Nahoru

swordcoast tn

Návod Bezejmenného

Vítám všechny lidi, kteří mají rádi Baldur's Gate. Tento návod je tvořen skloubením několika jiných anglických i českých návodů. Mým cílem je udělat komplexní a přehledný návod, tak aby se vám libil a byl užitečný. Snad se vám má práce bude líbit.

Zdroje: 

Velké díky lidem, díky kterým může tento návod vznikat. :-)

Lví cesta

  • Tuto kapitolu začnete na Pobřežní cestě Svítící tvrze zvané Lví cesta, přímo na východ od Svítící tvrze. Přidá se k vám také Imoen a navrhne vám, abyste se koukli na Gorionovo tělo.
  • Běžte na sever, kde jste byli přepadeni a přečtěte si svitek, který najdete u Gorionova těla.

Pobřežní cesta

  • Cestujte na východ k Pobřežní cestě. Narazíte na divného starho muže, který se vás bude vyptávat na vaše osobní věci.

Přátelská náruč

  • Poté běžte na sever do Hostince Přátelská náruč. Čaroděj zvaný Tarnesh na vás zaútočí na schodišti do hostince. Prohledejte jeho tělo, poté co jej porazíte. Najdete u něj nějaké svitky a taky poznámku s vypsanou odměnou na vaši hlavu.
  • Uvnitř hostince se setkáte s Jaheirou a Khalidem, Gorionovými přáteli, kteří vám nabídnou, že se k vám připojí. Také vám navrhnou, že byste se mohli vydat na jih, abyste se podívali, kdo má na svědomí nynější železnou krizi.

Beregost

  • Vraťte se na jih a vstupte do města Beregostu. Je zde spoustu zajímavých lidí, míst a vedlejších úkolů. Navštivte Taerom Fuiruima v kovárně, Feldepostský hostinec a čaroděje v High Hedge na západ, který prodává kouzelné věci, ačkoli si jich nyní nebudete moci mnoho dovolit. Pokračujte tedy Jižní beregostskou cestou na jih.

Nashkell

 

  • Tato kapitola začíná v Nashkelu, kde na vás v hostinci zaútočí lovec odměn.
  • Promluvte si se starostou Nashkelu, Berrumem Ghastkillem. Ten vás požádá, abyste vyšetřil problémy v nedalekém dole, jež se nachází na jihovýchod od města.
  • Vydejte se tedy na jihovýchod do Nahkelských dolů. Tam si promluvte s Emersonem, kterého najdete v důlní jámě v severozápadní části mapy. Dá vám povolení vstoupit do dolů.
  • Promluvte si se strážnými, jež blokují vstup do dolu a ti vám uvolní cestu.
  • V dolech pak kláboste s horníky, abyste získali více detailů o tom, co se tu vlastně děje.
  • Sestupte do čtvrtého podzemního patra. Dejte si ale pozor na spoustu pastí ve 3. patře. Vemte si s sebou zloděje, se kterým je deaktivujete. 
  • Ve 4. patře najdete zlého kněze Molaheye, kterého zabíjte a vezměte si z jeho mrtvého těla Svatý symbol.
  • Podívejte se do jeho truhly a tam najdete dva dopisy od jeho nadřízeného, Tazoka.

Články v kategorii:

  • Opusťte doly a vraťte se do Nashkelu. Promluvte si s Berrumem Ghastkillem před chrámem a vezměte si od něj odměnu.
  • Běžte na sever do Beregostu a tam zajděte do Feldepostova hostince. Nachází se v západní části města. Ve druhém podlaží konfrontujte Tranziga. Buď jej zabíjte a vezměte si z jeho mrtvoly dopis, díky kterému se dozvíte, kde se nachází místo setkání banditů nebo ho nechte se vzdát s tím, že vám poví, kde najdete Tábor banditů.
  • Vstupte do Lesa ostrých zubů na severovýchodě a nechejte se chytit Tevenem v Larském lese nebo Raikenem v Peldském údolí. Řekněte jim, že se k nim chcete přidat a oni vás vezmou do Tábora banditů.
  • Tazok vás představí a jakmile na něj uděláte dojem, udělí vám přístup do celého tábora.
  • Procházejte se okolo, mluvte s ostatními a získávejte tak informace o situaci.
  • Vstupte do Tazokova stanu ve východní části. Čtyři muži uvnitř na vás zaútočí ihned, jak tam vejdete.
  • Jakmile porazíte Tazokovi muže, promluvte si s vězněm Endarem Saiem a ten vám poví, že to Železný trůn má na svědomí bandity a nedostatek železa.
  • Odpasťujte truhlu poblíž a koukněte dovnitř. Najdete v ní 2 dokumenty od Tazokova šéfa. Z dopisů vyplývá, že vaše další cesta bude směřovat do Zahaleného lesa.

Články v kategorii:

  • Travel to the new Cloakwood area next to the Friendly Arm Inn that appeared on your map. Move through all four Cloakwood areas until you reach the mine area.
  • Enter the palisade from the southwest corner and defeat Drasus and his party.
  • Continue to the bailey in the northeast and enter the mine from inside.
  • In the northeast corner of the first level, one of the miners will tell you to get the key for the plug from Davaeorn so that the mines can be flooded.
  • Defeat Hareishan on the second level and open the door to the prison in the room behind him. Give Rill 100 gold so that he can free the other slaves. Yeslick the dwarf will offer to join your party and will tell you to flood the mines to get rid of the Iron Throne.
  • Continue down into the mine. The stairs to the fourth level are in the far southern end of the third level.
  • Davaeorn will attack you in the middle of the fourth level. He is a powerful mage so the battle may be difficult. A Dispel Magic spell will be useful against him.
  • Once you have defeated him, take the key and read the three letters found on his body.

Člány v kategorii: 

 

  • Cloakwood Mine to return to the first level.
  • Give the key to the miner in the northeast corner of the level and he will flood the mines.
  • Backtrack through Cloakwood forest and travel to the city of Baldur's Gate.
  • On Wyrm's Crossing, Scar will offer you a subquest and then will go to the Flaming Fist Compound in Southwest Baldur's Gate. Once you have completed the first one, he will offer you a second. After the second subquest, Scar will take you to Duke Eltan who will ask you to investigate the Iron Throne. You can refuse the two quests and Scar will take you Duke Eltan right away once you visit him in the Flaming Fist Compound.
  • Enter the Iron Throne building in South Baldur's Gate. Either kill or bribe the guards that confont you.
  • On the third floor you will meet Emisary Tar who is on her way to the fifth floor to speak to the Iron Throne leaders.
  • On the fourth floor, Destus Gurn will mistake you for Emisary Tar and will invite you to go to the fifth floor to discuss the current issues with some leaders of the Iron Throne.
  • Threaten the merchants in the back rooms of the fourth floor and they will tell you that the leader of the Iron Throne in Baldur's Gate, Reiltar, is at a conference in Candlekeep.
  • You may ascend to the fifth floor and fight Zhalimar and his party if you wish, but it will be a tough battle and is purely optional.
  • Return to Duke Eltan in the Flaming Fist Compound and report that any incriminating evidence would be with Rieltar in Candlekeep. He will give you a valuable book so that you may enter the keep.

 

 

  • Candlekeep. Give the book you received from Duke Eltan to the guard and you will enter Candlekeep.
  • Enter the library in the center of the keep.
  • On the second floor you will meet Koveras, who will claim to be a friend of Gorion. He will offer you a magic ring and will encourage you to attack Rieltar while he is at his weakest.
  • You will find Rieltar and his associates in the north room on the third floor. You can talk to them but you shouldn't attack them because you have no concrete proof of their wrong-doing and they are in sancuary in the library. For this same reason they will not attack you either unless you provoke them.
  • Piato will great you on the fifth floor and will tell you to visit Gorion's old room.
  • Enter Gorion's room, the third along the southwest wall. Inside the chest you will find a letter to you from Gorion. In the letter he writes that your true father is Bhaal, the former god of murder.
  • Once you reach the sixth floor, a gatewarden will arrest you for the murder of Rieltar (even if you didn't kill him).
  • Ulraunt will find you guilty and will sentence you to be sent to Baldur's Gate where you are to be executed. Tethtoril will appear and will teleport you to the catacombs beneath the library.
  • In the catacombs you will find that many of your old friends are dopplegangers. Even dopplegangers of Elminster, Gorion, and Tethtoril will approach your party, but don't believe their lies.
  • In the third catacomb area you will be attacked by Prat and his party.
  • Cast a Protection From Petrification spell to defeat the two greater basilisks who guard the catacombs' exit.
  • Just before you leave, Diarmid will tell you to meet up with Sarevok in the Iron Throne in Baldur's Gate, thinking you are Prat.

 

  • Candlekeep when you leave the catacombs. Journey back to Baldur's Gate.
  • Speak to the people of Baldur's Gate to learn what has happened in the city since you were gone. If you are arrested, a fellow prisoner named Neb will show you a secret exit.
  • Speak to Delthyr by Sorcerous Sundries in East Baldur's Gate. He represents the harpers and will tell you that Scar has been assassinated and that Duke Eltan is critically ill. He will warn you that you are wanted by the Flaming Fist and will suggest you to break into the Iron Throne citadel to learn more.
  • Speak to Tamoko who is also by Sorcerous Sundries. She will tell you that Eltan's healer is not to be trusted and will ask you to meet her in front of the Flaming Fist Compound.
  • Meet Tamoko in front of the Flaming Fist Compound in Southwest Baldur's Gate and she will make you promise to defeat Sarevok's plans but to spare his life. She will then tell you that Duke Entar's assassins are in the undercellar and Sarevok's mistress (Tamoko's rival) is in the Iron Throne Citadel.
  • Storm into the Flaming Fist Compound and defeat Benjy and his mercenaries. Confront Rashad, Duke Eltan's healer, on the second floor and he will change into a greater doppleganger.
  • Pick up Duke Eltan and take him to the harbormaster in South Baldur's Gate.
  • Enter the Iron Throne Citadel in South Baldur's Gate. You will find that Sarevok has left the Iron Throne in shambles and many of its members are deserting. Confront Cythandria, Sarevok's lover, on the fifth floor. Defeat her to receive two letters from Sarevok's assassins and Sarevok's own diary.
  • Go down into the sewers below Baldur's Gate and find an entrance into the Undercellar. Defeat the assassins Slyth and Krystin. On Slyth's body you will find a letter from Sarevok to Slyth and an invitation to the Duchal Palace.
  • Show the invitations to Bill in front of the Duchal Palace in North Baldur's Gate and then enter the palace.
  • The other dukes will be in the process of installing Sarekov as a new duke when your party enters the palace. The noblemen there will turn into dopplegangers and attack your party and the dukes.
  • After the battle, show Belt and Liia either the letters from Sarevok to the assassin Slyth or Sarekov's diary. Sarevok will be enraged and attack everyone. After you have faught him for a while he will flee.
  • Belt will teleport your party to the Thieves Guild. Climb down the stairs and enter the maze.
  • Find your way through the maze and be careful of hidden traps. At the end of the maze you will find Winski, Sarevok's mentor who has been left for dead.
  • Once you leave the maze, you will be in the Undercity. A group mercenaries hired by the Iron Throne head offices will confront your party. The leader of the mercenaries, Rahvim, will attack your party with Arrows of Detonation, making him a difficult enemy.
  • Tamoko will approach your party once again in front of the ancient temple. It is possible to avoid killing her.
  • Inside the temple Sarevok and the last of his faithful followers will attack your party. This will be a very difficult battle. You can make it easier by casting area damage spells or wands before you see the enemies. Watch out for the traps in the room, especially the ones in the skull in the center of the room. Defeat Sarevok and the game will be over.

 

Hra začíná ve Svítící tvrzi venku před hospodou. Vstupte do hospody a kupte si vše, co potřebujete od hostinského Winthropa 

  1. Promluvte si se zelenými mnichi ve Svítící tvrzi abyste se naučili jak hrát hru. Jondalar na východní straně tvrze vás trochu pocvičí v boji a u Obeho ve sklepě si můžete vyzkoušet ovládání družiny v boji.
  2. Mluvte s lidmi v tvrzi. Mnoho z nich po vás bude něco chtít a tím získáte nějakou tu odměnu včetně včetně zkušeností.
  3. Když budete prozkoumávat všechny budovy, tak narazíte postupně na dva vrahouny, kteří se vás pokusí zabít. Jsou to Shark a Carbos a jde je docela lehce zabít.

Jakmile budete připraveni k odchodu, promluvte si s Gorionem na schodišti do knihovny a tak se vydáte na cestu ze Svítící tvrze.

Jakmile se dostanete ze Svítící tvrze, budete přepadeni a budte svědky, jak se pro vás Gorion obětuje, abyste vy mohli uniknout.

Postup:

  1. Svítící tvrz