Nahoru

map sod world

SoD - Postup

Postup v návodu bude vyprávět postup hrou a bude postupně odhalovat úkoly, zajímavosti a jiné. Detaily úkolů a mapy najdete v sekcích MAPYVEDLEJŠÍ ÚKOLY.

Obsah:

U kapitol 8 a 9 vedou odkazy poze do kategorií vedlejších úkolů, protože jsem tehdy nebyl zcela přesvědčen o důležitosti stručného postupu, takže postup k těmto kapitolám bude doplněn později.

Uvedení do příběhu

Město Baldurs Gate a celé Mečové pobřeží kvůli Sarevokovi, zplozenci Bhalla, boha vraždění, stálo před jistou zkázou. Díky vám se tak nestalo a budoucnost města i celé země začala být slibná.

Nastolený mír však netrval dlouho. Začaly se objevovat nedlouho poté povídačky o Zářivé paní ze severu, Caelar Argent, kterou jedni vidí jako požehnanou ženu poslanou od bohů, aby vymýtila zlo za každou cenu a jiní zase v ní vidí dalšího zplozence Bhalla, která se vydala po stejné cestě jako Sarevok.

Ať tak či onak, co je jisté, je fakt, že pokud má být město Baldur‘s Gate a samotné Mečové pobřeží ušetřeno zkázy, Caelar musí být zastavena.

Úklid po Sarevokovi

Rodinná hrobka Korlazsů

Na začátku hry se ocitnete v Rodinné hrobce Korlazsů. První scénka, kterou uvidíte, jsou dva následovníci Sarevoka, jak si stěžují na to, že byl zabit.

Po chvíli zjistíte, že jediným zbylým schopným následovníkem Sarevoka je kouzelnice Korlasz, po které jde Ohnivá pěst spolu s vámi.

Při průzkumu tímto patrem můžete přijmout nějaké ty vedlejší úkoly, o tom ale více v podrobnostech níže.

Jakmile projdete celé patro, zjistíte, že budete muset jít o patro níže do Katakomb.

Podrobnosti: Rodinná hrobka Korlazsů

Katakomby

Jakmile se ocitnete v tomto patře, hlavním vaším úkolem bude najít a zpacifikovat Korlasz. Po cestě k ní samozřejmě narazíte na pasti, skryté místnosti a houfy nemrtvých, jak to má v každém správném dungeonu být.

Samozřejmě zde budete moci splnit nějaké ty menší vedlejší úkoly, ale o tom opět více v podrobnostech níže.

Jakmile Korlasz zpacifikujete, převezme si ji Ohnivá pěst a vy se můžete vydat na povrch.

Podrobnosti: Hrobka Korlaszů - Katakomby

Imoen a vy v Paláci vévodů

Poté, co odejdete z Hrobky Korlaszů, tak se ocitnete v Paláci vévodů, kde se také setkáte opět s Imoen. V paláci vás napadnou nájemní vrazi, kdy bude Imoen zraněna, ale bude o ni postaráno a tak přežije.

Také budete v Paláci svědky rozhovoru, významných osob města Baldur‘s Gate, o hrozbě jakou představuje Caelar Argent a její křižáci.

Z toho, co si vyslechnete vám dojde, že se chystá velká výprava na sever proti křižákům, a že vy budete její součástí. Bude vám přidělena „průvodkyně“ po městě Kapitánka Shael Corwin, která vám pomůže najít vaše bývalé společníky.

Je pouze na vás, jestli budete chtít kompletně prozkoumat město Baldur‘s Gate a vydáte se tak hledat společníky a u toho plnit vedlejší úkoly nebo rovnou započnete výpravu na sever. Je velmi doporučeno před odjezdem nabrat všechny možné společníky a splnění všech vedlejších úkolů, protože se do města Baldur‘s Gate už později nebudete moci vrátit, ale rozhodnutí je zcela na vás. :)

Podrobnosti k útoku nájemných vrahů: Útok assasínů

Průzkum města Baldur‘s Gate

aneb hledání společníků a plnění vedlejších úkolů

Související članky:

Výprava na sever

Ať už jste zvolili možnost jít na tuto výpravu ihned po zneškodnění zabijáků v Paláci vévodů nebo poté, co kompletně prozkoumáte město, tak v obou případech na to, abyste mohli skutečně tuto výpravu započat, musíte si nejdříve promluvit s kapitánkou Shael Corwin, která se vždy nachází někde poblíž vás. Když si s ní promluvíte a povíte jí o tom, že se chcete vydat na sever, pošle vás ať si nejdříve odpočinete ve svých komnatách v nejvyšším patře.

Tam se zúčastníte dvou dialogů. První z nich bude se Zahaleným mužem (Irenicem) a druhý s Imoen. Ani jeden z těchto dvou dialogů však nebudete moci nijak ovlivnit.

Po té, co si odpočinete, vás bude čekat slavnostní rozloučení a odchod z města. Avšak než tak uděláte narazíte ještě v paláci na rozhovor vévodů, kteří se sešli v přízemí paláce a poté, jakmile vyrazíte na prostranství před palác vás přivítá dav lidí, kteří vás budou oslavovat v naději, že zachráníte budoucnost mečového pobřeží.

Zde na prostranství budete moci získat nějaké užitečné informace, ale o tom více v podrobnostech.

Nezbývá vám než se vydat na sever a tak si promluvíte opět s kapitánkou Schael Corwin a započne scénka, kdy opouštíte město. Tak končí kapitola sedmá.

Pokračování: Kapitola 8 - První setkání s Caelar

 

Připomenutí

Tato kapitola začíná poté, co vyrazíte z města Baldurs Gate za velkých oslav lidu města. První zastávka armády po cestě na hrad Dragonspear je Přechod pobřežní cesty (sqbd1000-coast-way-crossing).

Ovšem než se sem vůbec dostanete, spustí se vám scéna, ve které budou hrát hlavní roli Zahalený muž (Irenicus), který se bude snažit odhadnout síly Argent Caelar jako dědice Bhalla. Také se jí zeptá na její cíle a jakým způsobem je chce dosáhnout. Caelar s ním ztratí trpělivost a nařídí knězi Hephernaanovi aby odstranil Irenica z jejích očí. Nicméně nikdo si neodváží Irenica ani dotknout. Jednoduše všichni odejdou.

Tábor Ohnivé pěsti

Poté, co se dodíváte na scénu s Caelar a Irenicem, dostanete se do výše zmiňované lokace Přechod pobřežní cesty a to přesně v Táboru Ohnivé pěsti.

Poté, co se zde poprvé vyspíte, spustí se vám opět scéna a to jedna ze scén, která se odehrává, když sníte. V této scéně budete svědky, jak Sarevok vstane z mrtvých v Chrámu Bhalla, přičemž se na to všechno bude dívat Irenicus. Aby toho nebylo málo Sarevok se promění do formy Zabijáka a „sejme“ hlavní postavu, což ukončí váš sen. (Žádné speciální dovednosti tímto snem nezískáte.)

Dobrou zprávou pro vás je, že v tomto táboře naleznete vše důležité. Naleznete zde obchodníka, stan, kde si můžete odpočinout, léčitele a hlavně, co je podstatné, vaši truhlu s věcma.

Další pozitivní zprávou je to, že všechny potenciální postavy, na které v průběhu příběhu narazíte můžete poslat do tohoto táboru, pokud je aktuálně nechcete nabrat přímo do družiny.

Ať už jsou to vaši společníci či truhla s vašimi věcmi, to vše se přesunuje dále do dalších kapitol s vámi, jak budete měnit tábory.

Přechod pobřežní cesty

Jakmile se trochu porozhlédnete po táboře a budete chtít pokračovat v příběhu, tak máte dvě možnosti. Buď se pustíte do plnění vedlejších úkolů viz. podrobnosti níže nebo pokud se nechcete zdržovat vedlejšími úkoly, stačí, když se vydáte na severovýchod a tam narazíte na velkou skupinu vojáků Caelar Argent.

Ti po krátkém boji zjistí, že proti vám nemají šanci a tak jeden z vojáků odpálí most. Za chvíli poté se objeví na scéně Caelar Argent a dá se s vámi do rozhovoru.

Jakmile Caelar odejde, jeden z vašich zvědů vám poradí, že je další možnost jak se dostat přes řeku a to přes most v oblasti Boareskyrský most (sqbd???), který se nachází deset dní od místa, kde se nacházíte.

Vraťte se k Benci Duncanovi a informujte ho o zničeném mostu. Duncan se připraví na přemístění tábora a požádá vás o setkání v oblasti Boareskyrký most a zakreslí vám jeho místo na vaší mapě.

Jakmile se dostanete na mapu, otevře se vám oblast Les trollího drápu, přes kterou se dostanete do oblasti Boareskyrský most. Tím, že se vydáte na cestu do Lesa trollího drápu započne.

Upozornění: Jakmile se vydáte do Lesa trollího drápu, stanou se všechny nyní přístupné oblasti nepřístupné, to znamená, že pokud chcete udělat všechny vedlejší úkoly, musíte je dokončit předtím, než se vydáte do Lesa trollího drápu nebo už se nebudete moci vrátit a dokončit je.

Podrobnosti:

Související članky:

Připomenutí

Předchozí kapitola skončila tím, že jste se dostali k mostu přes řeku, který by vás dostal blíže k Dragonspearského hradu, ale bohužel jeden z následovníků Caelar Argent vyhodil most do vzduchu a vy jste se museli odebrat na náhradní cestu, která by vás dostala přes řeku, která vede přes oblast Boareskyrský most

Les trollího drápu

Les trollího drápu je právě oblast, kterou musíte projít, abyste se dostali do oblasti Boareskyrský most. Můžete projít oblast tak, že vynecháte veškeré vedlejší úkoly a postavy, které by se mohli přidat do vaší družiny nebo do vaší výpravy.

Doporučuji ale využít veškerých věcí na mapě, ať už jsou to potenciální noví členové družiny nebo vedlejší úkoly.

Podrobnosti: Les trollího drápu (mbd7100-troll-claw-forest)

Přepaden na cestě do Lesa wyrmů

Po cestě do Lesa wyrmů budete přepadeni a ocitnete se v oblasti, kde se stanete svědky konfliktu mezi obry a wyrmy. Wyrmové vás požádají o to, abyste jim pomohli v boji proti obrům, a že vašeho činu poté nebudete litovat.

Podrobnosti k možnostem, které máte na výběr naleznete v samostatném článku, která popisuje tuto oblast.

Podrobnosti: Přepaden na cestě do Lesa wyrmů (mbd0064-waylay-zone-wyrm-forest)

Les wyrmů

Les wyrmů je důležitý z toho důvodu, abyste zde získaly Ochranný kámen, kterým se pak dostanete do obležené pevnosti Bridgefort (pevnost mostu).

Jeskyně wyrmů

Na to abyste získaly tento Ochranný kámen, musíte se dostat do jeskyně, která se nachází v severovýchodním rohu oblasti. Zde narazíte na draka Morentherena. Drak by měl spát a tak zde nemusíte bojovat a projít bezpečně do nižšího patra jeskyně s názvem Jeskyní Bugbearů (jstou to medědové z IwD II).

Jeskyně Bugbearů

Jakmile se dostanete do jeskyní bugbearů, budete muset bojovat s nějakými těmi Bugbeary, ale taky zde budete moci uvolnit pomocí brýlí vidění dalšího z duchů a poslat je na Bugbeary nebo jej zabít.

Na jihu narazíte na velitele Snorgashe, kterého budete muset zabít. Před tím než se dostanete do dalšího nižšího patra narazíte na jednoho kultistu a poté jej budete moci zabít nebo jej nechat jít.

Jakmile se s ním vypořádáte, můžete se vydat do nižšího patra.

Ruiny chrámu Bhalla

Hned v první místnosti narazíte na křižáka Keherrema a kněžku Bhalla Madele. Tito dva vám odemknou vedlejší úkoly. Nicméně to není hlavní důvod, proč jste tady. To proč tu jste je Ochranný kámen. Ten má u sebe kněžka Akanna, které se buď vyhnete a zabijete mozkožrouti Darkskhelina, přičemž když se vrátíte po cestě zpět za kněžkou, ta už na vás nebude útočit a poděkuje vám, že jste zabili Darkshelina, odmění se vám a dá vám Ochranný kámen. Taky můžete zvolit variantu, kdy se vykašlete na souboj s Darkshelinem a jednoduše zabijete Akannu rovnou a vezmete si Ochranný kámen z její mrtvoly.

Přepaden na cestě do Boareskyrského mostu

Po cestě do oblasti Boareskyrský most budete opět „přepadeni“. Lépe než přepadení by seděl výrat, že jste na cestě do Boareskyru narazili na obrovskou díru v zemi, která natolik vaši družinu zaujala, že vás po cestě zastavila a vy se můžete pokusit ji prozkoumat, což je doporučuji nebo jednoduše pokračovat dál.

Podrobnosti: mbd0066-waylay-zone-hole-in-the-ground

Obležení pevnosti Bridgefort

Jakmile se dostanete z oblasti, kde jste narazily na díru v zemi, dorazíte do oblasti zvané Boareskyrský most. Doporučuji ihned poté, co se objevíte v této oblasti zakouzlit kouzlo, s názvem XY????, které vám jednoduše odhalí celou mapu.

Dobré na tom je, že tak jednoduše zjistíte, kde se co nachází a podle toho se můžete zařídit. První, čeho si můžete všimnout, že místní pevnost je obležená. Samozřejmostí je, že bude na vás a vaší družině, abyste situaci vyřešili, abyste se mohli dostat přes most a pokračovat dále.

Podrobnosti o možnostech, jak místní situaci vyřešit, jsou popsány v samostatném článku. Důležité je zmínit, že v této oblasti se nachází další potenciální členové družiny, které můžete přidat k vaší expedici na cestě do Dragonspearu.

Jakmile zde vše vyřešíte nezbývá než se opět vydat dál přes most, přes který se nyní dostanete konečně přes řeku. Na mostě se odehraje další scénka a skončí znakem Bhalla, který se objeví vypálený poté, co scénka skončí.

Vydáte se pak na cestu dál a započne nová kapitola, kapitola 10.

Podrobnosti: (mbd2000-boareskyr-bridge)

 

Kapitola 10 začíná poté, co vyřešíte situaci na Boareskyrském mostě a vydáte se směrem na Dragonspearský hrad. Jakmile opustíte oblast Boareskyrský most, spustí se vám úvod k 10.kapitole a poté se objevíte v Koaličním táboře.

Poprvé co se v této kapitole vyspíte se vám pustí třetí scéna se snem, která se bude týkat Corwin a její dcery Rohmy.

Koaliční tábor

mbd3000 coalition camp 1

Ihned jak dorazíte poprvé do tábora, odchytne si vás MARŠÁL NEDERLOK z Baldurovy brány, aby přivítal vaši družinu a požádal vás, abyste se s ním a dalšími kapitány setkali ve VELÍCÍM STANU, který se nachází v jižní části tábora.

Poté, co s nimi začnete rozhovor, informují vás o tom, že veškeré zásoby se do Dragonspearského hradu dostávají skrze spletitou síť jeskyní, které vybíhají v oblasti Podzemní řeka, která leží za Průsmykem mrtvého muže. Poví vám také o tom, že se v základech Hradu nachází HEPHERNAN, a že by bylo dobré od něj získat důležité informace. Řeknou vám ale ještě, že než vyrazíte na cestu, že se máte zastavit za osobou Phosey Dugdeep.

mbd3000 coalition camp 1

Dugdeepa najdete v severní části tábora. Dozvíte se od něj, že využil sudy z Boareskyrského mostu, které měly sloužit k vyhození mostu do vzduchu a vydestiloval z nich ještě silnější a koncentrovanější výbušninu, kterou pojmenoval jako Bwoosh (barel-of-bwoosh.jpg). Také vám dá amulet stone-dowser.jpg, který vám pomůže najít to správné místo, kam dát tuto výbušninu.

Jakmile domluví Phosey Dugdeep, Torsin de Lancie pošle Dugdeepa pryč, aby si s vámi mohl promluvit v soukromí. Navrhne vám, že když už budete tak blízko, že byste mohli přitom otrávit zásoby vody a jídla křižáků a tak je citelně oslabit. Dá vám tedy jed (poison-of-terror.jpg).

Samozřejmě se můžete ihned vydat po hlavní dějové lince, ale lepší variantou je první pobrat si vedlejší úkoly v táboře a nejprve je splnit než se vydáte dále. Větší část úkolů v táboře lze splnit bez toho, aniž byste museli opustit oblast, ve které se nacházíte, ale je zde pár úkolů, kvůli kterým se budete muset vydat i do jiných oblastí.

Poté, co uděláte úkoly, které lze rovnou splnit v Koaličním táboře, je dobré se vydat na cestu do Dragonspearského hradu, jelikož tato oblast je potřebná pro dokončení několika úkolů, které jste si v táboře nabrali.

Podrobnosti: Koaliční tábor (mbd3000-coalition-map)

Přepadení na cestě do Průsmyku

Na to, abyste se dostali do lokace Dragonspearský hrad, budete muset projít přes Průsmyk mrtvého muže ale ještě před tím než se do průsmyku dostanete, budete přepadeni a budete se muset ubránit skupince zabijáků.

Podrobnosti: Přepadení na cestě do Průsmyku (mbd0063-dead-mans-pass-waylaid)

Průsmyk mrtvého muže

Když zdárně po cestě do Průsmyku zvládnete přepadení, tak se můžete po lokaci Průsmyku mrtvého muže porozhlédnout. Nejsou zde sice žádné vedlejší úkoly ke splnění, ale lokace samotná stojí za průzkum. Jakmile si ji kompletně prozkoumáte, můžete se vydat na cestu na Hrad.

Podrobnosti: Průsmyk mrtvého muže (mbd7300-dead-mans-pass)

Dragonspearský hrad – nádvoří

Jakmile se dostanete do lokace Dragonspearský hrad, čeká vás zde spoustu práce, hlavně tedy hodně dialogů a s tím spojených vedlejších úkolů.

Začíná to tím, že budete muset zachránit Skii a pokud přesvědčíte stráž u brány vedoucí na nádvoří Hradu, že musíte nutně mluvit s Caelar, tak vás bude čekat spousta vedlejších úkolů.

Podrobnosti: Dragonspearský hrad (mbd4000-dragonspear-castle)

Hájek krvavé kůry

Poté, co na nádvoří Dragonspearského hradu splníte vedlejší úkoly, můžete se vydat do Hájku krvavé kůry a tam si obstarat zbytek úkolových předmětů do úkolů z Koaličního tábora a splnit tak otevřené úkoly. Poté, co budete hotoví s touto lokací a splníte zadané úkoly, můžete se vydat do oblasti Podzemní řeka.

Podrobnosti: Hájek krvavé kůry (mbd7400-bloodbark-grove)

Podzemní řeka – povrch

crusader camp

Oblast podzemní řeky je oblast důležitá pro hlavní dějovou linku, protože se na ní nachází vstup do jeskyní, které vedou do podzemí pod Dragonspearským hradem. Otevře se vám zde několik úkolů a můžete si zde zajistit podporu v závěrečné bitvě. Je dobré celou oblast prozkoumat a otevřít si všechny úkoly předtím, než se vydáte rovnou do oblasti Jeskyně podzemní řeky.

Podrobnosti: Podzemní řeka (mbd5000-underground-river)

Jeskyně podzemní řeky

Skrze jeskyně podzemní řeky se dostanete do oblasti zvané Králičí nory, která je důležitá pro další postup po hlavní dějové lince. Je doporučeno prozkoumat celou oblast, protože zde máte spoustu úkolů, které jste si nabrali na povrchu. Z Jeskyní podzemní řeky se také můžete dostat do třech dalších podlokací, kde můžete plnit vedlejší úkoly.

Jakmile plně prozkoumáte oblast Jeskyní podzemní řeky a jejích podlokací, můžete se vydat do Králičích nor a odtamtud dál do Základů hradu Dragonspearu.

Podrobnosti: Jeskyně podzemní řeky (mbd5100-caves-underground-river)

Králičí nory – The Warrens

Jakmile se dostanete k bráně vedoucí do Králičích nor, zjistíte, že je těžce bráněna. Jakmile si promluvíte se strážným Turinem Brassbreakerem, nejlepší variantou je, ukázat mu Pečeť Caelar, kterou jste získali z mrtvoly kyklopa na povrchu.

Poté byste měli skrýt svou pravou identitu a nařídit mu, aby vám umožnil průchod. Toto vám umožní vyhnout se zbytečnému boji a dostanete se tak do Králičích nor.

Jakmile v Králičích norách budete, ignorujte nové rekruty a vydejte se k výtahu, který vede do Základů Dragonspearského hradu. Tento výtah je obsluhovaný ogry Einerem a Betrorem, kteří vás nepustí dál.

Jednou z možností jak se dostat nahoru je zajít za sestřenicí Glinta Rhondou, která vám s tím pomůže. Po rozhovoru s ní si půjde promluvit s ogry, kteří obsluhují výtah a přesvědčí je, aby vás vynesli výtahem do vyššího patra.

Podrobnosti: Králičí nory (mbd5200-the-warrens)

Základy Dragonspearského hradu

Chvíli poté, co se výtahem dostanete do Základů Dragonspearského hradu, setkáte se se skupinou křižáků vedenou Belbenem.

Boji s nimi se nemůžete nijak vyhnout, ani když mu ukážete Pečeť Caelar.

Po bitvě se můžete vydat prozkoumat toto patro. Nikdo na vás nezaútočí, dokud se nestřetnete s Hephernanem v jeho komnatách. Můžete na tomto patře otrávit vodu a jídlo, pokud jste s tím předtím souhlasili v Koaličním táboře.

Poté zjistíte, kdo je vlastně Hephernan zač, tím že navštívíte jeho komnaty. Jakmile tak uděláte, musíte s ním svést boj a poté se stane, že všichni do té doby neutrální vojáci se stanou nepřátelskými.

Cestu na povrch si budete muset tedy probojovat a až poté se budete moci vrátit zpět do Koaličního tábora.

Podrobnosti: Základy Dragonspearského hradu (mbd4300-dragonspear-castle-dungeon)

Návrat do Koaličního tábora

Jakmile se vrátíte do tábora, zastaví vás jeden ze strážných, abyste se vydali za velitelem Torsinem de Lanciem do Průsmyku mrtvého muže. Také vám nezapomene zmínit, že tam vyrazil kvůli vyjednávání se samotnou Caelar.

Vyjednávání v Průsmyku mrtvého muže

Když dorazíte do Průsmyku mrtvého muže, abyste se zúčastnili vyjednávání s Caelar, započne s ní automaticky dialog. Ať už budete volit jakékoliv dialogové volby, vyjednávání stejně skončí neúspěchem.

Nezbude vám tedy nic jiného, než se vrátit zpět do Koaličního tábora a připravit se na bitvu s Caelar.

Koaliční tábor pod útokem křižáků

Po návratu do Koaličního tábora zjistíte, že tábor napadli křižáci. Bence Duncan vás požádá, abyste se hlásili u Andruse, který se nachází u ohně, kde jste dříve nabírali druhy do party.

Když se kouknete do mapy, zjistíte, že jsou v táboře tři přístupové místa, odkud můžete očekávat jednotlivé vlny nepřátel.

Jakmile dorazíte na místo určení k velkému ohništi, dozvíte se, že se nesmí nepřátelé dostat ke zbytkům výbušniny Phosseyho „Bwooshe“, jinak by celý tábor explodoval.

Také se dozvíte, že budete mít velení a k dispozici různé oddíly jednotek, které můžete v boji využít. Také vám Waizhab místní léčitelka a kněžka poví, že v mezičase mezi jednotlivými útoky se můžete u ní léčit nebo si „odpočinout“, kdy vám jednoduchým kouzlem navrátí sílu (hlavně obnoví kouzla).

Ke každé vlně budete mít k dispozici speciální jednotky:

  • Auziel a Koaliční špehové – zloději se silným útokem ze zálohy

  • Trpaslíci Dumathoinu – pokud pomůžete trpaslíkům při plnění úkolu pro ně sqbd1100-dwarves-of-dumathoin (zlou variantu jsem nezkoušel – možná pomůže lich Coldhearth)

  • Taield a Garrus – lučištníci s ohnivými šípy

  • Mordaus a Garrold – bojoví čarodějové

  • Stysich a Zidrand – čarodějobijce

Popis cest a vln:

  • Západní – vlna trollů – nejlepší variantou je vzít si s sebou do boje s trolly Taielda a Garruse s jejich plukem lučištníků s ohnivými šípy

  • Centrální – vlna mágů – proti tomuto střetnutí s čaroději jsou jako dělaní čarodějobijci, kteří si s kouzelníky hravě poradí

  • Východní – vlna pěších bojovníků – na toto jsou výborní bojoví čarodějové, kteří díky svým kouzlům, hromadným kouzlům dokážou nadělat v řadách bojovníků nepřátel peklo

Jakmile zvládnete defenzívu, můžete přejít do ofenzívy. Ty oddíly, které jste v boji nevyužily vám půjdou pomoct v ofenzívě, v našem případě zloději a trpaslíci Dumathoinu.

Jakmile porazíte vůdce křižáků Grimgora, stáhnou se křižáci zpět do Dragonspearského hradu.

Jakmile dorazíte na sever k východu z tábora, narazíte na Ophyllise, který vám řekne, že dal dohromady všechno zlato, o které vás předtím připravil, ale že mu jej sebrali a zemře.

Vyhranou bitvou v Koaličním táboře skončí kapitola 10 a započne kapitola 11, kdy se boje přesunou na Dragonspearký hrad a započne závěrečná bitva.

Kapitola 11 - Útok na Hrad

Podrobnosti: Kapitola 11 - Útok na Hrad

Dobytí nádvoří

V kapitole 11 je doménou boj na nádvoří Dragonspearského hradu. Poté, co se dostanete na mapu Dragonspearský hrad, ocitnete se před zavřenou branou hradeb a kolem sebe vojska spojenců. Vzhledem k tomu, že jste předtím dali v jeskyních podzemní řeky výbušninu Bwoosh, tak uvidíte malou scénku, jak hradební brána vybouchne. Pokud jste také otrávili vodu a jídlo v základech hradu, tak budou v boji křižáci oslabeni.

Poté, co brána bouchne se vaše spojenecká vojska nahrnou na nádvoří a započne boj s nepřátelskými křižáky. Je doporučeno, co nejdříve se zbavit nepřátelských kouzelníků nebo vám udělají v řadách vašich spojenců paseku. Výborně na ně platí druidské nebo šamanské kouzlo [Roj hmyzu], který okamžitě znemožní kouzlení. Hodí se také použít na nepřátele nějaký CROWD CONTROL (kouzla kontroly davu) jako je strach, emoce, zmatek atd.

Jakmile odrazíte největší nápor v hlavní části nádvoří, bude vám řečeno, abyste šli na severozápad a tam se postarali o velitele křižáku a tak zlomili jejich odpor. Jakmile se vydáte na severozápad, narazíte na Ashatiel, která s vámi automaticky započne rozhovor.

Máte dvě možnosti, jak se zachovat. Buď přijmete její návrh na čestný duel mezi vámi a ní anebo nepřijmete a budete muset ji i její následovníky pobít.

  • Pokud přijmete její výzvu a vyhrajete, zbytek křižáků se rozuteče.

  • Pokud její výzvu nepřijmete, budete ji muset i s jejími následníky usmrtit a poté se budete muset vydat dále na východ a porazit ještě Tristiana, velitele skupiny křižáků.

Vnitřní nádvoří a proslov Caelar Argent

Nehledě na to, jak jste danou situaci vyřešili, teď se musíte přesunout do vnitřního nádvoří hradu. Zde si poslechnete další proslov Caelar Argent. Jakmile bude cesta do vnitřního nádvoří volná vydejte se na sever. Podívejte se znovu po Dosia, u které se můžete nechat velice výhodně vyléčit. Poté se poohlédněte po malém průchodu, díky kterému se dostanete dovnitř hradu.

Uvnitř hradu

Po cestě prostorami hradu narazíte na Belegarma, u kterého můžete utratit veškeré své peníze, protože je později již nebudete potřebovat.

Musíte se dostat ke dveřím ve východní části hradu, které vedou do nižšího patra.

Nižší patro hradu

Poslechněte si rozhovor s kapitánkou Corwin a běžte severovýchodně do místnosti, kde na vás bude čekat Bence Duncan. Vstupte do komnaty The Vault a podívejte se na scénu s Caelar Argent a Hephernaanem. Jakmile to bude za vámi, vstupte do portálu vedoucího do jiné dimenze.

Jakmile se ocitnete v jiné dimenzi, započne kapitola 12

Pokračování:

Kapitola 12 - Cesta do jiné dimenze - kapitola-12-cesta-do-jine-dimenze