Nahoru

(z větší části je užita upravená citace z BG2 oficiální příručky od Zy Nicholsona a Jaliana Galeho, Nakladatelství Prima games, 2000)

 

POKLADY

IDENTIFIKACE NÁLEZŮ

Než se uchýlíš k identifikaci kouzlem nebo svitkem, přede předmět postavě s nejvyšší hodnotou znalostí (Lore). Tato vlastností určuje schopnost postavy okamžitě rozpoznat podstatu magického předmětu, který je pak identifikován ve tvém inventáři. Znalosti se zvyšují spolu s úrovněmi postavy, ačkoliv některá povolání –čarodějové a zloději mají vyšší znalosti vzhledem ke svému častému zacházení se vzácnými věcmi.
Vždy měj k dispozici identifikační svitek nebo kouzlo pro potřebu nouze. Pokud uprostřed dungeonu najdeš nějakou cennost, jejíž magické vlastnosti budeš chtít okamžitě poznat, použij QuickSave a věc identifikuj. Pak se můžeš rozhodnout, jestli ji budeš používat nebo jestli hru načteš z uložené pozice a věc odložíš na dobu, až se vrátíš do města.

 

1

 

SKLADOVÁNÍ PŘEDMĚTŮ

Každý úkol a každý dungeon tě zahrne všemožnými věcmi, takže bude rozumné před tím, než se jim začneš věnovat, vyprázdnit batohy svých postav na nezbytné minimum.
Dříve či později nastane okamžik, kdy budeš mít více věcí k uchování než místa na jejich uloženi. Místo jejich prodeje jim raději najdi místo, kde všechny věci složíš. Volně položené věci po tvém odchodu do jiné lokace sice zmizí, ale předměty uskladněné v políčkách schránek, jako jsou truhly, skříně nebo police zde zůstanou.
Bude rozumné vybrat si jedno místo a raději ne více, kde budeš mít věci uloženy pro případě potřeby. Jinak zapomeneš, kde sis co uložil.
V terénu je pak dobré využít alternativních prázdných políček. Některé postavy totiž nevyužijí své slovy pro toulce na šípy, takže mohou nést neidentifikované střely nebo i šípy, ačkoliv je vůbec nebudou používat. Běžné prsteny a náhrdelník je lepší nasadit než nést, zatímco stejné lektvary je možné naskládat na sebe a uložit v některém nevyužitém pohotovém – Quick Item slotu.

ROZDĚLOVÁNÍ PŘEDMĚTŮ

Vybavování svých postav iniciuje spoustu příležitostí pro taktickou hru. Najdeš-li například kvalitníiacute; magický štít, můžeš ho dát bud bojovníkovi s nejhorší kvalitou obrnění a tím vyvážit přední šiky. Jinou možností bude vybavit vší kvalitní výstrojí jediného ,superbojovníka", který častěji rány rozdává než přijímá. Dokud bude rozdělování věcí v souladu s tvou herní strategií, bude tvá efektivita maximální.

Nežli propustíš postavu, jejíž nové přijetí nebude pravděpodobné, vezmi jí všechno výjimečné vybavení, které bude mít u sebe. Odebírání jejích vlastních věcí (třeba Yoshimova katana) bude mít význam menší, protože většinou nejdou nikým jiným užít. Přesto jsou docela dobře prodat. Nicméně zbroj a magické prsteny budou moci dobře posloužit i další postavě, kterou najmeš.

NABITÉ PŘEDMĚTY

Magické hůlky, které najdeš, budou mít obvykle jen několik málo náplní. Hůlku nabiješ tak, že ji prodáš v obchodě a znovu koupíš. Vzhledem k tomu, že nákupní a prodejní cena takové hůlky je plně v souladu s počtem náplní, budeš muset za plnou hůlku zaplatit podstatně více. Některé prsteny a náhrdelníky mají podobné náplně, které lze obnovovat stejným principem.


nahoru