Nahoru

Zajímavosti

ankheg 4e

Ankheg je velká hmyzoidní nestvůra s mnoha útlými končetinami a obrovskými tykadly. Bývá zahrabaný v zemi a z ní také loví.

Jak už se vám určitě přihodilo, při cestování Zahaleným lesem jste narazili na doupě pavouků v čele s odporně tlustou ženštinou jménem Centeol, která vypadá, že pavouky chová jako mazlíčky a při krátkém rozhovoru na vás zaútočí. Jenomže ne všechno je takové, jak vypadá.

Při správně zvoleném dialogu (zeptat se na jméno a jak skončila tady) vám poví ždibek příběhu, a to, že byla začarována arcimágem jménem Jon Irenicus. Že vám to zní povědomě?

centeol1

A jedeme dál! Pokud Centeol stihnete očarovat kouzlem náklonnosti a promluvíte si s ní, dozvíte se PODSTATNĚ víc.

centeol2

Tak. V tomto okně je odkazováno na Jona ICARUSE, ale při trošce pátrání po internetu jsem se dozvěděl, že to bylo původní jméno pro našeho záporáka ze dvojky, které bylo ještě ve vývoji (ale už se vědělo, že něco takového bude, viz věštkyně u majáku). V EE verzi už to v běžném dialogu opravili (viz první obrázek), ale při očarování zůstalo všechno při starém. Kdo je ovšem Lady Tanova? Jak do toho zapadá Irenicův milostný příběh? Bohužel, to jsou otázky, na které se nedozvíme odpověď. Pokud jste všímaví, tak jste v pokračování zareigstrovali upíra se jménem Lady Tanova. Když zaútočíte na Bodhiino doupě v BG2 (a teď aby do mě husa kopla, jestli je to ve 3. nebo 6. kapitole, zjistí to někdo?), narazíte tam na upírku se stejným jménem. Je o něco silnější než běžný upír a navíc kouzlí. Bohužel, při jejím očarování se neotevře žádný další dialog, takže toto téma zůstane nejspíš navěky nezodpovězené. Těžko říct, jestli byl úmysl tvůrců nějak odvíjet příběh, nebo to má být jenom legrácka. Znamenalo by to, že nakonec byl Jon nějakého citu? Že nebyl tak citově vyprahlý, nebo je to jenom slepá ulička v příběhu? Kdoví...

centeoljournal

 Oh, my sweet summer child... Kdyby jenom věděli :D

Dodatečná úprava: Při zírání do nitra internetu a různých diskuzí se mi podařilo zjistit, že ve starší (pravděpodobně) verzi má Centeolin příběh jiný, řekl bych vtipnější zápis do deníku. Naneštěstí v jenom v angličtině, ale co už :)centeoledit

half ogre2e

Zlobři jsou potomci lidí a zlobrů.

Popis

Půl-zlobři váží víc než lidé a méně než zlobři, tzn. mezi 143 a 193 kg a jejich výška je větší než u půl-orků, tj. mezi 210 a 240cm.

Jejich kůže má odstíny od bledě žluté až po tmavě hnědou. Někdy bývá dokonce šedá nebo černá. Jejich kůže je často pokrytá bradavicemi. Mají tmavé vlasy.

Osobnost

half ogre3e

Půl-zlobři nejsou příliš inteligentní a velmi postrádají schopnost ovládat se. Radují se z jednoduchých potěšení života, jako je jezení, pití a sdružování se.

Spousta půl-zlobrů uctívají Vapraka boha zlobrů.

Je potřeba mít na vědomí, že chaotické přesvědčení, které je pro jejich rasu typické, nemusí vždy platit u každého půl-zlobra. Příkladem je Arzastra, půl-zlobryně v Xanatharlské pevnosti, která je zákonně dobrá.

Společnost

V lidské společnosti jsou půl-zlobři vnímáni jako ti větší, silnější a hloupější, ale u zlobřích kmenů o nich smýšlejí přesně naopak. Kvůli jejich původu jsou k nim trpaslíci a gnomové velmi nedůvěřiví.

Významní půl-zlobři

Haffa, kupec v Skullportu

 

Vlastnosti

anims halfogre animated

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – velká
  • typ – obr
  • přesvědšení – obvykle: chaoticky dobré, chaoticky neutrální, chaoticky zlé
  • obtížnost – 1

Obecné informace

  • vidění - vidění ve tmě
  • jazyk - běžný, obří jazyk
  • oblíbené klima – jakékoliv

Vzhled

  • výška: 210 - 240 cm
  • váha: 143 - 193 kg
  • barva kůže: šedá, černá, tmavě hnědá, bledě žlutá
  • barva vlasů: hnědá, šedá, černá
  • odlišnosti: oranžové zuby a nehty

ogre 2

Zlobři jsou druhem obrů.

Popis

Zlobři vypadají jako humanoidi s velmi svalnatými těly a obrovskými hlavami. Měří něco mezi 280 cm – 310 cm a můžou vážit od 250 kg do 270 kg.

Osobnost

ogre 4

Jsou leniví a tupí. V boji se rádi spoléhají na to, že nepřítele překvapí nebo přečíslí. Zlobři se často nechávají najímat jako žoldáci ve vidině snadné kořisti.

Někteří z nich si rádi vychutnávají chuť čerstvého trpasličího masa.

Jazyk

Zlobři mluví Jogishkinou, což je nářečím obřího nebo také jotunského jazyka.

Historie

Podle legendy, zlobři vznikli když Othea, žena titána Annama Všeotce, měla aférku s Vaprakem.

heroes ogres fight

V roce 1357 DR malá armáda zlobrů sloužila monstrózní extraplanární bytosti Imgig Zuovi. Ten je shromáždil v jeskyních pod jeho věží, aby byli svědky Velkého probuzení jeho lidu ze Seluneho oka a také proto, aby poskytovali případnou obranu, kdyby bylo potřeba. Hrdinové Priam Agrivar, Vajra Valmeyjar, Timoth Eyesbright a Onyx the Invincible se probojovávali skrze zlobry, aby čelili Imgigovi a osvobodili Cybrianu. Ačkoli je zlobři utloukli a pochytali, vršek jeskyně zázrakem pukl a zářivé světlo měsíce prosvitlo skrz, že zlobry oslnilo na tak dlouho, aby Priam mohl zabít Imgiga. Po tomto činu se přeživší zlobři rozutekli.

 

Podtypy

Půl-zlobři

Půl-zlobři jsou kříženci zlobrů, kteří jsou tak nějak chytřejší a slabší než jejich čistokrevní bratři.

Občas se stane, že si nějakého jedince spletou s neobvykle velkým, i když škaredým člověkem.

Merrowové

Merrowové jsou zlobři adaptovaní na vodu.

Zlobři ledové spirály

Podrasa zlobrů nacházejících se v regionu Ledových spirál.

Ogrilloni

Výsledek křížení zlobrů s orky.

Zakharanští zlobři

Civilizovaní zlobři běžní na jižním kontinentu Zakhary.

Vlastnosti

anims ogre animated

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – velká
  • typ – obr
  • přesvědšení – obvykle chaoticky zlé
  • obtížnost – 3

Obecné informace

  • hlavní božstvo - Vaprak
  • vidění - vidění ve tmě, vidění za šera
  • jazyk - běžný, obří jazyk, jogishkyna
  • podrasy - merrowové
  • oblíbené klima – teplé
  • oblíbené prostředí – kopce

Vzhled

  • výška - ženy: 280cm, muži: 310cm
  • váha - ženy: 250kg, muži: 270kg

 

ogrillon 1

Ogrilloni jsou výsledkem křížení orků a zlobrů.

Popis

Ogrilloni se velmi podobají orkům, jen jsou o něco vyšší. Zhruba 10% z nich zdědili vlastnosti po svých zlobřích předcích, ale mnohem zřetelnější jejich orkský původ.

Přestože se hodně velikostí podobají orkům a jiným humanoidům, ogrilloni jsou o poznání silnější.

Většina z nich má kostěné výčnělky na jejich ramenech, loktech, kloubech, bocích, kolenech a prstech. 

Ogrilloni jsou masožravci

Chování

ogrillon 2

Ogrilloni žijí v kmenech. Často spolupracují s orky, kteří je s sebou berou jak svaly navíc.

Přestože nemají moc smysl pro peníze, nosí s sebou zlaté mince, protože věří, že přináší štěstí.

Většina ogrillonů jsou tělem i duší barbaři a bojovníci, najdou se ale i tací, kteří se vydají cestou kněze, mnicha nebo šamana.

 

Boj

Ogrilloni jsou zrozeni pro boj, takže jim není příjemné a jsou celkově neklidní, když nejsou v boji.

Využívají celou řadu zbraní a brnění, přesto většina bojuje bez zbraní a brnění. Ostatní používají palice, velké sekery a jiné velké zbraně. Oblíbenou zbrojí je kožené brnění.

Historie

Od roku 1370 DR, byly ogrilloni jedni z mnoha bytostí, které byly využívány v Menzoberranzanu jako otroci. Stalo se, že v jednom období měla druhá dynastie Menzoberranzanu (období Barrisona Del'Armoga) zhruba 250 ogrilloních otroků.

Významní ogrilloni

Ragnor

Ragnor byl bojovníkem, který byl vojenským vůdcem hradu Trinity

Grguch

Grguch byl vůdcem ogrillonského kmene známého jako klan Karucků.

Hakuun

Hakuun byl shamanem klanu Karucků. Kolem roku 1372 se stal hlavním poradcem klanového vůdce Grgucha.

Vlastnosti

anims ogrillon animated

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – střední
  • typ – humanoid
  • přesvědšení – chaoticky zlé
  • obtížnost – 1

Obecné informace

  • hlavní božstvo - orkský pantheon, Vaprak
  • vidění - vidění ve tmě
  • domovina - Amn, Ledové hory, Thar, Vaasa
  • jazyk - zlobrština, obří jazyk, orkština
  • oblíbené klima – jakékoliv
  • oblíbené prostředí – teplé, kopce

Vzhled

  • výška - 180 - 210 cm
  • váha - 100 - 120 kg
  • barva kůže - žlutá nebo šedá
  • barva vlasů - šedivá , tmavě zelená
  • varva očí - fialová nebo červená
  • zvláštnosti - kostěné výčnělky