Nahoru

swordcoast tn

Kapitola 1: Přátelská náruč

Lví cesta

  • Tuto kapitolu začnete na Pobřežní cestě Svítící tvrze zvané Lví cesta, přímo na východ od Svítící tvrze. Přidá se k vám také Imoen a navrhne vám, abyste se koukli na Gorionovo tělo.
  • Běžte na sever, kde jste byli přepadeni a přečtěte si svitek, který najdete u Gorionova těla.

Pobřežní cesta

  • Cestujte na východ k Pobřežní cestě. Narazíte na divného starho muže, který se vás bude vyptávat na vaše osobní věci.

Přátelská náruč

  • Poté běžte na sever do Hostince Přátelská náruč. Čaroděj zvaný Tarnesh na vás zaútočí na schodišti do hostince. Prohledejte jeho tělo, poté co jej porazíte. Najdete u něj nějaké svitky a taky poznámku s vypsanou odměnou na vaši hlavu.
  • Uvnitř hostince se setkáte s Jaheirou a Khalidem, Gorionovými přáteli, kteří vám nabídnou, že se k vám připojí. Také vám navrhnou, že byste se mohli vydat na jih, abyste se podívali, kdo má na svědomí nynější železnou krizi.

Beregost

  • Vraťte se na jih a vstupte do města Beregostu. Je zde spoustu zajímavých lidí, míst a vedlejších úkolů. Navštivte Taerom Fuiruima v kovárně, Feldepostský hostinec a čaroděje v High Hedge na západ, který prodává kouzelné věci, ačkoli si jich nyní nebudete moci mnoho dovolit. Pokračujte tedy Jižní beregostskou cestou na jih.

Nashkell

 

Beregost
beregost
Oblast
Kód AR2300
Další zastávka High Hedge
Nepřátelé
Neobnovitelní Karlat, Silke,pavouci 
Obnovitelní --
Při táboření --
Při přechodu přepaden nepřáteli
Kam dál?
Sever Pobřežní cesta (AR6100 - 5%)
Východ Chrám
Jih Jižní beregostká cesta
Západ High Hedge


Obsah:

Historie:

Bude doplňeno. 

 

Mapa oblasti

beregost

Legenda:

Vysvětlení aneb trocha angličtiny, jména postav jsou snad jasné. ;-)

  • 1 - Golin Vend
  • 2 - Kagainův obchod
  • 3 - Městský vyvolávač
  • 4 - Feldepostův hostinec
  • 5 - Dům Firebeada Elvenhaira
  • 6 - Garrick
  • 7 - Planoucí čaroděj
  • 8 - Silke Rosena
  • 9 - Hostinec u Rudé otepi
  • 10 - Šlechtický dům
  • 11 - Mlýn
  • 12 - Miriannin dům
  • 13 - Dům ve kterém je lektvar za 400 zlaťáků.
  • 14 - Kovárna
  • 15 - Veselý kejklíř
  • 16 - Landrinin dům
  • 17 - Elminster

Krátké info:

Důležité postavy:  Algernon, Bjornin, Elminster, Firebead Elvenhair, Garrick, Golin Vend, Gurke, Gyllian, Kagain, Karlat, Marl, Mirianne, Officer Vai, Oogie Wisham, Perdue, Raleo Windspear, Silke, Spen Gil'hem, Tranzig, Zhurlong
NPC: Garrick, Kagain
Obchody: Feldepost, Kagain, Taerom „Thunderhammer“ Fuiruim
Hostince: Feldepost (pití, spánek), Veselý kejklíř (Jovial Juggler), Rudá otep (Red Sheaf Inn), Planoucí čaroděj (Burning Wizard)
Chrámy:  

Úkoly:

  • I) Získejte Perduův krátký meč (50 GP, 500 XP)
    V hostinci Rudá otep potkáte půlčíka jménem Perdue, který si bude stěžovat na příšery s psí hlavou, které mu ukradly meč. Jsou to gnollové a vyskytují se v oblasti High Hedge u jižního okraje budovy. Perdue vám nabídne odměnu, donesete-li mu jeho meč zpět. Neuražte ho.
  • II) Získejte Zhurlongovy boty ukrytí (100 GP, 300 XP)
    Zhurlong u Planoucího čaroděje (Burning Wizard) vám při rozhovoru poví o zlých skurutech, kteří mu ukradli jeho boty. Nabídne vám odměnu, pokud mu je donesete zpátky. Skuruti se nachází v oblasti na jih od Beregostu. (Zhurlong vás při každém rozhovoru okrade a po splnění questu vám peníze vrátí. Potom s ním už nemluvte.)
  • III) Doneste knihu Firebeadovi (kniha, 300 XP, +1 reputace)
    V Beregostu opět narazíte na starého známého Firebeada Elvenhaira. Tentokrát po vás bude chtít, abyste mu donesli knihu Příběh osudové mince (History of the Faithful Coin). Tu můžete buďto najít v jednom z beregostských domů nebo koupit u Feldeposta. Firebead vám za ni dá Příběh mrtvé trojice (History of the Dead Three).
  • IV) Získejte zprávy o Miriannině muži (Prsten ochrany +1, 300 XP)
    Mirianne je žena, která čeká na zprávy od svého muže, který se vydal na cestu do Amnu. Požádá vás, abyste jí dali vědět, pokud se něco dozvíte. Čirou náhodou se něco dozvíte v lokaci na jih od Beregostu, kde u těla půlčíka bude dopis od Miriannina muže. Doneste jí ho, aby věděla, že je v pořádku a užijte si svoji odměnu.
  • V) Vyčistěte Landrinin dům od pavouků (295 GP, 800 XP)
    Landrinin dům (10) zamořili pavouci a ona vás požádala, abyste je vybili a donesli jí tělo největšího z nich, její boty a láhev vína, kterou má doma schovanou. V domku číhají čtyři pavouci, které musíte zabít. Pro postavy na nízké úrovni není lehké vyváznout bez zranění či dokonce otrávení některé postavy. Snažte se vyhnout úmrtí v družině. Až se vám podaří pavouky vybít, vezměte tělo, boty a víno a doneste je zpět Landrin v Přátelské náruči.
  • VI) Pomstěte se za Bjornina bandě půlobrů (Střední štít +1, 400 XP, +1 reputace)
    U Veselého kejklíře potkáte paladina jménem Bjornin, který má pochroumanou nohu a odpočívá zde. Poví vám o bandě půlobrů na jihozápadě, která ho přepadla a požádá vás, abyste jí doručili jeho hněv. Půlobři se nachází v severní části oblasti severozápadně od Nashkelu (AR4200) a jsou asi čtyři nebo pět. Až je zabijete, vraťte se k Bjorninovi pro odměnu.
  • VII) Vyřešte problém s Marlem (900 XP nebo 650 XP + pár GP)
    Když vstoupíte do Feldepostova hostince, osopí se na vás místní farmář Marl. Po chvilce si na vás otevře pusu znovu a tentokrát už si musíte vybrat, jak zareagujete.
    A) Ukecáte ho (možnosti 1,1,3,3,1) za 900 XP
    nebo
    B) Zabijete ho za 650 XP a pár zlatých.
    (Pokud podvádíte, můžete ho nejdřív ukecat a poté beztrestně zabít pro obě odměny.)
  • VIII) Silke hledá žoldáky (Hůl +1, Lektvar nezranitelnosti, 1-3x Lektvar obrany, 400 GP, 900 XP)
    U obelisku uprostřed města stojí bard Garrick a hledá žoldáky pro svou paní Silke. Promluvte s ním a nechce se najmout. Odvede vás před Rudou otep, kde čeká Silke. Ta vám krátce vysvětlí váš úkol, kterým je zabít Feldepostovy muže. Když přijdou, po krátkém rozhovoru zjistíte, že jsou očividně nevinní. Máte dvě možnosti:
    A) Nezabít je, což vyvolá hněv Silke a budete muset zabít ji za 900 XP (má u sebe hůl +1 a lektvar nezranitelnosti). Feldepostovi muži vám pak poděkují a dají vám lektvar obrany. Můžete nabrat do party Garricka.
    B) Zabít je, což vám sníží reputaci, z jejich těl získáte tři lektvary obrany a pak zabijete i Silke, jelikož vám lhala a dostanete opět 900 XP, 400 GP a hůl +1 a lektvar nezranitelnosti, které má u sebe. Garrick se k vám nemusí přidat (asi podle reputace).
    (Lektvary obrany je možné Feldepostovým mužům ukrást, než s nimi promluvíte po zabití Silke.)
  • IX) Najdi Gurkeho plášť (Plášť nezjištění, 300 XP)
    U Veselého kejklíře (9) potkáte v kuchyni trpaslíka Gurkeho, který vám poví o svém ztraceném plášti. Ztratil ho prý někde v Zahaleném lese. Tam se dostanete až ve čtvrté kapitole a plášť je hned v první lokaci vlastněn bandou tasloiů. Když ho Gurkemu donesete zpět, řekne vám, abyste si ho nechali.
    (Kapitola III)
  • X) Doneste skalpy banditů důstojnici Vai (50 GP za každý skalp)
    Ve třetí kapitole si vás najde malá holčička a pošle vás do Veselého kejklíře (Jovial Juggler). Tam na vás čeká důstojnice Vai a poví vám, že za každý skalp vám zaplatí 50 zlatých. Neváhejte a zásobujte ji.
  • XI) Konfrontujte mága Tranziga (Prsten ochrany +1, Hůlka magických střel, 975 XP)
    Po vybití nashkelských dolů se musíte vrátit do Beregostu a od mága Tranziga zjistit, kde se skrývá tábor banditů. Tranzig se nachází v druhém patře Feldepostova hostince. Po krátkém souboji se vzdá a dá vám nějaké informace. Poté ho buď můžete nechat jít nebo ho dodělat (osobně volím druhou možnost).
  • (Kapitola V) XII) Ukradni Algernonův plášť (200 GP, 300 XP)
    V severozápadní části Baldurovy Brány je v jednom z domů trpaslice jménem Pheirkas, která po vás chce, abyste Algernonovi ukradli jeho plášť. (Plášťů je ve hře málo, questů mraky, takže se rozhodněte, zda chcete plnit právě tenhle.)

Postup:

Beregost je poměrné rozsáhlé město, kde se dá najít mnoho zajímavého. Pro začátek projděte všechny domky a vyberte z nich, co se dá, aby na vás nepřišly stráže. (Nebo uplatněte trik, kdy něco ukradnete a z domu utečete, než se stráže objeví.) Doporučuji domky procházet postupně, jinak brzy ztratíte přehled, kde jste už všude byli.

Důležitějšími budovami jsou jednotlivé hospody a kovárna. V každé hospodě na vás čeká nějaký úkol.

První a nejdůležitější hospodou je Feldepostův hostinec (3). V něm potkáte Marla (úkol VII), hostinského Feldeposta, který má pár zajímavých předmětů na prodej a v horních patrech potom Algernona, od kterého se vyplatí ukrást jeho plášť (+2 charisma, neomezené použití Zmam osobu) (úkol XII). Ve třetí kapitole se zde také nachází mág Tranzig, kterého musíte prokecnout a přeprat, aby vám odhalil umístění tábora banditů (úkol XI). Potom ho můžete klidně zabít pro nějaké zkušenosti a předměty.

Druhou nejdůležitější hospodou je Veselý kejklíř (9), kde potkáte Bjornina, trpasličího kuchaře Gurkeho a ve třetí kapitole důstojnici Vai. Bjornin vás požádá o zabití půlobrů (úkol VI), Gurke po vás bude chtít svůj ztracený plášť (úkol IX) a Vai od vás odkoupí skalpy banditů po 50 GP za kus (úkol X).

Dále se podívejme do Rudé otepi (6), kde na vás hned po vstupu zaútočí další nájemný vrah jménem Karlat. Je to trpaslík, takže něco vydrží. Zkuste ho nějak znehybnit a pak ho oddělejte zdálky. V hospodě pak najdete Perduea, kterému chybí meč (úkol I) a v horním patře pár vykradnutelných kontejnerů. Před Rudou otepí stojí Silke, která hledá žoldáky (úkol VIII).

Poslední hospodou je Planoucí čaroděj (5). Ve spodním patře je Zhurlong, poslední dobou známý jako bosý (úkol II) a v horním patře opět pár skříněk k vybrání. Před hospodou stojí Garrick a shání žoldáky pro svou paní (úkol VIII).

Poté tu máme kovárnu (8), která je zdrojem téměř nejlepšího vybavení, jaké můžete získat. Nevýhodou je, že je velmi drahé, takže si na něj budete muset chvíli počkat. Krom toho Taerom umí vyrobit brnění z krunýře ankhega nebo mu můžete krunýře jednoduše prodat. Poslední zajímavostí je meč bastard +1, který je v jedné z truhel. Abyste ho získali, musíte do kovárny v noci, když tam nikdo není.

Nyní můžete zavítat například do Kagainova obchodu (2), kde nic moc nekoupíte. Kagain se totiž zabývá ochranou karavan, nicméně poslední dobou se mu moc nedaří. Jeho poslední karavana byla přepadena severně od Beregostu a její součástí byl i syn vévody Entara Silvershielda. Kagain by se proto rád vypravil Entarova syna hledat. Když Kagaina naberete, můžete vyrabovat skříňky v obchodě (pokud Kagain není v družině, zavolá stráže).

Dalším místem je dům Firebeada Elvenhaira (4), kde potkáta koho jiného než jeho majitele. Firebead po vás bude chtít knihu (úkol III). Jeho dům můžete bez obav vykrást.

Dále je tu Miriannin dům (7), kde nebohá žena čeká na zprávy od svého muže (úkol IV).

No a nakonec Landrinin dům (10), který je zamořen pavouky (úkol V). Ve skříňce se nachází botky a láhev vína, které máte Landrin přinést spolu s tělem pavouka. Pavouci jsou čtyři a jsou jedovatí, takže se pokuste dostat co nejméně zásahů.

V Beregostu už nic dalšího nevymyslíte, proto se vydejte pryč. Směr jih je jasná volba.

Lví cesta
ar2700
Oblast
Kód AR2700
Další zastávka Pobřežní cesta (Východ)
Nepřátelé
Neobnovitelní --
Obnovitelní černí medvědi, vlci, divousové
Při táboření divousové
Při přechodu přepaden nepřáteli
Kam dál?
Sever Pobřežní cesta (AR6100 - 5%)
Východ Pobřežní cesta (AR6100 - 5%)
Jih High Hedge (AR5900 - 20%)
Západ Svítící tvrz

 

Obsah:

Historie:

Bude doplňeno. 

 

Mapa oblasti

ar2700

Legenda:

  • 1) Místo přepadení – Gorionovo tělo
  • 2) Startovací pozice
  • 3) Kolssed
  • 4) Montaron, Xzar
  • 5) Diamant ve stromu (pozice: X 4418, Y 1956)
  • 6) Binkos
  • 7) Chase
  • B - Černí medvědi
  • G - Divousové
  • W - Vlci

Krátké info:

Důležité postavy:  Binkos, Chase, Imoen, Klossed, Montaron, Xzar
NPC: Imoen, Montaron, Xzar
Obchody: --
Hostince: --
Chrámy: --

Úkoly:

--

Postup:

Po odchodu ze Svítící Tvrze s Gorionem vyrazíte na východ, nicméně budete přepadeni u kruhových obrazců (1) postavou v brnění a jejími pomocníky. Útočník bude vyžadovat, aby vás Gorion vydal, ale ten odmítne a strhne se bitva. Po zásahu ohnivým šípem vás Gorion pošle pryč a sám stojí v cestě agresorů. Zabije dva obry, ale nakonec padne za oběť meči obrněné postavy. Druhý den ráno se probudíte u cesty (2) a dožene vás Imoen ze Svítící Tvrze. Po krátkém rozhovoru se k vám přidá na vaší cestě.

Kousek dál po cestě (3) potkáte Klosseda, který vám dá nějaké informace.

Ještě dál po cestě (4) stojí strom, ve kterém je dutina s diamantem (souřadnice X4418 Y1956, zobrazíte stisknutím L).

Těsně před koncem mapy (6) můžete potkat posla Binkose, který spěchá vyřídit zprávy. Důležitější je ovšem dvojice Montaron a Xzar, od kterých můžete dostat lektvar léčení a nabrat je do party. Montaron je bojovník/zloděj a Xzar je nekromant, oba jsou zlí a lehce nadprůměrní (Montaron je do zlé party asi nejlepší volba, Xzar je jako zlý mág až na druhém místě za Edwinem). Důležité je, že je musíte brát jako dvojici a tedy nemůžete vzít jen jednoho z nich.

Můžete projít celou mapu, abyste získali nějaké zkušenosti za nepřátele.

U útesů (7) potkáte Chase, který se chce skočit a zabít se. Je úplně nepodstatný a cokoliv mu řeknete, nakonec se nezabije. Je to pošuk.

Nakonec můžete jít k jižnímu okraji mapy a odtud jít na mapu světa, abyste si zpřístupnili High Hedge na později. Poté se ale vydejte k východnímu okraji a jděte do další lokace na východ.

Pobřežní cesta
ar2800
Oblast
Kód AR2800
Další zastávka

Kaptiola 1-2 AR2300 - Přátelská náruč (Sever)
Kapitola 3 AR4000 - Gullykin

Nepřátelé
Neobnovitelní Zlobr, Koboldi
Obnovitelní Banditi, Velcí, strašliví a obyčejní vlci, Divousové, Xvarti
Při táboření divousové, vlci
Při přechodu přepaden nepřáteli
Kam dál?
Sever Přátelská náruč (AR6100 - 5%)
Východ Larswood (AR5900 - 20%)
Jih Beregost
Západ Lví cesta (AR6100 - 5%)

 

Obsah:

Historie:

Bude doplňeno. 

 

Mapa oblasti

ar2800

Legenda:

  • 1 - Starý muž (Elminster)
  • 2 - Prsten ochrany (X1004 Y1114)
  • 3 - Aoln
  • 4 - Zlobr
  • 5 - Deke a 5 banditů (kapitola 3)
  • 6 - Nedávno přepadená karavana
  • 7 - Jase
  • 8 - Andout
  • B. Banditi
  • G. Divousové
  • K. Koboldi
  • W. Vlci
  • X. Xvarti

Krátké info:

Důležité postavy:  Andout, Aoln, Elminster, Jase
NPC: --
Obchody: --
Hostince: --
Chrámy: --

Úkoly:

I) Získejte zpět Unsheyho opasek (70 GP, 800 XP)
V Přátelské náruči dostanete za úkol získat pro trpasličího klerika Unsheyho jeho opasek od zlobřího zloděje, který má spadeno právě na opasky. Toho najdete na východě mapy (4). Zabijte ho a vezměte z jeho mrtvoly tenký opasek. Pozor na ten tlustý, protože je prokletý a mění pohlaví osoby, která si ho nasadí. (Ale dá se aspoň prodat.)

Postup:

V téhle lokaci v podstatě není nic důležitého s dvěma drobnými výjimkami. V kameni (2) můžete najít ukrytý prsten ochrany +1 (X1004 Y1114, souřadnice se zobrazí stisknutím L). Druhou výjimkou je zlobr na východě mapy (4), který je předmětem jednoho úkolu z Přátelské náruče. Můžete ho zabít už teď a obrat o opasky, ale dejte si na něj pozor, protože postavu dokáže zabít i na jednu ránu. (Nejlepší taktikou jsou zbraně na dálku, kdy jedna postava naláká zlobra a zbytek po něm mezitím střílí.)

Ve zbytku lokace potkáte pár nevýznamných NPC, které vám trochu obohatí příběh a nějaká monstra a jiné nepřátele.

Když na této mapě skončíte, jděte na mapu světa na jižním a východním okraji mapy, abyste si zase zpřístupnili nějaké ty lokace, ale nakonec se vydejte severním okrajem do Přátelské náruče.

Přátelská náruč
friendlyarminn
Oblast
Kód AR2300
Další zastávka Beregost (jižne od Pobřežní cesty)
Nepřátelé
Neobnovitelní Tarnesh, skuruti
Obnovitelní --
Při táboření --
Při přechodu přepaden nepřáteli
Kam dál?
Sever Rybářská vesnice
Východ Peldvale (AR5900 nebo AR6000 - 20%)
Jih Pobřežní cesta (AR6100 - 5%)
Západ Zahalený les 1 - Srub (AR6000 - 20% nebo AR5801 - 25%)*
* od 4.kapitoly a dál.


Obsah:

Historie:

Bude doplňeno. 

 

Mapa oblasti

friendlyarminn

Legenda:

  • 1 - Stráže
  • 2 - Joiin dům
  • 3 - Tarnesh
  • 4 - Hostinec Přátelská náruč
  • 5 - Chrám moudrosti
  • 6 - Skurutí zloděj
  • 7 - Skrýš v mechu (X2552 Y3760)
  • H. Skuruti

Krátké info:

Důležité postavy:  Bentley Mirrorshade, Gellana Mirrorshade, Jaheira, Joia, Jopi, Khalid, Landrin, Nessie, Tarnesh, Unshey
NPC: Jaheira a Khalid
Obchody: Bentley Mirrorshade, Gellana Mirrorshade
Hostince: Bentley Mirrorshade
Chrámy: Gelana Mirrorshade

Úkoly:

I) Joiin plamenný prsten (400XP, +1 reputace)
V jednom malém domečku (2) v Přátelské náruči žije jedna žena jménem Joia, které zlotřilí skuruti ukradli její drahocenný plamenný prsten. Joia požádá o pomoc skupinku dobrodruhů, kteří odhodláni jí pomoci, se vydají do lesíka na sever od hradeb Přátelské náruče, kde má skupina skurutů svůj úkryt (6). Po krátké šarvátce, která se strhne, hrdinové zamíří zpátky do Joiina malého domečku s jejím prstenem a dalšími cennostmi, které skuruti uloupili. Joia je nadmíru vděčná a o hrdinech řekne všem svým známým.

II) Získejte zpět Unsheyho opasek (70 GP, 800XP)
Ve druhém patře hostince Přátelská náruč se nachází trpasličí klerik Unshey, kterému zlobří zloděj zaměřený na opasky ukradl ten jeho. Zlobr se nachází v oblasti na jih od Přátelské náruče (AR2800), ze které jste pravděpodobně přišli. Zlobra zabijte, opasek doneste, odměny vyčkejte. (S charisma 16+ dostanete o 25 GP víc a výtisk jeho nejnovější knihy.)

III) Zabte pavouky v Landrinině domě (295 GP, 800 XP)
Ve třetím patře hostince Přátelská náruč potkáte Landrin, které pavouci zamořili dům v Beregostu. Požádá vás, abyste je zabili a přinesli jí tělo největšího z nich. Slíbí vám další odměnu, pokud s sebou vezmete i její boty a láhev vína, kterou má schovanou na horší časy (které očividně nastaly). Její dům stojí v jižní části Beregostu, hned vedle hostince Veselý kejklíř (Jovial Juggler). Zabijte pavouky, vemte tělo největšího z nich, vyrabujte truhlu pro boty a víno a odevzdejte Landrin. Musíte s ní promluvit třikrát, protože pokaždé si vezme jen jeden předmět a dá vám část odměny. (Pokud máte charisma 18+, Landrin vám při zadání úkolu dá 6 lahviček protijedu.)

Postup:

Projděte se mapou, vybijte skuruty, posbírejte, co můžete a zamiřte mezi zdi Přátelské náruče. V prvním domku nalevo (2) je Joia, která vás požádá, abyste jí přinesli plamenný prsten, který jí ukradli skuruti. Můžete jí ho rovnou dát za slušnou odměnu. Joia pak odejde a vy můžete vyrabovat dům.

Vyrabujte i ostatní domy a jděte ke vchodu do hostince Přátelská náruč (4). Tam si vás najde Tarnesh, který se ukáže být nájemným vrahem. Zabte ho a posbírejte jeho věci. Nyní do samotné Přátelské náruče.

V prvním patře můžete prokecnout pár lidí pro nějaké info do deníčku. Vyrabujte, co se dá, ale ukládejte, protože některé truhly nejsou volně dostupné a zavolají na vás stráže. V prvním patře jsou nejdůležitější Khalid a Jaheira, které máte vyhledat na radu svého zesnulého otčíma Goriona. Oba se k vám po krátkém rozhovoru připojí, pokud o to budete stát. Další důležitou postavou je Bentley Mirrorshade, který vede Přátelskou náruč a můžete si u něj nakoupit nebo prodat vybavení, pitivo nebo nocleh.

Ve druhém patře jsou další kopy truhel a skříněk, ale většina zamčená nebo hlídaná jejich majiteli. Opět rabujte a mezitím ukládejte. Důležitý je trpasličí klerik Unshey, který má pro vás úkol. Zlobr mu ukradl opasek a utekl s ním do lokace na jih od Přátelské náruče. Doneste Unsheymu jeho opasek zpátky pro odměnu. Ale pozor, opasek už nebudete moci ve hře získat (leda byste Unsheyho zabili), takže si rozmyslete, jestli ho chcete Unsheymu opravdu dát. (Opasků je ve hře málo, questů hodně.)

V posledním patře platí totéž, co v předchozím. Místo Unsheyho je tu gnómka Landrin, která vás požádá, abyste vyčistili její dům od pavouků (a donesli jí nějaké věci). Bydlí v Beregostu vedle Veselého kejklíře (Jovial Juggler). Pokud máte dost vysoké charisma, dá vám na tento úkol 6 lahví protijedu. Co je ale na tomto patře zajímavější, je šlechtic v pokoji vlevo nahoře, který vám po krátkém rozhovoru (pokud to dobře uhrajete) dá svoje zlaté kalhoty, abyste je vyprali. O jejich využití si můžete přečíst jinde.

Krom hostince je v Přátelské náruči i chrám, který vede Bentleyho žena Gellana. Provozuje služby obvyklého chrámu.

Z mapy odejděte severním a východním směrem pro zpřístupnění dalších lokací, ale jděte na jih do Beregostu.

Beregost
beregost x 3300
mapaHigh Hedge je jednou z krajin ze světové mapy.
Oblast
Kód AR3300
Další zastávka

Kaptiola 1-2 Jižní beregostská cesta
Kapitola 3 - Červené kaňony

Nepřátelé
Neobnovitelní Karlat, Silke,pavouci 
Obnovitelní --
Při táboření --
Při přechodu přepaden nepřáteli
Kam dál?
Sever Pobřežní cesta (AR6100 - 5%)
Východ Chrám
Jih AR3800 - Jižní beregostská cesta
Západ Vrchoviště


Obsah:

Historie:

Bude doplňeno. 

 

Mapa oblasti

beregost x 3300

Legenda:

Vysvětlení aneb trocha angličtiny, jména postav jsou snad jasné. ;-)

  • House 11 - rodina Qolcetlových
  • Marianne, Firebead, Garrick - jména postav
  • House - Dům
  • Travenhurst Manor - Travenhurstovo panství
  • Store of Kagain - Obchod Kagaina
  • Town Crier - Městský vyvolávač
  • Servant's Quarters - Ubikace sloužících
  • Burning wizard - Planoucí čaroděj
  • Red Sheaf - Rudá otep
  • Thunderhammer Smithy - Kovárna Thunderhammera
  • Spiders - Pavouci
  • Jovial Juggler - Veselý kejklíř

Krátké info:

Důležité postavy:  Algernon, Bjornin, Elminster, Firebead Elvenhair, Garrick, Golin Vend, Gurke, Gyllian, Kagain, Karlat, Marl, Mirianne, Officer Vai, Oogie Wisham, Perdue, Raleo Windspear, Silke, Spen Gil'hem, Tranzig, Zhurlong
NPC: Garrick, Kagain
Obchody: Feldepost, Kagain, Taerom „Thunderhammer“ Fuiruim
Hostince: Feldepost (pití, spánek), Veselý kejklíř (Jovial Juggler), Rudá otep (Red Sheaf Inn), Planoucí čaroděj (Burning Wizard)
Chrámy:  

Úkoly:

Postup:

Past na reputaci

Pokud je vaše reputace nižší než 3, budete napadeni skupinou strážců Ohnivé pěsti složenou z 3 bojovníků, 1 průzkumníka a bojového mága. Těmito skupinami budete napadeni na ulici i ve všech hostincích.

Kořist: 1550xp, cep (3), skládaný luk (2), šípy, šípy +1, šípy odčarování, helma (3), malý štít, plátová zbroj (3)

Q-1: Náhrdelník Quolcetlů

Hned kousek na jih od Beregostu na cestě do Nashkelu najdete podřezanou rodinku, jedinné, co mají u sebe je náhrdelník Quolcetlů, když jej vezmete a odevzdáte do domu 11 (house 11) tak tam bydlí rodina Quolcetlů. Dostanete 250 xp a +1 reputaci. Pokud mu řeknete, že mu ho prodáte dostanete stejné xp, ale -1 reputace a to samé v případě, že mu ho nevydáte vůbec.

Q-02: Kagain

Vstupte do obchodu AR3353 a promluvte si s trpasličím bojovníkem záknonně zlého přesvědčení. Potřebuje pomoct s nalezením ztracené karavany. Můžete ho naverbovat nebo jej propustit. Pokud jej nechcete v družině oberte jej o všechny věci, co má a pak jej propusťte z party. Pokud chcete, aby s vámi zůstal na trvalo, musíte mu pomoci najít karavanu, která se nachází na mapě AR2800 - Pobřežní cesta. Je vysoká šance, že Kagain zaútočí na Yeslicka, pokud budou spolu v družině.

Naverbování: helma, bojová sekera, střední štít, pobitá kožená zbroj

zpět na úkoly...

Q-03: Bassilus a Kelddath

Promluvte si s městským vyvolavačem. Ten vám řekne, že je odměna 5000 zl. za přinesení Bassilusova symbolu do chrámu Měsíční písně v lokaci Chrám. Vydejte se na mapu AR3700 - Rudé kaňony, kde zabijte Bassila.

zpět na úkoly...

Q-04: Marl a Dunkin

Vstupte do Feldepostova hostince AR3351, kde k vám jistě přistoupí Marl. Můžete jej buď zabít nebo se snažit vysvětlovat. Pokud si zvolíte variantu bez boje použijte tyto odpovědi: 1,1,3,3,1. Poté, co jej uklidníte, ho už nemůžete zabít, aniž byste neztratili reputaci. 

Zabití Marla: 650xp, kožené brnění, andarský drahokam, 25zl.
Uklidnění: 900xp

zpět na úkoly...

Q-05: Feldepostův hostinec

Navštivte barmana ve Feldepostově hostinci. Prodává základní zbraně a také nějaké magické předměty. Také u něj můžete prodávat skalpy banditů.

zpět na úkoly...

Q-06: Algernon a Pheirkas - část 1.

část 1 | část 2

Vstupte do Feldepostova hostince a běžte do druhého patra AR3352. Uvidíte velkého může jménem Algernon, který se potlouká kolem. Ukradnite mu jeho plášť, ale raději si předtím hru úložte pro případ, že by vás u krádeže chytil. Plášť si poté můžete nechat nebo jej v 5.kapitole donést Pheirkasovi na mapě AR0100 - Baldur's Gate - Severozápad.

Krádež: Algernonův plášť

zpět na úkoly...

Q-07: Firebead Elvenhair a Příběh osudové mince

Vstupte do domu AR3333, kde bydlí Firebead a promluvte si s ním. Bude po vás chtít obstarání kníhy zvané Příběh osudové mince. Můžete ji koupit ve Feldepostově hostinci nebo ji ukrást z knihovny v domě přímo na jih. Dejte mu knihu a dostanete odměnu. Pokud hrajete enhanced edici, přidá k vám ještě Pouzdro na svitky. Pokud si promluvíte s Firebeadem 30x, dá vám nějaké zlato. 

Odměna 300zl. reputace +1, historie mrtvé trojice (kniha), pouzdro na svitky (enhanced edice)
Finta na zlato: 300zl.

zpět na úkoly...

Q-08: Landrin a pavouci - část 2.

část 1 | část 2 | část 3

Pokud jste družina na nízké úrovni, ujistěte se, že máte s sebou nějaké protijedy. Nějaké můžete koupit v chrámu Jitřní písně na mapě AR3400 - Chrám. Vstupte do Landrina domu AR3315 a pozabíjejte všechny pavouky. Seberte tělo pavouka, vyrabujte truhlu a z ní vemte Obnošené boty a Láhev vína. Vraťte se zpět za Landrin do 3. patra Přátelské náruče (AR2300 - Přátelská náruč).

Získané předměty: tělo pavouka, obnošené boty, láhev vína

zpět na úkoly...

Q-09: Bjornin - část 1. a 3.

část 1 | část 2 | část 3

Vstupte do hospody Veselý kejklíř a tam si promluvte s Bjorininem. Řekne vám, že se touží pomstít nějakým půl-zlobrům nacházejících se u rybářského jezera (AR4200 - Rybářské jezero). Zamiřte si to k jezeru a jakmile zabijete všechny půl-zlobry, vraťte se za Bjorninem. 

Odměna: 400xp, reputace +1, střední štít +1

zpět na úkoly...

Q-10: Gurkeho Plášť nezjistitelnosti - část 1. a 3.

část 1 | část 2 | část 3

Vstupte do hostpody Veselý kejklíř AR3304. Když budete uvnitř a půjdete do zadní části 1.patra hostince uvidíte tam Gurkeho, který k vám přistoupí. Poví vám, že mu byl ukraden plášť. Jakmile se dostanete ve 4. kapitole do zahaleného lesa se srubem (AR2200 - Zahalený les - srub), najdete tam zlodějského tasloie. Ten má u sebe Gurkeho plášť nezjistitelnosti. Jakmile ho budete mít vraťte se zpět za Gurkem, který vám ho pak přenechá. 

Odměna: 300xp, plášť nezjistitelnosti

zpět na úkoly...

Q-11: Thunderhammer Smithy

Vstupte do kovárny U Hromového kladiva (AR3301) a tam si promluvte s Taeromem Fuiruimem. Prodává základní i magické zbraně. Pokud máte s sebou nějaké krunýře ankhega, odkoupí je od vás za 500zl nebo jej můžete požádat, aby vám z jednoho krunýře udělal brnění (AC1) za 4000zl. Zabere to kolem 10 dní, než vám ho udělá. Za nějaký ten příplatek vám udělá brnění dříve. Musíte mu prodat krunýř ankhega do deseti dnů, pokud jej odmítnete, jinak o něj přestane mít zájem.

zpět na úkoly...

Q-12: Dopis pro Miriann - část 1. a 3.

část 1 | část 2 | část 3

Vstupte do domu AR3313 a promluvte si s Mirianne. Očekává novinky od svého muže. Zamiřte na jížní beregostskou cestu (AR3800 - Jižní beregostská cesta), abyste mohli najít ogrillony, kteří zavraždili Mirrianina manžela. Vezměte dopis z jejich mrtvol a vraťte se s ním k Mirianne.

Odměna: 300zl., prsten ochrany +1

zpět na úkoly...

Q-13: Karlat nájemný vrah

Ihned jakmile vstoupíte do hostince Rudá otep (AR3357), budete napadeni Karlatem. Zabíjte jej.

Kořist: 270xp, bojová sekera, střední štít, kroužkové brnění, svitek (s vypsanou odměnou), 38zl.

zpět na úkoly...

Q-14: Perdueeho krátký meč - část 1. a 3

část 1 | část 2 | část 3

Vstupte do hostince U Rudé otepy (AR3357) a tam si promluvte s Perduem. Z rozhovoru s ním usoudíte, že mu jej sebrali gnollové. Pro úspěšné přijetí úkolu je postup v rozhovoru takovýto: 1, 2, 1, 1. Běžte poté do Vrchoviště (AR3200 - Vrchoviště), kde najdete zlodějské gnolly. Dávejte si pozor, abyste Perduův meč neprodali, protože totiž vypadá jako běžný krátký meč. Běžte zpět za Perduem a meč mu vraťte.

Odměna: 500xp, 50zl.

zpět na úkoly...

Q-15: Silke a Garrick

Promluvte si s Garrickem bardem s přesvědčením CHAOTICKÝ NEUTRÁL. Bude si přát, abyste jej doprovodili za paní Silke. Jeho přání vyslyšte a běžte s ním. Pokud hrajete za "dobráky" obkličte Silke vašimi bojovníky předtím, než si s ní promluvíte. Bude po vás chtít, abyste zabili "zloděje" (Faltis, Glayde, Tessilan). Odměna, kterou vám dá závisí na vaší reputaci. Jakmile na to dojde a objeví se takzvaní "zloději", můžete se postavit na jejich stranu, načež vás Silke napdane nebo na ně zaútočíte. Pokud zabijete Silke, promluvte si s Faltisem a poté s Garrickem. Toho můžete buď přibrat do družiny. Pokud jej nebudete chtít, oberte jej o všechny jeho věci a propusťte ho. V každém případě jej najměte i přesto, pokud ho nebudete chtít v partě, protože pokud jej ihned odmítnete, odejde a už jej nikdy nebudete moci nabrat zpět. Pokud jste zabili zloděje, promluvte si se Silke. V tomto případě se k vám ale Garrick do družiny nepřipojí.

Zabití Silke: 900xp, čtvrteční hůl +1, lektvar obrany, lektvar nezranitelnosti, 400zl.
Zabití zlodějů - reputace 15-20: reputace-2, lektvar obrany (3), 400zl.
Zabití zlodějů - reputace 8-14: reputace-2, lektvar obrany (3), 300zl.
Zabití zlodějů - reputace 1-7: reputace-2, lektvar obrany (3), 200zl.
Okradení zlodějů: lektvar obrany (3)
Garrickovy věci: lehká kuše, kožené brnění, krátký meč, šipky (20)

zpět na úkoly...

Q-16: Zhurlongovy boty ukrytí - část 1. a 3.

 část 1 | část 2a nebo část 2b | část 3

 Vstupte do hostince U Ohnivého čaroděje (AR3307) a tam si promluvte se Zhurlongem Ten vám poví, že mu byly ukradeny boty, samozřejmě on je také zloděj a ukradne vám u té příležitosti nějaké zlato. Jsou dvě možná místa, kde můžete najít jeho boty. Prvním místem je jižní beregostská cesta (AR3800 - Jižní beregostská cesta), kde padají ze skuruta a druhým místem je Ulcaster (AR3900 - Ulcaster). Vraťte se zpět za Zhurlongem pro odměnu a pro své ukradené peníze. V jiném případě si můžete jeho boty nechat. Můžete mu také jeho boty vrátit, vzít si odměnu, zabít jej bez ztráty reputace a pak si z mrtvoly boty vzít.

Odměna: 300xp, vrácení ukradených zlatých, 100zl.
Nesplnění úkolu: boty ukrytí

zpět na úkoly...

Rabování domů 

  • House 1,
    • 1st floor AR3339
      • Raid the locked wardrobe and locked drawers (E).
        LOOT: 23gp, Spear, Potion of Insight, Fire Agate Gem
    • 2nd floor AR3340
      • Raid the locked drawers.
        LOOT: History of Estagund, 13gp
  • Locked house 2,
    • 1st floor AR3341
      • Raid two bookcases and the locked chest.
        LOOT: History of the Elven, History of the Chosen of Mystra, Silver Ring, 39gp
    • 2nd floor AR3342
      • Raid the two bookcases and the locked drawers.
        LOOT: Dagger, Potion of Healing, History of the North (2), 31gp
  • Locked house 3 AR3343
    • Raid the locked trunk inside and the sack outside.
      LOOT: Quarter Staff, Halberd, Dagger, 31gp
  • House 4,
    • 1st floor AR3345
      • _none_
    • 2nd floor AR3346
      • Raid the bedside table (S in the larger bedroom), bookcase and locked drawers.
        LOOT: Short Sword, Small Shield, History of the North, 14gp
  • House 5,
    • 1st floor AR3347
      • Raid the locked chest.
        LOOT: 86gp
    • 2nd floor AR3348
      • Raid the locked trunk.
        LOOT: Leather Armor, 5gp
  • House 6,
    • 1st floor AR3349
      • Raid the barrel.
        LOOT: 4gp
    • 2nd floor AR3350
      • Raid the bookcase, cupboard and locked bedside table (N in larger bedroom).
        LOOT: History of the North, Silver Necklace, 11gp
  • House 7 AR3344
    • Raid the drawers.
      LOOT: 7gp 
  • Locked house 8
    • 1st floor AR3355
      • Raid the locked chest.
        LOOT: Dagger, Moonstone Gem, 11gp
    • 2nd floor AR3356
      • Raid the bedside table (N in the larger bedroom) and trunk.
        LOOT: Short Sword, 35gp
  • Locked house 9 AR3354
    • Raid the locked trunk.
      LOOT: Turquoise Gem, Fire Agate Gem, Lynx Eye Gem, Sunstone Gem
  • House 10,
    • 1st floor AR3335
      • Raid two bookcases and the locked chest inside and the crate outside.
        LOOT: Leather Armor, History of the Drow, History of the Fateful Coin, Jasper Gem, 11gp
    • 2nd floor AR3336
      • Raid two bookcases and trapped locked drawers.
        LOOT: History of the Moonsea, History of the Last Giants, Andar Gem, 11gp
  • House 11,
    • 1st floor AR3331
      • Raid the barrel. Talk to Mr Colquetle if you have a Bloodstone Amulet. It belongs to his son. You can return it to him.
        LOOT: 13gp
    • 2nd floor AR3332
      • Raid the bedside table (N in larger bedroom), bookcase and cupboard.
        LOOT: History of Shadowdale, 12gp
  • House 12,
    • 1st floor AR3311
      • Raid the locked chest.
        LOOT: Dagger, Chainmail Armor, 9gp
    • 2nd floor AR3312
      • Raid the locked trunk.
        LOOT: Sunstone Gem, 38gp
  • House 13,
    • 1st floor AR3309
      • Raid the locked chest.
        LOOT: Turquoise Gem
    • 2nd floor AR3310
      • Raid the locked trunk.
        LOOT: Short Sword
  • House 14,
    • 1st floor AR3327
      • Don't talk to the Commoner more than twice as she will summon her Flaming Fist husband.
        Raid two bookcases and the locked chest. 
        LOOT: Heavy Crossbow, History of Shadowdale, History of the Dragon Coast
    • 2nd floor AR3328
      • Raid two bookcases and the locked drawers.
        LOOT: Mace, Potion of Heroism, History of Durpar Golden, History of Halruaa, Jasper Gem
  • House 15 AR3318
    • Raid the locked chest and the chest.
      LOOT: Dagger, Leather Armor, Gold Ring
      LOOT: History of the Chosen of Mystra, Silver Necklace
  • House 16 AR3319
    • Raid the drawers and two locked chests.
      LOOT: Dagger, Long Sword, Potion of Agility
  • House 17 AR3317
    • Raid the two locked chests.
      LOOT: Battle Axe, Silver Necklace
  • House 18 AR3316
    • Raid the locked chest inside and the sack outside.
      LOOT: Splint Mail, Short Sword, Dagger, 3gp
  • Locked house 19 AR3302
    • Raid the locked trunk and the drawers.
      LOOT: Long Sword, Silver Ring, Agni Mani Necklace
  • Locked house 20,
    • 1st floor AR3323
      • Raid the locked chest.
        LOOT: Diamond
    • 2nd floor AR3324
      • Raid the locked trunk.
        LOOT: Light Crossbow, Bolts (3)
  • Locked house 21,
    • 1st floor AR3329
      • Raid the locked chest. Don't talk to Alain more than twice as he will summon six guards.
        LOOT: Dagger, 14gp
    • 2nd floor AR3330
      • Raid the bedside table (S in larger bedroom).
        LOOT: Silver Ring, 19gp
  • House 22,
    • 1st floor AR3337
      • Raid two bookcases and the locked chest.
        LOOT: History of the North, History of the Moonsea, 9gp
    • 2nd floor AR3338
      • Raid two bookcases and the locked cupboard.
        LOOT: Short Sword, Dagger, History of the North (2), 5gp
  • House 23,
    • 1st floor AR3325
      • _none_
    • 2nd floor AR3326
      • Raid the bookcase.
        LOOT: History of the Dragon Coast
  • Locked Travenhurst Manor,
    • 1st floor AR3320
      • Raid four bookcases and outside two chests and a sack.
        LOOT: Dagger, Arrows (5), Girdle, History of Calimshan, History of the North (3), 25gp
    • 2nd floor AR3321
      • Raid the desk and the first seven bookcases on the landing and the desk and two locked drawers in the lady's bedroom.
        LOOT: Dagger, Wand of Lightning, Potion of Invisibility, Potion of Healing, History of Shadowdale (7), Horn Coral Gem, Iol Gem, Gold Necklace, 86gp
  • Servant's Quarters AR3322
    • Raid two locked chests.
      LOOT: Short Sword, Spear, Light Crossbow
  • Landrin's house AR3315
    • Raid the trunk inside and the barrel outside.
      LOOT: Andar Gem, 13gp
  • Jovial Juggler,
    • 1st floor AR3304
      • Raid the trunk in the kitchen.
        LOOT: 21gp
    • 2nd floor (front stairs) AR3305
      • Raid the drawers.
        LOOT: Small Shield, Onyx Ring
  • Thunderhammer Smithy AR3301
    • Raid three locked chests between 9:30pm and 4:30am when the smithy is empty.
      LOOT: Bastard Sword (2), Long Sword (3), Two Handed Sword (2), Short Sword, Spear (7), Bastard Sword +1
  • Red Sheaf,
    • 1st floor AR3357
      • Raid the locked crate.
        LOOT: 9gp
    • 2nd floor AR3303
      • Rooms numbered clockwise from immediately north of stairs.
        Raid the six locked drawers (Rooms 201, 202, 203, 205, 206 and 207).
        LOOT: Dagger, Club, Leather Armor, Jasper Gem, Bloodstone Gem, 77gp
  • Burning Wizard,
    • 1st floor AR3307
      • _none_
    • 2nd floor AR3308
      • Rooms numbered clockwise from immediately north of stairs.
        Raid three locked drawers (Rooms 203, 204 and 206).
        LOOT: Dagger, Iol Gem, Sunstone Gem
  • Feldepost's Inn,
    • 2nd floor AR3352
      • Raid the book case and two locked drawers.
        LOOT: Long Sword (4), Zircon Gem, 13gp
  • Firebead Elvenhair's house,
    • 1st floor AR3333
      • Raid the locked chest.
        LOOT: 39gp
    • 2nd floor AR3334
      • Raid the bedside table (N in larger bedroom) and trunk.
        LOOT: Jade Ring, 38gp
  • Mirianne's house,
    • 1st floor AR3313
      • Raid the barrel outside the back of the house
        LOOT: Dagger, 5gp
    • 2nd floor AR3314
      • Raid the bookcase and locked cupboard.