Nahoru

Zajímavosti

half ogre2e

Zlobři jsou potomci lidí a zlobrů.

Popis

Půl-zlobři váží víc než lidé a méně než zlobři, tzn. mezi 143 a 193 kg a jejich výška je větší než u půl-orků, tj. mezi 210 a 240cm.

Jejich kůže má odstíny od bledě žluté až po tmavě hnědou. Někdy bývá dokonce šedá nebo černá. Jejich kůže je často pokrytá bradavicemi. Mají tmavé vlasy.

Osobnost

half ogre3e

Půl-zlobři nejsou příliš inteligentní a velmi postrádají schopnost ovládat se. Radují se z jednoduchých potěšení života, jako je jezení, pití a sdružování se.

Spousta půl-zlobrů uctívají Vapraka boha zlobrů.

Je potřeba mít na vědomí, že chaotické přesvědčení, které je pro jejich rasu typické, nemusí vždy platit u každého půl-zlobra. Příkladem je Arzastra, půl-zlobryně v Xanatharlské pevnosti, která je zákonně dobrá.

Společnost

V lidské společnosti jsou půl-zlobři vnímáni jako ti větší, silnější a hloupější, ale u zlobřích kmenů o nich smýšlejí přesně naopak. Kvůli jejich původu jsou k nim trpaslíci a gnomové velmi nedůvěřiví.

Významní půl-zlobři

Haffa, kupec v Skullportu

 

Vlastnosti

anims halfogre animated

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – velká
  • typ – obr
  • přesvědšení – obvykle: chaoticky dobré, chaoticky neutrální, chaoticky zlé
  • obtížnost – 1

Obecné informace

  • vidění - vidění ve tmě
  • jazyk - běžný, obří jazyk
  • oblíbené klima – jakékoliv

Vzhled

  • výška: 210 - 240 cm
  • váha: 143 - 193 kg
  • barva kůže: šedá, černá, tmavě hnědá, bledě žlutá
  • barva vlasů: hnědá, šedá, černá
  • odlišnosti: oranžové zuby a nehty

ogre 2

Zlobři jsou druhem obrů.

Popis

Zlobři vypadají jako humanoidi s velmi svalnatými těly a obrovskými hlavami. Měří něco mezi 280 cm – 310 cm a můžou vážit od 250 kg do 270 kg.

Osobnost

ogre 4

Jsou leniví a tupí. V boji se rádi spoléhají na to, že nepřítele překvapí nebo přečíslí. Zlobři se často nechávají najímat jako žoldáci ve vidině snadné kořisti.

Někteří z nich si rádi vychutnávají chuť čerstvého trpasličího masa.

Jazyk

Zlobři mluví Jogishkinou, což je nářečím obřího nebo také jotunského jazyka.

Historie

Podle legendy, zlobři vznikli když Othea, žena titána Annama Všeotce, měla aférku s Vaprakem.

heroes ogres fight

V roce 1357 DR malá armáda zlobrů sloužila monstrózní extraplanární bytosti Imgig Zuovi. Ten je shromáždil v jeskyních pod jeho věží, aby byli svědky Velkého probuzení jeho lidu ze Seluneho oka a také proto, aby poskytovali případnou obranu, kdyby bylo potřeba. Hrdinové Priam Agrivar, Vajra Valmeyjar, Timoth Eyesbright a Onyx the Invincible se probojovávali skrze zlobry, aby čelili Imgigovi a osvobodili Cybrianu. Ačkoli je zlobři utloukli a pochytali, vršek jeskyně zázrakem pukl a zářivé světlo měsíce prosvitlo skrz, že zlobry oslnilo na tak dlouho, aby Priam mohl zabít Imgiga. Po tomto činu se přeživší zlobři rozutekli.

 

Podtypy

Půl-zlobři

Půl-zlobři jsou kříženci zlobrů, kteří jsou tak nějak chytřejší a slabší než jejich čistokrevní bratři.

Občas se stane, že si nějakého jedince spletou s neobvykle velkým, i když škaredým člověkem.

Merrowové

Merrowové jsou zlobři adaptovaní na vodu.

Zlobři ledové spirály

Podrasa zlobrů nacházejících se v regionu Ledových spirál.

Ogrilloni

Výsledek křížení zlobrů s orky.

Zakharanští zlobři

Civilizovaní zlobři běžní na jižním kontinentu Zakhary.

Vlastnosti

anims ogre animated

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – velká
  • typ – obr
  • přesvědšení – obvykle chaoticky zlé
  • obtížnost – 3

Obecné informace

  • hlavní božstvo - Vaprak
  • vidění - vidění ve tmě, vidění za šera
  • jazyk - běžný, obří jazyk, jogishkyna
  • podrasy - merrowové
  • oblíbené klima – teplé
  • oblíbené prostředí – kopce

Vzhled

  • výška - ženy: 280cm, muži: 310cm
  • váha - ženy: 250kg, muži: 270kg

 

ogrillon 1

Ogrilloni jsou výsledkem křížení orků a zlobrů.

Popis

Ogrilloni se velmi podobají orkům, jen jsou o něco vyšší. Zhruba 10% z nich zdědili vlastnosti po svých zlobřích předcích, ale mnohem zřetelnější jejich orkský původ.

Přestože se hodně velikostí podobají orkům a jiným humanoidům, ogrilloni jsou o poznání silnější.

Většina z nich má kostěné výčnělky na jejich ramenech, loktech, kloubech, bocích, kolenech a prstech. 

Ogrilloni jsou masožravci

Chování

ogrillon 2

Ogrilloni žijí v kmenech. Často spolupracují s orky, kteří je s sebou berou jak svaly navíc.

Přestože nemají moc smysl pro peníze, nosí s sebou zlaté mince, protože věří, že přináší štěstí.

Většina ogrillonů jsou tělem i duší barbaři a bojovníci, najdou se ale i tací, kteří se vydají cestou kněze, mnicha nebo šamana.

 

Boj

Ogrilloni jsou zrozeni pro boj, takže jim není příjemné a jsou celkově neklidní, když nejsou v boji.

Využívají celou řadu zbraní a brnění, přesto většina bojuje bez zbraní a brnění. Ostatní používají palice, velké sekery a jiné velké zbraně. Oblíbenou zbrojí je kožené brnění.

Historie

Od roku 1370 DR, byly ogrilloni jedni z mnoha bytostí, které byly využívány v Menzoberranzanu jako otroci. Stalo se, že v jednom období měla druhá dynastie Menzoberranzanu (období Barrisona Del'Armoga) zhruba 250 ogrilloních otroků.

Významní ogrilloni

Ragnor

Ragnor byl bojovníkem, který byl vojenským vůdcem hradu Trinity

Grguch

Grguch byl vůdcem ogrillonského kmene známého jako klan Karucků.

Hakuun

Hakuun byl shamanem klanu Karucků. Kolem roku 1372 se stal hlavním poradcem klanového vůdce Grgucha.

Vlastnosti

anims ogrillon animated

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – střední
  • typ – humanoid
  • přesvědšení – chaoticky zlé
  • obtížnost – 1

Obecné informace

  • hlavní božstvo - orkský pantheon, Vaprak
  • vidění - vidění ve tmě
  • domovina - Amn, Ledové hory, Thar, Vaasa
  • jazyk - zlobrština, obří jazyk, orkština
  • oblíbené klima – jakékoliv
  • oblíbené prostředí – teplé, kopce

Vzhled

  • výška - 180 - 210 cm
  • váha - 100 - 120 kg
  • barva kůže - žlutá nebo šedá
  • barva vlasů - šedivá , tmavě zelená
  • varva očí - fialová nebo červená
  • zvláštnosti - kostěné výčnělky

 

Když poprvé dorazíte do Nashkelu, určitě vám neunikl místní hřbitov. Je to taková legrácka, jednotlivé hroby skrývají vzkazy od autorů. Jeden z nich však ukrývá škodolibější obsah. Když kliknete na jeden z menších náhrobků (je to ten maličký pod velkým jehlanem, v pravé části hřbitova), zjeví se jakýsi Daer'Ragh a varuje vás, abyste už nic takového nedělali a to z dost dobrého důvodu. Když totiž neodoláte a poškádlíte kurzorem hrob ještě jednou, Daer'Ragh s podstatě horší náladou vyvolá několik (cca 10) Fénixových strážců. Na menší úrovně jsou smrtelní, na vyšší úrovně... Mají nepříjemný zvyk umírat s fireball effektem, čímž, i když přežijete, na sebe povoláte nenávist všech místních, a v Nashkelu už vás nikdo s otevřenou náručí vítat nebude.

daer ragh grave

Tady máte hrob

hrob1

První varování

hrob2

Já vám to říkal, jde do tuhého!

hrob3

A takhle to dopadá, když prudíte nesprávné lidi...

Pamatujete na Viekanga? Když jste poprvé vešli do hospody v Trhově, potkali jste Viekanga, který zaklel, praštil do něj blesk a zmizel. V datadisku Bhaalův trůn se dozvíte o něco víc. Určitě jste na něj narazili v Saradushi v hospodě. Jde o to, že jakýkoliv kontakt Bhaalovým potomkem u něj způsobí skoky - jak jsme viděli. Vtip je v tom, že za to může strach, Mellissan ho, naneštěstí pro něj, strachu zbavila a on tu teď trčí. Napadlo vás na něj zakouzlit obyčejný Strach? (Plášť strachu, Strašidlo apod.) Zkuste a uvidíte!

(Když nad tím tak přemýšlím, znamená to, že Viekang nakonec přežije a eventuelně se tak stane jediným přeživším Bhaalovým potomkem! Co jste to provedli?!)

viekang