Nahoru

Zajímavosti

sod

Dámy a pánové, dopustil jsem se "svatokrádeže" :) Abych mohl zhodnotit nové dílko BG SoD, tak jsem využil služeb "Jacka Sparowa" a zkouším SoD. Plánuji to později napravit, ale zatím bude muset Jack stačit.

Jinak mé první dojmy jsou zatím velmi pozitivní. Týkají se tedy hlavně hratelnosti, jelikož tím, že jsem nemohl najít žádné své importy, tak jsem SoD začal hrát a to od staré kampaně BG.

Tím nenápadně naznačuji, že v SoD si na začátku hry můžete zvolit, kterou kampaň chcete hrát, podobně jako tomu bylo u předchozího BGII-EE nebo IwD I – EE.

Mé dojmy jsou pozitivní z toho důvodu, protože zatím čeština ve hře je velmi dobře spravená, tzn. Není potřeba kopírovat nebo instalovat dodatečné fixy na češtinu, a dále, co mě příjemně překvapilo je, že jsem si zatím nevšiml žádných bugů. Příkladně hned první úkol pro Firebeada s donesením svitku FUNGUJE!!! :D (Chvála bohu).

 

Další věc, kterou musím zmínit je velmi příjemné zlepšení drobných pomůcek v uživatelském rozhraní.

Příkladně byl vylepšen deník, kdy veškeré úkoly z dané kapitoly jsou uzavřené a po rozkliknutí se vám daný úkol odroluje a ukáže se vám detail. Pokud máte daný úkol splněný, tak vám zešedne a za ním se ukáže nápis dokončeno. Je to velmi intuitivně spraveno.

denik

Dále pokud chcete aby se vám stále zobrazovaly interaktivní předměty jako jsou truhly, bedny apod. Již nemusíte držet TAB jak „tydýti“, ale kliknete pouze na tlačítko, které je v liště a díky ní tato pomůcka funguje podobně jako „CAPSLOCK“ a ne jako „SHIFT“. Jediné, co u tohoto tlačítka trochu opomněly je, že když vstoupíte na jinou obrazovku jako je inventář nebo mapa, tak se vám tlačítko deaktivuje a musíte ho aktivovat kliknutím znovu, což je pak po nějaké době trochu otravné.

tab

Další výhodou je to, i když se to může zdát jako hloupost, že postavy mají v boji „health bar“ neboli ukazatel zdraví, což se hodí a taky to, že když hru pauznete obrazovka vám zešedne, takže se nemůže stát, že byste si mysleli, že jste hru pauzli, ale ono ve skutečnosti nepauzli. Díky tomuto hned víte, jak na tom jste.

Samotný inventář byl také vyladěn. Nyní již konečně můžete mít v jednom slotu dvouručku (příkladně luk) a v druhém dva meče. Toto v EE verzi ani v original hře nešlo a bylo to také velmi otravné, protože vždy, když jste chtěli př. Když jste měli zloděje s dvěma meči a chtěli mu rychle změnit na luk, museli jste pokaždé do inventáře a oddělat mu nejprve meč a poté až dát luk. Toto jsem upřímně nesnášel. Další věcí je, že když si dáváte nějakou novou věc za sebe tak, když ji držíte a chcete ji obléct, ukáže se vám v inventáři, jak se vám změní statistiky. Sice jsem si po čase všiml, že v inventáři zmizela hodnota rychlosti vaší postavy za kolo, ale celkově můžu říct, že je to jen takový malý mráček na jinak jasném nebi vylepšení inventáře.

inv1

inv2

Další úžasnou věcí je, že když zabijete skupinu 20 koboldů, už nemusíte prohlížet ostatky každého zvlášť, ale máte zde tlačítko, které vám ukáže řádek asi dvaceti slotů toho, co leží na zemi u těch, co jste zabili.

Jak říkám, zatím jsem se nedostal ke contentu SoD, ale co se týče vylepšení hratelnosti, tak udělali chlapci z Beamdogu spoustu zajímavých zpříjemnění hry. Ono toto samotné samozřejmě nestačí na to aby se dalo povědět, že jen kvůli tomu je hra dobrá, protože tyto věci, které jsem zatím popisoval by se spíš dali zhodnotit spíše jako velmi povedený PATCH než jako hra, ale jsem zatím na začátku a až se dostanu ke contentu SoD, tak vás budu o všem informovat. ;) :)

TyrantsoftheUnderdark Headerxx

drowí mistři své studenty často varovali, aby nepoužívali magii „jako lidé“, což byla metafora pro nezodpovědnost, která byla všeobecně spojována s tímto národem, jenž žil mnohem kratší dobu.

„Lidští kouzelníci,“ říkávali mistři, „mají stejné ambice jako ti drowí, ale drowové mají na dosažení svých cílů třeba i pět století, kdežto lidé jen několik krátkých desetiletí“.

 

magická onyxová figurka, která přivolá černého pantera z astrálního moře do základní materiální roviny - zmaterializuje se z mlhy. Jako jiná astrální stvoření je velmi odolná na organické jedy a částečně odolná na fyzické útoky. Drizzt ji může přivolat na 12 hodin jednou za dva dny.

Historie magického pantera

f9fc6e5be878932b9eb39182a469eb75Onyxovou sošku kdysi vyrobil nejlepší trpasličí řemeslník z kraje Cormanthor, očarovat ji chtěl jistý člověk - hraničář/čaroděj Anders Beltgarden - jako dar svému příteli Josidiahovi Starymu.
Chtěl zabít jaguára a uvěznit jeho duši v sošce. Josidiah nechtěl kočku zabít a připoutat její chytrou duši jako otroka. Andersovi se na popud přítele kočky zželelo. Brzy mu to v dobrém vrátila, pomohla mu najít a zachránit Johisiada před útokem tří obrů a orků. Kočka byla při boji smrtelně zraněna, a tak k rituálu nakonec přece jen došlo. Ve vrcholné fázi ritusu se ovšem něco zrvtlo, duch pantera nepřešel do sošky, ale do astrálního moře, na sošku je pouze vázán. Zůstala jí tak inteligence a svoboda v astrálním světě, nestala se pouhým zvířecím otrokem. Byla unikátem.

Jak se dostala k Drizztovi?

Časem se dostala do rukou obyvatel nižších rovin - nakonec k čarodějnému učni Masojovi. (za Drizzta už byla stará asi tisíc let).

Drizzt získal Guenhwyvar ještě v Podtemnu, od Masoje Hun'etta, který ho zaučoval základům magie. Na Drizzta tehdy zaútočil jistý drow Alton DeVir, Masoj situaci pro Altona zachránil tím, že odvedl Drizztrovu pozornost na vyvolaného pantera.

drizzt by rheann d4n3pt2

Drizzt byl Guenhwyvar uchvácen, spřátelil se s ní, často s ní trávil čas na hlídkách - k Masojovi nelibosti. Masoj později přikázal Guenhwyvar Drizzta zabít, ta ovšem nedokázala zradit své přátelství s Drizztem a porušila příkaz.
Drizzt nabídl Masojovi výměnu - za sošku Guenhwyvar ho ušetří, ten odmítl a za pomoci již dříve zmíněného drowa, Altona DeVira ho oba napadli. Guenhwyvar Drizztovi pomohla porazit oba protivníky a soška tak připadla konečně našemu slavnému hrdinovi.

Drizztova věrná společnice s ním prošla mnohými dobrodružstvími. Často varuje Drizzta před nebezpečím, pomáhá mu v lovu a střeží jeho kroky. Pokud je zraněna, vrací se do sféry astrálního moře, kde se rychleji zotaví ze všech zranění a pak čeká, až ji její temný společník znovu přivolá...

  

khalid byl poloviční elf z Calimshanu a také Harfeník. Byl ženat s Jaheirou, taktéž poloviční elfkou a také Harfenicí. Byl přítelem Goriona a vyšetřoval železnou krizi spolu s jeho ženou Jaheirou v době, kdy Gorion zemřel (1368 DR). Poté cestoval spolu s Jaheirou a Gorionovým chráněncem dokud Khalid definitivně nezemřel.

khalid2

Info z rozhovorů:

Khalid nervózně o sobě odhalí, že se narodil a byl vychováván národem Calimshanů. Moc toho o svých rodičích nenamluví, ale z rozhovorů s ním dostanete pocit, že jeho obchodnický otec ho moc neuznával. Jeho pozornost směřovala spíše ke Khalidovým nevlastním bratrům. Proto se Khalid zaměřil na studium bojových umění jako člen městské milice. Nejde do detailu ohledně toho jak se setkal s Jaheirou, ale jeho obdiv k ní je očividný. Pokud se jej zeptáte, jak se setkal s Gorionem, tak vám jen řekne, že byli dlouhou dobu přáteli.

 

 

drizztův zápis z deníku...

„Pálili mě z něj oči a bolelo celé tělo. Zničilo mé piwafwi a boty, sežehlo magii zbroje a oslabilo věrné scimitary. Ale přesto jsem každý den sedával venku a očekával příchod svítání, svého soudce.

557078 drizzt

Pohlížel jsem na ně jako na paradox. Ano, způsobovalo mi bolest, ale zároveň jsem nedokázal popřít jeho krásu… Teď už vím, že můj pobyt na slunci, mé každodenní pokání, nepramenilo jen z touhy přizpůsobit se světu na povrchu. Slunce se pro mě stalo symbolem odlišnosti mého nového domova od Temných říší. Společnost, z níž jsem utekl, svět úkladů a tajných spiknutí, by v otevřeném světě denního světla nemohl přežít.

Přestože mi slunce způsobovalo fyzická muka, odmítal jsem jím druhý, temný svět. Paprsky odhalujícího světla posilovaly mé zásady, a naopak oslabovaly drowí magické předměty.

Na slunečním světle se z mého piwafwi, z pláště, který nositele ukrýval před zvědavýma očima, z oděvu zlodějů a zabijáků, stal jen obyčejný, potrhaný kus hadru.“

 

Drizzt Do’Urden (R. A. Salvatore, Temný elf II, Útočiště)