Nahoru

xvart 4e

Xvarti, známí též pod názvy Xivorti nebo Svarti jsou rasou malých modrých humanoidů.

Popis

Xvarti jsou relativně malí vzrůstem měříce kolem 90cm. Mají modrou kůži a velké žluté oči. Xvarti často nosí jednoduché plátěné dublety (dublet – krátké těsné vycpávané saka nošené v období 14. až 17. století), nejčastěji modré nebo zelené barvy. U některých Xvartu se občas sem tam objevují nějaké náznaky vlasů, které jím často přechází v pleš.

Osobnost

Xvarti jsou zbabělí a lehce zastrašitelní. Mají průměrnou inteligenci a jsou to obecně nesnášenlivé bytosti. Jejich krátké ubohé životy je vedou k pohrdání většinou bytostí, a tak si vylévájí svůj vztek nehledě na kom či na čem ale hlavně jim dělá potěšení trápení bytostí větších než jsou oni, ve většině případů goliathů a půl-orků.

Nehledě na jejich nesnášenlivost je zajímavostí, že se těší lepším vztahům s gnómy a pulčíky, přičemž bývají často verbování jako špioni a nohsledi zlými členy obou ras.

Způsob boje

Xvartové jsou slabí jako jednotlivci, proto často útočí ve velkých skupinách. Dávají přednost útoku ze zálohy. Pokud se jim naskytne příležitost, často útočí na spící protivníky. Nájezdncké skupiny xvartů často berou zajatce, a to buď na mučení nebo pro výkupné.

Běžně užívané zbraně xvartů jsou krátké meče, dýky, šipky a sítě. Ti xvarti, jenž používají sítě se pokouší chytit do sítě větší protivníky, kterým znemožní se hýbat, lépe se bránit a tak umožní xvartům s čepelemi protivníka obklíčit.

Některým xvartům se podařilo proniknout do určitého druhu stínové magie, které využívají k boji, stejně tak jako ochraně svých domovů. Velmi malé množství xvartů má také šamanské schopnosti.

Společnost

xvart 5e

Xvartové většinou žijí v kopcích nebo jeskyních. Jejich kmeny častokrát čítají kolem 100 jedinců. Každý kmen má svého vůdce a zhruba 3 poručíky.

Xvartové se jen málo zajímají o mince či jinou měnu. Obchodování s xvarty často zahrnuje výměnu zboží nebo služeb.

Zatímco muži někde loví nebo plení, ženy se starají o děti a také o základní běh kmene. Xvarti normálně plodí na jaro a na podzim. Potomstvo se rodí v páru a je o ně postaráno dokud nedosáhnou stáří 7 let. V tomto věku jsou bráni za dospělé a předpokládá se od nich, že budou hrát svou roli v kmeni.

Náboženství

Xvarti nemají žádné formální náboženství, ale vzhledem k tomu, že xvarti mají své kmenové šamany, značí to, že nejspíš mají nějaký druh duchovní víry.

Mezirasové vztahy

  • Xvarti jsou přirozeně přitahování ke stínovým stvořením. Často jsou využíváni zlými gnómy a pulčíky jako jejich nohsledi.

  • Xvarti se bojí lidí a tak by na skupinu lidí zaútočili jen v případě, že by měli značnou početní převahu.

  • Xvarti o sobě v žebříčku ras smýšlí, že jsou výše než koboldi, a tak kdykoliv se jim naskytne příležitost, koboldy šikanují.

  • Xvarti nenávidí velké bytosti jako ogry a obry obzvláště půl-orky a goliathy.

  • Xvarti jsou schopni komunikovat s netopýry, krysami a dokonce i krysodlaky. Často je berou jako spojence nebo nákladní zvířata. Také občas jezdí na značně velkých krysách nebo netopýrech.

 

Historie

elemental plane

Xvarti kdysi byli gnómy. Byli zajati fomoriany a zotročeny v Stínotemnu (Shadowdark). Po mnoha generacích se změnili za přispění pekelné magie a pomalu se začali adaptovat na jejich prostředí.

Jako součást paktu se sektou ježibab, nějaký počet xvartů uniklo ze Stínotemna a proklouzlo do planiny Stínopekla (Shadowfell). To vedlo k dalšímu znetvoření xvartů a ještě většímu odchýlení se od jejich gnómských předků.

Časem mnoho z nich našlo cestu zpět do Torilu, primární materiální sféry (rovina, svět, kde se odehrává Baldurs Gate) a do sféry umírající divočiny (Feywild) avšak některým se to nepovedlo a stále jsou otroky fomorianů.

Kolem roku 1479DR byla skupina xvartů přivedena do stok pod městem Baldur‘s Gate ze sféry umírající divočiny gnómským iluzionistou Rothrynem Tothem za účelem na jeho příkaz vyplenit město.

Desítky let po Čase potíží, se populace xvartů postupně usazovala a nyní jsou nedílnou součástí oblastí na blízkem jihu od města Baldurs Gate. Vybudovali si také svou vesnici v horách na západ od Nashkelu, odkud vedou své přepady na místní farmáře, přičemž jeví velký zájem o jejich dobytek. Také vytvořili spojenectví s blízkou populací gnollů a vzali si za rezidenci skupinu jeskyní poblíž jejich pevnosti poskytujíce gnollům pomoc při její obraně.

Vlastnosti

xvart anim

3. edice D&D statistiky

  • Velikost – malá

  • typ – humanoid

  • podtyp – xvart

  • přesvědšení – chaotické zlo

  • obtížnost – 1/8

Obecné informace

  • Zrak – vidění ve tmě

  • délka života – v průměru 50 let

  • domovina – okolí Baldurs Gate, Umírající divočina, Stínotemno

  • jazyk – abyssalština, xvartština, ghukliakština, yipyakština, obecný, elvština

  • oblíbené klima – teplé, chladné

  • oblíbené prostředí – kopce

Vzhled

  • Výška – v průměru 90cm

  • barva pokožky – modrá

  • barva vlasů – pleš nebo černé

  • barva očí – žluté nebo oranžové