Nahoru

Neera a Zničení řádu Osmi holí

Blížíme se ke konci našeho strastiplného putování s Rudými čaroději v zádech. Dokonce se podíváme do jejich domoviny Thaye a potkáme i jednoho známého a mocného pána, ale nebudeme předbíhat. Na začátek si jako vždycky připomeneme pár věcí. Bohužel ani poslední části se nevyhly některé dost zásadní bugy, takže jako předtím: záložní savy! Jenom quicksave nestačí! Dále bych chtěl poznamenat, že znatelně přituhuje. Postaví se proti vám banda už docela dost silných mágů, takže nezanedbávejte přípravu ochran. Bude se vám hodit kouzlo Chaos, které, pokud je úspěšné, zamezí kouzelníkovi zcela čarovat, takže se pak stane snadným cílem. Kdo má s sebou druida, má o dost jednodušší práci. Epidemie hmyzu a hlavně plíživá nákaza spolehlivě odrovná jakéhokoliv sesílatele, takže namemorovat, namemorovat, namemorovat! Vzhledem k tomu, že tato část úkolu je dost jednoduchá, mapky jsou víceméně zbytečné. Až na poslední lokaci jsem je vynechal, jsou to fakt malé oblasti, kde nic moc zajímavého ani není. A zase: z vlastní iniciativy proberte jakoukoliv mrtvolu a prošmejděte... Ale co bych se opakoval, vždyť to znáte

Jak se spustí náš úkol? Jednoduše. V rámci zastavení Yaga-shury se teleportujete mimo město Saradush (určitě tu lokaci znáte – hned na začátku zachráníte obchodníka před vojáky, kteří ho šikanují). Pamatujete, jak jste na konci Skrytého Útočiště dostali od Neery mechanického ptáčka? Tady vás Neera upozorní, že se jeden podobný blíží. (Podle některých lidí není pravidlem, že se to stane v této lokaci, ale dle mých zkušeností (úkol jsem projel celkem třikrát) se to stane tady, kousek pod obchodníkem) Nicméně, zjistíme, že ptáček zpěváček nese zprávu od Telany. Určitě si na ní pamatujete z minula. Telana vás tedy varuje, že Rudí mágové jsou vám v patách (fakt?) a vede je jejich hlavní velitelka Vicross (o ní se zmiňovala Lanneth z minula, pokud jste se jí navíc hrabali v listinách, mohli jste si od ní přečíst jeden ne-právě-lichotivý dopis.). Průser je tady na cestě. Neera navrhne následující: Najít vhodné místo, nalákat je tam na Divokou magii a sundat je na místě. Za tímto účelem vám odhalí další místo na mapě (nevím, jak je to přeloženo v češtině, v datadisku mi blbla, takže v originále Clearing). Až se budete cítit připravení (doporučuji nejdřív sundat Yaga-shuru), vejděte tam. Clearing je maličkatá lokace, nehodná mapy. S Neerou začarujte Náhodný dweomer a jděte na kutě. Bude se čekat.

Ze spánku vás probere (takže nemáte šanci na nějaká ochranná kouzla nebo na vyvolání potvor – počítejte s tím!) banda mágů doplněná vojáky. Přední linii 4 bojovníci, za nimi 4 mágové společně s vůdkyní Vicross a nakonec čtyři lučištníci. Krásně na ně fungují plošná kouzla; znáte to, Róba Vecny ve spojení s Chaosem, Smrdícím mrakem, Strašlivé vadnutí... Jo, maličkatá poznámka: v tomhle boji si Neera nezakouzlí, Vicross jí to nějakým způsobem znemožní. Pokud máte Neeru jako jediného spellcastera, jste v problému. Vicross okamžitě vyklidí pole a nechá vás napospas sváým nohsledům, ale nebojte, tohle je jenom taková rozehřívačka, pořádné boje budou za chvíli. Po skončení se Vicross teleportuje, ale ejhle! Díky působení Divoké magie jdete s ní! Doufám, že vám nikdo mezitím neumřel, protože věci by zůstali na zemi, kde byste se k nim dostali jenom těžko. Po teleportaci se octnete v Thayi, konkrétně v jakési aréně, kde probíhá lítý boj gladiátorů s Yuan-ti (takoví ti ještěráci s mečem). Vicross pochopitelně zdrhne a na vás bude porubat přítomné. Nepodceňujte Yuan-ti a hlavně nepoužívejte globální kouzla, která zraňují všechny. Gladitoři se do vás pustí taky a další kouzlící protivníky nepotřebujete (nebo potřebujete? Je to na vás). Po zdárném boji se přesuňte na jihozápad do podzemí. Sotva se rozkoukáte po kruhové místnosti (o té až za chvilku), osloví vás oranžový pán a představí se jako Szass Tam. Ano, TEN Szass Tam! Že nevíte, o koho se jedná? Jenom pro představu, Szass Tam je jedním z nejmocnějších Lichů současnosti, jakožto zulkir nekromancie (v podstatě nejvyšší daného odvětví) je tím pádem velitel veškrých nemrtvých v Thayi a tím de fakto vládcem celé Thaye. Dlouhověký, mocný, a zatraceně nebezpečný. Spolupracoval i se samotným Llarlochem (který je diskutabilně jeden z nejmocnějších čarodějů vůbec). Vy ale máte štěstí na setkání, že? To už tak dopadá, když máte v sobě krev bohů... Nicméně, zcela nepřekvapivě vás Szass pověří zabitím Vicross. V Thayi se asi jeden odměny za loajální služby nijak moc nedočká, nicméně vyjde najevo, že Vicross sama je Divoký mág! Neeřiny sympatie si tedy nezíská. Projděte si obchodníky okolo, už se sem nikdy nevrátíte. Například mozkožrout vlevo má velice pěkný plášť lichů. Pokud máte problém s kouzly smrti (například mág s malým množstvím životů a tudíž náchylný na např. na Prst smrti), berte. Naberte vše potřebné, namemorujte kouzla, vyspěte se a prokecněte Szasse, teleportuje vás do poslední nové lokace tohoto úkolu; jediné, která si zasloužila vlastní mapku. Také vás upozorní, že až bude vše hotovo (tedy až Viscross bude čuchat ke kytkám zespodu), rozezněte zvon na vnitřním nádvoří. Tedy, taky z toho cítíte tu levotu, že ano? :D

vicrossestate

(Baráček nazveme Vicrossin statek a jak sami vidíte, je skutečně maličký. Skoro jsem uvažoval, že ho úplně vynechám)

Octli jste se ve vstupní hale Vicrossina domu (1). Hned po vstupu vyděsíte služebnou. Můžete jí zabít, ale lepší bude, když si s ní pokecáte. Jako její otrok k ní necítí žádnou náklonnost, takže vám poradí opatrně procházet okolními mistnostmi, než okamžitě nalítnout doprostřed. A tady vás hned zastavím a upozorním na pár věcí. Jak z mapy vidíte, dům se skládá z vnitřního nádvoří obklopeného místnostmi. Samozřejmě, pokud se na to cítíte, můžete vejít dovnitř dveřmi za služebnou, ale maximálně byste si ztížili postup. Rozumnější je čistit místnosti jednu za druhou a hlavně nespouštět alarm. Hned vlevo je malá místnost se dvěma strážnými, s těmi byste neměli mít problém (2). Kde je to už horší, je jídelna za nimi (3). Tam opatrně vejděte s nabušeným zlodějem a najděte past. Spouští alarm a kdybyste ho spustili, sesype se na vás celý barák. V místnosti jsou tři další strážní a mág. Sundejte je co nejrychleji! Když se s nimi budete babrat dost dlouho, alarm se spustí sám. Dveře za nimi skrývá stejnou místnost, která je za vámi a stejně jako předtím čítá další dva strážné (4). Bedny a skříně jsou zapasťované, mějte tedy zloděje vybičovaného na maximum. Dlouhá místnost za dveřmi je plná bojovníků a mágů (5). Pár kroků ode dveří je zase past na alarm, otevřte tedy dveře, nechte protivníky nakráčet do místnosti a se zlodějem past odstraňte. Snažte se všechny zabít co nejrychleji, jinak si postup ztížíte alarmem a dalšími strážemi. Na konci dlouhé místnosti je za dveřmi knihovna (6). Postup znáte: nalákat, odstranit pasti, pobít. Maličkatá místnost mezi vstupní halou a knihovnou zase schovává dva strážné (7). Nyní máte vyčištěný barák a Vicross za dveřmi (8). Důkladně se připravte na nadcházející boj, na vyšší obtížnosti je poměrně obtížný. Jenom připomínám, že všechny dveře mají u sebe past Odstraň kouzla. Je to vysoce nepříjemné, když se takhle dobrovolně zbavíte jednotlivých buffů. V samotném boji tu nejde ani tak o mágy, ti se dají poměrně snadno vyřídit kombinací kouzel Chaos, Strašlivé vadnutí a Epidemií hmyzu; kdo mi dělal překvapivě větší problém, byly elitní stráže společně s kapitánem. V každé pracce drží jeden meč a musím říct, že jsem docela zíral, když mi během několika vteřin kompletně krouhnul Mazzy a pak vyřídil i Korgana! Rozhodně ho nepodceňujte, pokud už máte kouzlo Zastav čas, nerozpakujte se a mrskněte dovnitř třikrát Strašlivé vadnutí (alespoň tak jsem to udělal s Neerou.). Buď jak buď, po boji oberte mrtvoly a klidně se i vyspěte (používáte na to Kapesní sféru, no ne?). Důkladně se připravte na následující střet a zabimbejte na zvon. Nečekali jste snad, že vás Szass Tam nechá jen tak odejít, že ne? Následující střet popíšu trochu blíže, protože na scénu přicházejí naše dobře známé bugy. Szass Tam používá docela zvláštní kouzla, kromě tradiční Kamenné kůže a podobných zaklínadel sešle i zvláštní variantu ohnivého štítu (fialový) a sesílá i dost nepříjemná plošná kouzla. Samozřejmě, Epidemie hmyzu by ho mohla snadno vyřídit, jenže! V rámci neustálého zranění, která mu brouci způsobují se NEMUSÍ spustit příběhový hovor! Normálně by po snížení životů na půlku měl přerušit souboj s tím, že vás teleportuje zpátky do Tethyru. Okamžitě tu možnost přijměte! Pokud budete dlouho otálet, může se stát, že brouci mu nahlodají životy tak, že se do vás znova pustí a pak vás teleportuje tak jako tak. Rozdíl je v tom, že pokud vás pošle pryč nedobrovolně (neměli jste možnost mu říct, ať vás pošle zpět), u úkolu se nespustí poslední část a Neera se bude chovat, jako kdyby se nic nestalo. Opravdu, tahle debilita mě stála asi půlhodiny čistého času a musel jsem asi osmkrát opakovat souboj, než se mi to podařilo. Buďte tedy opatrní, a pečlivě zvažujte, jaká kouzla použijete. Až poté, co vás Szass Tam teleportuje napoprvé – tedy, přeruší souboj, nabídne vám, že vás odešle pryč, vy přijmete, dohodnete se, že už se NIKDY nepotkáte a pak hned s ním začnete rohovor, se konečně dostanete zpátky do lokace Clearing, úkol se zaktualizujete a Neera s vámi rozjede poslední část rozhovoru, kde s ní můžete polemizovat, jak a co to všechno dopadlo. Příběhový úkol s Neerou je konečně za námi a vy se můžete pustit do zbytku hry. Hodně štěstí!