého můžete ukecat, aby vás vzal do tábora banditů na pohovor s Tazokem. Vyplatí se využít této možnosti nebo Tevena z Larského hvozdu.

Nyní jde na řadu tábor banditů.


nahoru

Tábor banditů (AR1900)

mapa

l

 

Místa:
1) Tazok
2) Ardenor Crush
3) Garclax, jeskyně
4) Taugosz Khosann
5) Tazokův stan – Britik, Hakt, Raemon, Ventk, Ender Sai


Důležité postavy: Ardenor Crush, Credus, Ender Sai, Garclax, Knott, Taugosz Khosann, Tazok, Tersus

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Britik, Ardenor Crush, Credus, Garclax, Hakt, Knott, Raemon, Ventk, Taugosz Khosann, Tazok, Tersus, banditi, gnollové, skuruti, skuruti Chladu, vlci


Questy:

I) Nech se naverbovat bandity (400 XP)
V Larském hvozdu nebo Peldském údolí jste se mohli nechat naverbovat bandity, abyste nyní mohli chodit po táboře banditů svobodně. Odměnou vám bylo 400 XP.

II) Zjisti, kdo velí banditům (postup ve hře)
Ke splnění tohoto questu stačí jít do Tazokova stanu (5) a vybrat nějaké dokumenty ze zapastěné truhly. Z dokumentů se dozvíte o základně v Zahaleném lese.


Návod:

Pokud jste přišli sami, celý tábor bude nepřátelský. Taktika je tedy jednoduchá: všechno vybijte do posledního živého organismu a vydejte se do Tazokova stanu (5). (Návod pokračuje níž.)

Pokud jste se nechali naverbovat v Larském lese nebo Peldském údolí, objevíte se u pohovoru s Tazokem (1). Dialogové možnosti 3 a 2 vám pomohou vyhnout se boji. Druhou možností je ale bojovat s Tazokem, abyste dokázali, že jste hodni se přidat k banditům. Tazoka můžete v tomto souboji zabít, pokud jste dost rychlí a silní, za což vám budiž odměnou chrániče bojových zkušeností. Tazok totiž odejde, jakmile jeho životy klesnou pod určitou úroveň. Nejlepší způsob je obklíčit ho.

Ať už jste si s Tazokem poradili jakkoliv, nyní můžete volně pobíhat po táboře. Rozhodně vyprazdněte všechny truhly barely a jiné kontejnery, které uvidíte. Dají se v nich najít nějaké peníze, lektvary a dokonce magické předměty (hlavně kolem Tazokova stanu).

Také projděte všechny stany, do kterých se dá vlézt a vyrabujte je. Za zmínku stojí dva stany.

Jeden stojí na západ od Ardenora Crushe (2) a je v něm Tersus, skurutí zbrojíř. Budete-li předstírat, že patříte k banditům, dostanete koženou zbroj pro každého člena družiny. Druhá možnost je dělat si z něj trochu srandu. Výsledek je v obou případech nulový. Vyrabujte stan a vydejte se dál.

Druhý stan je na jih od Ardenora Crushe (2). V tom se nachází Knott, který vám při vstupu poví, že se mu nelíbíte. Můžete ho nechat, vyhrožovat mu nebo ho dokonce zabít. Každopádně nic z toho nemá žádní vliv na cokoli dalšího. Opět vyrabujte stan a yvdejte se dál.

Na východ od Ardenora najdete jeskyni (3), kterou stráží Garclax. Řekne vám, že uvnitř jsou za trest zavření gnollové. Zatím ji nechte na pokoji, podíváme se tam později.

Další zastávkou je Taugosz Khosann (4). Je to teoreticky váš šéf v rámci banditů. Má plnou plátovou zbroj a magický štít a kladivo, takže si ho později určitě najděte.

Vydejte se k Tazokově stanu (5). Před ním si vás najde Credus a řekne vám o své službě, kterou za něj přebíráte jakožto nováček. Vyprdněte se na něj a jděte do stanu (samozřejmě po pečlivém uložení).

Tazokův stan: Hned při vstupu budete tázáni, co tam děláte. Ať odpovíte jakkoliv, strhne se boj. Zabijte všechny čtyři nepřátele a posbírejte kořist. Jsou to slušné magické předměty. Nyní si popovídejte s Ender Saiem, který byl zajatcem. Poodhalí vám něco ze spiknutí Mečového pobřeží. Vyberte truhly (na jedné je past), čímž začne nová kapitola. Až vyjdete ze stanu, celý tábor bude nepřátelský.

Pokud jste tak neučinili dosud, vyvražděte tábor a vyberte, co se dá. Z Tazokových dokumentů jste se dozvěděli o základně v Zahaleném lese. Budiž to tedy váš další cíl.


nahoru

Zahalený les 1 - Srub (AR2200)

mapa

k

 

Místa:
1) Tasloiové
2) Aldeth Sashenstar
3) Srub
4) Coran


Důležité postavy: Aldeth Sashenstar, Coran, Seniyad

NPC: Coran

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: tasloiové, vlci, vrrci, pavouci


Questy:

I) Vrať Gurkeho plášť (Plášť nezjistitelnosti, 300 XP)
Hned při příchodu do lokace potkáte bandu tasloiů (1). Jeden z nich má u sebe plášť nezjistitelnosti, který ukradl Gurkovi z Beregostu. Doneste plášť Gurkovi do Veselého kejklíře.

II) Ochraň Aldetha před druidy (2000 XP, Lektvar hrdinství nebo 2000 XP, info o lese)
Před srubem (1) potkáte Aldetha (2), šlechtice z Baldurovy Brány, který vás požádá o pomoc. Druidové mu zabili přítele a teď jdou i po něm, máte ho před nimi ochránit. Jenže když se objeví druidové vedení Seniyadem, řeknou, že Aldeth chladnokrevně zabil jednoho z nich. Máte tedy dvě možnosti:
A) Přidat se k Aldethovi a vybít druidy. Dostanete za ně 4360 XP a z mrtvoly Seniyada můžete sebrat Prsten přátelství zvířat. Od Aldetha dostanete nabídku na další úkol, až dorazíte do Baldurovy brány, týkající se Obchodního spolku (odměnou je Meč bastard +1, +3 proti měnivcům). (2000 XP, Lektvar hrdinství)
B) Přidat se k Seniyadovi a zabít Aldetha. Aldeth je za 650 XP, má u sebe 1240 zlatých, diamant, lektvar hrdinství a Meč bastard +1, +3 proti měnivcům. V Baldurově Bráně na vás pak zaútočí Aldethův bratr Dabron. (2000 XP, info o lese)
(Můžete získat dva meče bastardy, pokud Aldetha okradete a pak se přidáte na jeho stranu. Meč je odměnou za splnění úkolu v Baldurově Bráně.)

III) Pomoz Coranovi ulovit wyverna
Coran čeká na mostě (4), až půjde kolem nějaký dobrodruh, který by mu pomohl ulovit wyverna. Za jeho hlavu zaplatí starosta Beregostu (nachází se v oblasti Lathanderův chrám) 2000 zlatých. Wyverni se dají najít ve čtvrté lokaci Zahaleného lesa.


Návod:

Po vstupu do lokace vybijte tlupu tasloiů (1) a vemte plášť nezjistitelnosti (úkol I). Můžete si projít mapku a vybít, co potkáte.

Potom si promluvte s Aldethem (2)(úkol II). Poté vyrabujte jeho srub (3).

Vydejte se do severozápadní části mapy. Na mostě potkáte Corana (4). Můžete ho vzít do party. Je to elfí bojovník/zloděj s obratností 20, takže dost silná postava s lukem. Chce po vás pomoc s lovem wyvernů (úkol III).

Nyní se vydejte do další lokace Zahaleného lesa.


nahoru

Zahalený les 2 - Pavoučí doupě (AR2100)

mapa

hj

 

Místa:
1) Tiber
2) Hnízdo pavouků - Centeol


Důležité postavy: Centeol, Tiber

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Centeol, pavouci, ettercapové


Questy:

I) Najdi Chelaka (800 XP, Obouruční meč +2, 'Zhouba pavouků')
Hned na začátku lokace potkáte Tibera (1), který vás požádá, abyste našli jeho bratra Chelaka. Ten se vydal do hnízda pavouků (2). Až hnízdo vybijete, najdete v něm Chelakovo tělo a obouruční meč +2, Zhoubu pavouků. Bohužel nepřežil. Doneste ho Tiberovi a ten vám řekne, ať si meč necháte.


Návod:

Tato oblast je zamořená pastmi, které znehybňují družinu. Všudypřítomní pavouci už pak jen dokonají dílo zkázy. Pasti se dají najít a zneškodnit, popřípadě můžete nalákat pavouky, aniž byste past spustili a bezpečně je odpravit. To už pak můžete past klidně spustit.

Hned na začátku potkáte Tibrea (1), jehož bratr šel vybít pavouky (úkol I). Na západ je pak pavoučí hnízdo (2). Projděte si mapku a vymlaťte pavouky, jsou za ně slušné zkušenosti a poté se připravte na tuhý boj v pavoučím hnízdě.

Uvnitř na vás čeká Centeol, kterou můžete trochu prokecnout, ale nic moc vám nepoví. Každopádně jako doprovod má hromadu pavouků, kteří vám mohou pořádně zatopit. Důležité je dát dopředu postavy s dobrým AC, aby pavouky zadržely. Ještě před rozhovorem s Centeol můžete seslat fireball, abyste si práci usnadnili. Vedle Centeol se nachází dutina, ve které najdete pár předmětů – hlavně Chelakovo tělo (úkol I) a obouruční meč +2, Pavoučí zhoubu.

Nyní se vydejte na sever do další oblasti Zahaleného lesa.


nahoru

Zahalený les 3 - Druidský háj (AR1600)

mapa

l

 

Místa:
1) Eldoth
2) Laskal
3) Jeskyně – Peter ze Severu
4) Takiyah
5) Dům ve stromě – Amarande, Izefia
6) Faldorn


Důležité postavy: Amarande, Eldoth, Faldorn, Izefia, Laskal, Peter ze Severu, Takiyah

NPC: Eldoth, Faldorn

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Peter ze Severu


Questy:

I) Pomoc Eldothovi unést Skie (Eldoth, Skie)
Kousek od vstupu do lokace potkáte Eldotha (1), barda, který spřádá plány na únos své milované Skie od jejího otce Entara Silvershielda. Pokud budete souhlasit, že mu pomůžete, Eldoth se k vám přidá. Sídlo Entara Silvershielda se nachází v severozápadní části Baldurovy Brány. Stačí vyjít do druhého patra a promluvit si se Skie. Ta se k vám také přidá. Vaší jedinou odměnou jsou tyto NPC.

II) Pomoc Faldorn vyčistit Zahalený les (Faldorn)
Druidka Faldorn vás požádá o pomoc při čištění Zahaleného lesa od Železného trůnu. Když přijmete, přidá se k vám.


Návod:

V této lokaci mají svůj hájek stínoví druidové. Několik jich tu můžete potkat. Je úplně jedno, co jim řeknete, protože rozhovory s nimi a jejich výsledky neovlivní nic ve hře. Pokud se chcete vyhnout násilí, říkejte, že jste přišli vymýtit Železný trůn. Je ale výhodnější je všechny vyprovokovat a zabít. Nezapomeňte vyrabovat dům ve stromě (5).

Pokud máte v družině Jaheiru, budou na vás útočit automaticky.

Výjimkami jsou Laskal (2), který vám dá lektvar nezranitelnosti, když mu řeknete, že jste nepřátelé Železného trůnu, a Faldorn (6), která se k vám nabídne přidat (úkol II).

Krom druidů je tu taky Eldoth (1), podivný bard, který chce unést svoji dívku z područí jejího otce (úkol I), a Peter ze Severu v jeskyni (3), který pro Železný trůn trénuje bojové wyverny. Peter se bude vymlouvat, ale dostatečnou inkvizicí ho přimějete kápnout božskou a on i jeho wyverni na vás zaútočí.

To je v této lokaci vše, takže se vydejte hlouběji do Zahaleného lesa.


nahoru

Zahalený les 4 - Wywerní jeskyně (AR1700)

mapa

h

 

Místa:
1) Wyverní jeskyně


Důležité postavy: -

NPC: -

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: hamadryáda, wyverni, vlci, medvědi, divousové, strážní, pavouci


Questy:

I) Získej hlavu wyverna (2000 zlatých)
V první části Zahaleného lesa jste mohli potkat Corana, který žádal pomoc s lovem wyvern, za jejichž hlavu je vystavena odměna 2000 zlatých. Ať už jste ho vzali do party nebo ne, tento úkol můžete splnit. Stačí zabít nějakou velkou wyvernu – vyskytují se v jeskyni (1) – a její hlavu donést starostovi Beregostu (je zároveň kněz v Lathanderově chrámu).


Návod:

Tahle lokace není žádná věda. Stačí vymlátit všechno, co se hýbe, vejít do jeskyně, tam udělat totéž a vydat se dál na východ, kde čeká základna banditů.


nahoru

Doly v Zahaleném lese - podzemí (AR1801 - 1804)

mapa

AR1801

j


AR1802

k

AR1803

o

AR1804

k

 

Místa:
AR1801
1) Východ na povrch
2) Říční výpusť
3) Vchod do nižších pater

AR1802
1) Východ do horních pater
2) Natasha
3) Zlobří mág
4) Vchod do nižších pater

AR1803
1) Východ do horních pater
2) Davaeorn
3) Stephan
4) Pokladnice
5) Výtah

AR1804
1) Východ do horních pater
2) Haerishan
3) Rill, Yeslick
4) Vchod do nižších pater


Důležité postavy: Horník, Rill, Stephan, Yeslick

NPC: Yeslick

Obchody: -

Hostince: -

Chrámy: -

Nepřátelé: Davaeorn, Haerishan,  Natasha, zlobří mág, skuruti, stráže, slizy


Questy:


I) Zaplav důl (2000 XP, +2 reputace nebo 2000XP?)
Horník u říční výpusti (AR1801. (1)) vám poví, že by se dala uvolnit a zaplavit tak doly, jenže klíč od ní má Davaeorn (AR1803, (2). Zároveň vás požádá, abyste si promluvili s Rillem (AR1804, (3)) o osvobození otroků. Možnosti jsou ale dvě:
A) Promluvit s Rillem. Pokud jste štědří, dejte mu 100 zlatých. Otroci budou zachráněni. (2000 XP, +2 reputace)
B) Nepromluvit s Rillem. Tohle je zlá varianta, otroci utonou v hlubinách dolu. Horníkovi u výpusti musíte říct, že jste s Rillem mluvili. (2000XP?)
Po získání klíče se můžete za horníkem vrátit a nechat důl zaplavit. Poté už se do něj nebudete moci vrátit.


Návod:

V prvním patře dolů je několik horníků, se kterými si můžete promluvit a několik stráží, které vás napadnou. Může se stát, že některá stráž na vás nezaútočí.
Důležitý je horník u říční výpusti (AR1801, (2)), který vám řekne, jak ukončit činnost dolů.

Nyní do druhého patra (AR1801, (3)). Tam potkáte vícero nepřátel. Za zmínku stojí ale jenom místnost s kouzelnicí Haerishan (AR1804, (2)) a spoustou banditů. Chodba, která do ní vede, je zapastěná. Stačí nějaká ta ohnivá koule a je po problému, ale pozor, ať netrefíte služku, která pobíhá po přilehlé místnůstce. Teď si hlavně promluvte s Rillem. Můžete ho buď poslat pryč nebo mu dát 100 zlatých na útěk otroků, za což později získáte dva body reputace. Také můžete osvobodit Yeslicka a vzít ho do party.

Nyní do třetího patra (AR1804, (4)). Tohle patro už je trochu obsáhlejší a v každé místnosti na vás něco čeká. Většinou je to banda skurutů nebo hlídač, a pár truhel k vybrání. Hned po vstupu vás čeká boj. Tužší souboje vás čekají s kouzelnicí Natashou (AR1802, (2)) a zlobřím mágem (AR1802, (3)). Je třeba je rychle zneškodnit. Nyní přes další skuruty ke vchodu do posledního patra (AR1802, (4)).

V posledním patře dolů vás čeká dost tuhá bitva s Davaeornem. Pozor na chodbu, je zapastěná (pasti vyvolávají bojové děsy). V místnosti na jejím konci čeká Davaeorn (AR1803, (2)). Po rozhovoru začne boj. Davaeorn se bude teleportovat po patře a sesílat kouzla. Až ho zabijete, vyrabujte celé patro. V pokladnici (AR1803, (4)) potkáte pár slizů. Můžete si promluvit se Stephanem (AR1803, (3)) a buďto ho pustit nebo zabít. Hlavně seberte klíč z truhly u výtahu a pak rovnou výtahem (AR1803, (5)) vyjeďte zpátky do prvního patra.
Nyní si stačí promluvit s horníkem u říční výpusti (AR1801, (2)) a dát mu klíč. Důl bude zatopen a váš úkol splněn. (Pokud jste dali Rillovi peníze, po odchodu z dolů vás vyhledá horník a poděkuje vám. Dostanete dva body reputace.)


(na návodu se pracuje: Pokud se toužíte i Vy podělit o Vaše zkušenosti,Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.