Nahoru

Zajímavosti

4e skeletons

Kostlivci jsou nemrtvé mrtvé bytosti oživené z mrtvol podobně jako je tomu u zombie, ale s tím rozdílem, že kompletně postrádají maso na kostech, a že se neživí na živých. Můžou být stvořeni z doslova jakékoliv pevné bytosti díky čemuž můžeme najít velkou škálu kostlivců různé síly a velikosti. Dále kromě běžných humanoidních kostlivců, existují také kostlivci vlků, trollů, ettinů a dokonce obrů. Oživení kostlivci jsou imunní na mysl ovlivňující kouzla. Také nemůžou padnout do bezvědomí nebo se unavit. Klerici často mívají schopnost odvrátit nebo zničit nemrtvé bytosti, a tak pro ně jsou kostlivci slabými protivníky.

skeleton 5e

Sečné a bodné zbraně jako jsou meče a šípy jsou proti kostlivcům většinou neefektivní. Naproti tomu tupé nástroje, jako jsou válečná kladiva, jsou proti nim velmi dobrá, jelikož dokážou roztříštit jejich kosti na kousky.

Nekromantské kouzlo Oživ mrtvé umožňuje kouzelníkovi vytvořit kostlivce.

 

Nejznámější druhy kostlivců

Banova stráž

Poprvé vytvořeni knězi boha Bana. Tito kostlivci jsou schopni fázovat dovnitř a ven ze sféry a vrhat šipky magické energie.

Planoucí kosti

Planoucí nemrtvý kostlivec, který byl vytvořen, když se společnosti mágů nepovedlo jejich kouzlo. Tyto vzácné nemrtvé lze najít v Myth Drannoru.

Kosti lámající kostlivec

bonecrusher

Kostlivci obrovských bytostí, kteří jsou schopni svou velkou palicí máchat s devastujícím účinkem.

Plamenné kosti

Plamenné kosti jsou mocní kněží Cyrica, kteří byli přetvořeni do svého stávajícího nemrtvého stavu speciální přízní Temného slunce. Jejich místo v církvi Cyrika je jako Banovi lichové v církvi Bana.

Krystalový kostlivec

Krystalový kostlivec je lidský nebo pololidský kostlivec, který byl magicky přeměněn na kostlivce z ledu.

Hrůzný strážný

Hrůzní strážní jsou původně Banovi strážní vylepšeni církví Cyrica. Tito kostlivci jsou obklopeni stínovým silovým polem, které jím slouží jako brnění. Také mohou vidět neviditelné nepřátele.

Prašný kostlivec

Prašní kostlivci vypadají jako běžní kostlivci, ale jsou mnohem vysušenější a tak vypadají mnohem světleji.

Žhnoucí kostlivec

Hoří nekonečným plamenem a tak jsou také imunní na oheň.

Merrowský kostlivec

Kostliví nemrtví z Merrowu.

Hbitý kostlivec

Mnohem hbitější než běžný kostlivec a tak může šplhat stejně tak rychle, jako může chodit.

Kostlivec bojovník

Kostliví bojovníci jsou mocní kostlivci stvoření z velkých válečníků, od kterých také převzali veškeré bojové umění. Jsou vysoce odolní na magii a jsou těžce ovladatelní. Kostliví válečníci jsou zřídka viděni ve skupinách větších než 2 nebo 3 kostlivců.

Kostlivý drak

Je vytvořen z draka, a který převzal část z jeho původních smrtících schopností. Pozor, nezaměňovat jej s drakolichem.

Bodcový kostlivec

Silnější než běžný kostlivec a je pokrytý kostěnými bodci.

 

Vlastnosti

skeleton gif

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – jakákoliv

  • typ – nemrtvý

  • přesvědšení – chaoticky zlé

  • obtížnost – jakákoliv

Obecné informace

  • zrak – vidění ve tmě

Charakteristiky

  • imunita na mysl ovlivňující kouzla

  • neupadají do bezvědomí

  • neúnavní

ghoul 4e

 

 

Ghoulové

Ghoulové jsou monstra, nemrtví humanoidi, kteří smrdí po mršině.

Vzezření

ghoul 5e

Ghoul vypadá jako vychrtlé humanoidní stvoření se zahnívající šedou kůží. Jejich zuby jim pomalu slezly a tím se začali podobat spíše tesákům než zubům a z jejich pusy jim vychazí mnohem delší mrskající se jazyk. Z jejich prstů na rukách a nohách se staly ostré drápy, které zčernaly z neustálého vykopávání hrobů. Samozřejmě variant ghoulů existuje více.

 

Kultura

ghoul 3e

Říka se, že ghoulové byli stvořeni z mrtvých mužů či žen, kterým zachutnala chuť masa lidí. Toto označení získali možná právě proto, že se s oblibou takto říkalo osobám, které se vyžívaly v nechutnostech. Ghoulové nejenom, že se živí mrtvými, ale také jím často padnou za oběť neopatrní živí.

Ghoulové jsou nemrtví, kteří se živí na mase mrtvol. Nachází se ve starobylých kryptách nebo se ukrývají na hřbitovech, kde mají dostatek potravy. Kdykoliv se jim naskytne příležitost, tak zaútočí i na živý cíl jako na cíl, který je pro ně vzácnou příležitost, jak si zpestřit jídelníček čerstvým masem.

Lidé se oprávněně bojí ghoulů a jejich mrtvol požírajícím způsobem stravování.

 

Schopnosti

Ghoulové jsou schopni znehybnit své oběti pouhým dotykem, ačkoli elfové jsou vůči této jejich schopnosti imunní. Kousnutí ghoula infikuje jejich oběť hrůznou chorobou. Kdokoliv zemře na následky této nemoci, povstane nedlouho poté jako ghoul.

Varianty

Hlubinný ghoul

abyssal ghoul 5Tato extra-planární verze stadardního ghoula má charakteristiky démonů, které z ní dělají mnohem hrozivější monstra než jsou jejich ghoulí příbuzní.

 

Ghast

ghast

Ghast je podobý ghoulovy, ale je impozantnější, kvůli jeho hrozně odpornému nazvracení zapáchajícímu smradu. Dokonce ani elfové nedokážou odolat znehybnění od ghastů.

 

Lacedon

lacedon

Lacedon je vodní vertí ghoula. Krom faktu, že jsou velmi zdatnými plavci, jsou lacedoni zcela identičtí s běžnými ghouly. Říká se o nich, že číhají poblíž útesů čekajíce na svou oběť ze ztroskotaných plavidel.

Hrobem dotčený ghoul

Říká se, že tito ghoulové byli požehnáni králem ghoulů po jejich návratu ze smrti, a tak jsou mnohem mocnější než bežní ghoulové. Zatímco běžní ghoulové ztratí všechny své schopnosti z doby, když byli živými, hrobem dotčení ghoulové si zachovají většinu svých bývalých schopností, které jsou dokonce posíleny jejich proměnou v nemrvé bytosti.

 

Vlastnosti

ghoul gif

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – střední

  • typ – humanoid

  • podtyp – nemrtvý

  • přesvědšení – chaoticky zlé

  • obtížnost – 1

Obecné informace

  • oblíbené klima – jakékoliv

  • oblíbené prostředí – jakékoliv

  • zrak – vidění ve tmě

  • jazyk – obecný

Charakteristiky

  • Znehybnění

  • Smrad

 

zimni vlk 3e

Zimní vlk má ve skutečnosti blíže k vrrku než k běžnému vlku, a to kvůli jeho zvrácené inteligenci a lstivosti.

Popis

Vyrůstá běžně délky 250cm, výšky 140cm a jeho váha se pohybuje kolem 200kg. Většinou mívá modré oči.

Způsob boje

zimni vlk 5e

Zimní vlci využívají zbarvení svého kožichu ke skrytí se v prostředí a číhání na svou kořist. Jakmile na svou kořist ze zálohy zaútočí, snaží se jí dostat do zad a z této pozice na ni zaútočit nebo ji přímo na místě přišpendlit k zemi. Jsou schopni chrlit poryvy chladu, stejně tak jako kousat své oběti. Také jsou schopny stopovat své oběti. Jsou imunní vůči chladu a magii chladu, ale jsou velmi zranitelní ohněm.

Společenství

Zimní vlci žijí ve smečkách po třech až pěti jedincích. Občas jsou vídáni ve společnosti mrazivých obrů, bílých draků a ostatních zlých arktických bytostí, kterým jsou za spojence a strážce.

 

Vlastnosti

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – velká

  • typ – magické zvíře

  • podtyp – chlad

  • přesvědšení – neutrálně zlé

  • obtížnost – 5

Obecné informace

  • oblíbené klima – chladné

  • oblíbené prostředí – lesty a pláně

  • zrak – vidění i při nízkém světle

  • jazyk – běžný, obří, zimních vlků

Vzhled

  • Výška - 140cm

  • Délka – 240cm

  • Váha - 200kg

  • barva srsti – bílá

  • barva očí – modrá

 

wolf and dire wolf

Hrůzný vlk - nahoře

Hrůzný vlk je hrůzostrašnější verzí šedého vlka, přičemž je větší, primitivnější a divočejší.

Popis

Hrůzní vlci dorůstají délky kolem 270cm a váhy kolem 360 kg a jejich velikost je srovnatelná s dospělým koněm. Jejich kožich je silný, strakaté nebo černé barvy. Mají ohnivé oči.

Chování

Hrůzní vlci jsou mnohem agresivnější než běžní vlci. Útočí a zabíjí cokoliv, co dokážou chytit. Můžete narazit na samotářské jedince stejně tak jako na smečky čítající 5 až 8 hrůzných vlků.

Ekologie

Vyskutují se převážně v lesích teplého podnebí.

Způsob boje

Hrůzní vlci bojují nejčastěji ve smečkách, což jim umožňuje bojovat evektivně obklíčením své oběti a útokem z její nekryté strany. Tato skutečnost jim dává v samotném boji velkou výhodu. Hlavní zbraní hrůzných vlků je jejich kousnutí, když se však do své oběti zakousnou přitisknou ji k zemi.

Historie

V roce Prince, 1357 DR, Conner a jeho mladý syn cestovali vřesovištěm, když padla mlha a oni byli obklíčeni hrůznými vlky. Nicméně, když se vlci chystali k útoku se záměrem své oběti zabít, měsíční paprsek přenesl Connora i s jeho synem do Hlubiny (Waterdeep).

Vlastnosti

direwolf3. edice D&D statistiky

  • Velikost – velká

  • typ – zvíře

  • podtyp – vlci

  • přesvědšení – neutrální

  • obtížnost – 3

Obecné informace

  • oblíbené klima – teplé

  • oblíbené prostředí – lesy teplého podnebí

  • zrak – vidění i při nízkém světle

Vzhled

  • Délka – 270cm

  • Váha - 360kg

  • barva srsti – strakatá, černá

 

xvart 4e

Xvarti, známí též pod názvy Xivorti nebo Svarti jsou rasou malých modrých humanoidů.

Popis

Xvarti jsou relativně malí vzrůstem měříce kolem 90cm. Mají modrou kůži a velké žluté oči. Xvarti často nosí jednoduché plátěné dublety (dublet – krátké těsné vycpávané saka nošené v období 14. až 17. století), nejčastěji modré nebo zelené barvy. U některých Xvartu se občas sem tam objevují nějaké náznaky vlasů, které jím často přechází v pleš.

Osobnost

Xvarti jsou zbabělí a lehce zastrašitelní. Mají průměrnou inteligenci a jsou to obecně nesnášenlivé bytosti. Jejich krátké ubohé životy je vedou k pohrdání většinou bytostí, a tak si vylévájí svůj vztek nehledě na kom či na čem ale hlavně jim dělá potěšení trápení bytostí větších než jsou oni, ve většině případů goliathů a půl-orků.

Nehledě na jejich nesnášenlivost je zajímavostí, že se těší lepším vztahům s gnómy a pulčíky, přičemž bývají často verbování jako špioni a nohsledi zlými členy obou ras.

Způsob boje

Xvartové jsou slabí jako jednotlivci, proto často útočí ve velkých skupinách. Dávají přednost útoku ze zálohy. Pokud se jim naskytne příležitost, často útočí na spící protivníky. Nájezdncké skupiny xvartů často berou zajatce, a to buď na mučení nebo pro výkupné.

Běžně užívané zbraně xvartů jsou krátké meče, dýky, šipky a sítě. Ti xvarti, jenž používají sítě se pokouší chytit do sítě větší protivníky, kterým znemožní se hýbat, lépe se bránit a tak umožní xvartům s čepelemi protivníka obklíčit.

Některým xvartům se podařilo proniknout do určitého druhu stínové magie, které využívají k boji, stejně tak jako ochraně svých domovů. Velmi malé množství xvartů má také šamanské schopnosti.

Společnost

xvart 5e

Xvartové většinou žijí v kopcích nebo jeskyních. Jejich kmeny častokrát čítají kolem 100 jedinců. Každý kmen má svého vůdce a zhruba 3 poručíky.

Xvartové se jen málo zajímají o mince či jinou měnu. Obchodování s xvarty často zahrnuje výměnu zboží nebo služeb.

Zatímco muži někde loví nebo plení, ženy se starají o děti a také o základní běh kmene. Xvarti normálně plodí na jaro a na podzim. Potomstvo se rodí v páru a je o ně postaráno dokud nedosáhnou stáří 7 let. V tomto věku jsou bráni za dospělé a předpokládá se od nich, že budou hrát svou roli v kmeni.

Náboženství

Xvarti nemají žádné formální náboženství, ale vzhledem k tomu, že xvarti mají své kmenové šamany, značí to, že nejspíš mají nějaký druh duchovní víry.

Mezirasové vztahy

  • Xvarti jsou přirozeně přitahování ke stínovým stvořením. Často jsou využíváni zlými gnómy a pulčíky jako jejich nohsledi.

  • Xvarti se bojí lidí a tak by na skupinu lidí zaútočili jen v případě, že by měli značnou početní převahu.

  • Xvarti o sobě v žebříčku ras smýšlí, že jsou výše než koboldi, a tak kdykoliv se jim naskytne příležitost, koboldy šikanují.

  • Xvarti nenávidí velké bytosti jako ogry a obry obzvláště půl-orky a goliathy.

  • Xvarti jsou schopni komunikovat s netopýry, krysami a dokonce i krysodlaky. Často je berou jako spojence nebo nákladní zvířata. Také občas jezdí na značně velkých krysách nebo netopýrech.

 

Historie

elemental plane

Xvarti kdysi byli gnómy. Byli zajati fomoriany a zotročeny v Stínotemnu (Shadowdark). Po mnoha generacích se změnili za přispění pekelné magie a pomalu se začali adaptovat na jejich prostředí.

Jako součást paktu se sektou ježibab, nějaký počet xvartů uniklo ze Stínotemna a proklouzlo do planiny Stínopekla (Shadowfell). To vedlo k dalšímu znetvoření xvartů a ještě většímu odchýlení se od jejich gnómských předků.

Časem mnoho z nich našlo cestu zpět do Torilu, primární materiální sféry (rovina, svět, kde se odehrává Baldurs Gate) a do sféry umírající divočiny (Feywild) avšak některým se to nepovedlo a stále jsou otroky fomorianů.

Kolem roku 1479DR byla skupina xvartů přivedena do stok pod městem Baldur‘s Gate ze sféry umírající divočiny gnómským iluzionistou Rothrynem Tothem za účelem na jeho příkaz vyplenit město.

Desítky let po Čase potíží, se populace xvartů postupně usazovala a nyní jsou nedílnou součástí oblastí na blízkem jihu od města Baldurs Gate. Vybudovali si také svou vesnici v horách na západ od Nashkelu, odkud vedou své přepady na místní farmáře, přičemž jeví velký zájem o jejich dobytek. Také vytvořili spojenectví s blízkou populací gnollů a vzali si za rezidenci skupinu jeskyní poblíž jejich pevnosti poskytujíce gnollům pomoc při její obraně.

Vlastnosti

xvart anim

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – malá

  • typ – humanoid

  • podtyp – xvart

  • přesvědšení – chaotické zlo

  • obtížnost – 1/8

Obecné informace

  • Zrak – vidění ve tmě

  • délka života – v průměru 50 let

  • domovina – okolí Baldurs Gate, Umírající divočina, Stínotemno

  • jazyk – abyssalština, xvartština, ghukliakština, yipyakština, obecný, elvština

  • oblíbené klima – teplé, chladné

  • oblíbené prostředí – kopce

Vzhled

  • Výška – v průměru 90cm

  • barva pokožky – modrá

  • barva vlasů – pleš nebo černé

  • barva očí – žluté nebo oranžové