Nahoru

Imoen - Xzar - Montaron - Jaheira - Khalid - Ajantis - Garrick - Minsc - Edwin - Dynaheir - Kivan - Coran - Safana - Faldorn - Brawen - Eldoth - Kagain - Quayle - Shar-Teel - Skie - Tiax - Viconia - Xan - Yeslick - Alora
 

     
Imoen Hodnocení: 7/10
Rasa: Člověk Vlast.: 9-18-16-17-11-16 Povolání: Zloděj
Přesvědčení: neutrálně dobrý
Kde je: Budete ji moc nabrat, hned jak se probudíte po Gorionově smrti.
Popis: Pokud nehrajete za zloděje, Imoen budete určitě potřebovat. Ze začátku oceníte střelbu z luku, později se hodí i na probodávání. Má slušné charisma, ale jako postava vedoucí dialogy by ho měla mít o dva body víc - to můžete (až někdy od návštěvy Bergostu) kompenzovat jednim z plášťů.
Kdekdo Imoen později vymění za Corana.

 

     
Xzar Hodnocení: 6/10
Rasa: Člověk Vlast.: 14-16-10-17-16-10 Povolání: Nekromant
Přesvědčení: zmateně zlé
Kde je: Na konci cesty v lokaci kde padl Gorion.
Popis: V partě ho můžete (měli byste) mít jen ve dvojci s Montaronem, a ten je jakožto zloděj-multiclass dost na baterky. Smysl má jen jako druhý zlý mág, protože Edwin je i v BG1 jednička. Xzarova přítomnost ve skupině vám může výrazně ulehčit souboj s prvním zabijákem před vstupem do hospody Přátelská náruč.

 

     
Montaron Hodnocení: 5-6/10
Rasa: Půlčík Vlast.: 16-17-15-12-13-9 Povolání: Zloděj/Boj.
Přesvědčení: neutrálně zlé
Kde je: Na konci cesty v lokaci kde padl Gorion.
Popis: Celkově slabší postava - v souboji silnější zloděj, ovšem na úkor zlodějských schopností.

 

     
Jaheira Hodnocení: 6/10
Rasa: Půl-elf Vlast.: 15-14-17-10-14-15 Povolání: Boj./Druid
Přesvědčení: neutrální
Kde je: U pultu v přízemí Přátelské Náruče.
Popis: Do první linie nepatří a její léčitelské schopnosti vás z bryndy nevytáhnou. Jako pro všechny druidy ve hře pro ni budete mít problém sehnat solidnější zbraně - pokud nehrajete hru s datadiskem DSotSC, bude ke konci hry pravděpodobně třímat hůl +1.


 

     
Khalid Hodnocení: 8/10
Rasa: Člověk Vlast.: 15-16-17-15-10-9 Povolání: Bojovník
Přesvědčení: neutrálně dobrý
Kde je: U pultu v přízemí Přátelské Náruče.
Popis: Použitelný těžkooděnec - solidní počet životů, zaměření na frekventovaný velký meč. Když mu v páté kapitole nasadíte Rukavice ogří síly (hostinec 'Nízká lucerna' v jižní části BG city), přetrumfne Minsca.


 

     
Ajantis Hodnocení: 6-7/10
Rasa: Člověk Vlast.: 17-13-16-12-13-17 Povolání: Paladin
Přesvědčení: zákonně dobrý
Kde je: Lokace severně od Přátelské Náruče.
Popis: Slušnou a oblíbenou postavu z něj dělá z velké části vysoké charisma. Ale jako bojovník se musí sklonit před Minscem, Kivanem i Khalidem. Paladin v BG1 oproti SoA nemá žádná privilegia, tak proč? (V DSotSC mu ovšem můžete koupit high-end výbavičku v lokaci Chrám.)


 

     
Garrick Hodnocení: 4/10
Rasa: Člověk Vlast.: 14-16-9-13-14-15 Povolání: Bard
Přesvědčení: zmatený neutrál
Kde je: Před hostincem U Ohnivého Čaroděje v Bergostu. Aby se k vám přidal, musíte splnit jeho úkol.
Popis: V BG1 bardova slabost vyniká ještě více než v BG2. Jako užitečná vlastnost se jeví snad jen automatické určení magických předmětů závislé na bardově úrovni.

 

     
Minsc Hodnocení: 7/10
Rasa: Člověk Vlast.: 18/93-15-15-8-6-9 Povolání: Hraničář
Přesvědčení: neutrálně dobrý
Kde je: Na jihu Nashkelu. Pokud mu do několika málo dnů nepomůžete osvobodit jeho družku Dynaheir, tak vás napadne.
Popis: Jako hrotový útočník je vhodnější Khalid, ale Minsc je univerzálnější a ze začátku hry výrazně užitečnější. Ke konci budete postrádat pár životů. Body dovednosti má ideálně rozděleny mezi velký meč a dlouhý luk. Umí zuřivost berserkra, kterou si jednou za den zvedne základní atributy.

 

     
Edwin Hodnocení: 9/10
Rasa: Člověk Vlast.: 9-10-16-18-9-10 Povolání: Vyvolávač
Přesvědčení: zákonné zlo
Kde je: Na jihu Nashkelu. Chce po vás, abyste mu pomohli zabít Dynaheir.
Popis: Jednoznačně nejlepší kouzelník ve hře, pokud si neděláte starosti s přesvědčením, berte ho. Má dvě bonusová kouzla na každou úroveń.

 

     
Dynaheir Hodnocení: 7/10
Rasa: Člověk Vlast.: 11-13-16-17-15-12 Povolání: Invokátor
Přesvědčení: Zákoné dobro
Kde je: V gnolí pevnosti, musíte ji vysvobodit.
Popis: Velmi schopná kouzelnice, bohužel nemůže používat kouzla jako Zmam osobu, Silná náklonnost, Zmatek. Pokud máte Minsca, bude ho doprovázet (nebo naopak?:). Jednou za den Zpomal jed.

 

     
Kivan Hodnocení: 8/10
Rasa: Elf Vlast.: 18/12-17-14-10-14-8 Povolání: Hraničář
Přesvědčení: zmatené dobrý
Kde je: Lokace High Hedge
Popis: Výborný lučišník použitelný i na blízko - opak Minsca. Mnoho lidí ho považuje za nejlepší charakter ve hře.

 

     
Coran Hodnocení: 7/10
Rasa: Elf Vlast.: 14-20-12-14-9-16 Povolání: Boj./zlod.
Přesvědčení: zmateně dobrý
Kde je: Zahalený les I.
Popis: Oproti Montarotovi má jedinu výhodu - naberete ho v pozdější části hry, takže je na vyšší úrovni a jeho zlodějské schopnosti nejsou tak katastrofální. Pravděpodobně je užitečnější než Imoen.

 

     
Safana Hodnocení: 7/10
Rasa: Člověk Vlast.: 13-17-10-16-9-17 Povolání: Zloděj
Přesvědčení: zmateně neutrální
Kde je: Lokace Maják (západní pobřeží)
Popis: Dobrý zloděj, který za Imoen pokulhává snad jen v počtu životů (6/úroveň oproti Imoeniným 8). Zmam zvíře jednou za den.

 

     
Faldorn Hodnocení: 5-6/10
Rasa: Člověk Vlast.: 12-15-11-10-16-15 Povolání: Druid
Přesvědčení: Neutrální
Kde je: Zahalený les III.
Popis: V boji ještě nepoužitelnější než Jaheira a jako druidka jen o něco lepší. Umí přivolat vlka.

 

     
Brawen Hodnocení: 7-8/10
Rasa: Člověk Vlast.: 13-16-15-9-16-13 Povolání: Klerik
Přesvědčení: Neutrální
Kde je: Lokace Karneval, musíte na ni použít svitek "Z kamení maso". (Doporučuji koupit předem v Přátelské Náruči, vyjde to výrazně levněji.)
Popis: Spolu s Vicionií nejlepší klerici ve hře. Její zranitelnost je přibližně stejná jako u Jaheiry, ale s ozbrojením je to snazší (Válečné kladivo +2). Jednou za den si může vytvořit zbraň Obřadní kladivo.

 

     
Eldoth Hodnocení: 5/10
Rasa: Člověk Vlast.: 16-12-15-13-10-16 Povolání: Bard
Přesvědčení: Neutrální zlo
Kde je: Zahalený les
Popis: Zlý bard (http://www.baldursgate.goo.cz.), nepoužitelný ani na kouzlení, ani na boj. Je v páru se Skie. Umí si vytvářet jedovaté šípy.

 

     
Kagain Hodnocení: 7/10
Rasa: Trpaslík Vlast.: 16-12-20-15-11-8 Povolání: Bojovník
Přesvědčení: Zákonně zlé
Kde je: Jeden z domků ve středu Beregost
Popis: Houževnatý bojovník, bez komentáře.

 

     
Quayle Hodnocení: 5/10
Rasa: Gnóm Vlast.: 8-15-11-17-10-6 Povolání: Klerik/iluz.
Přesvědčení: Neutrálně dobrý
Kde je:Před branami města Baldur's Gate.
Popis: Velmi bizarní multiclass, s nízkýou moudrostí. Jednou za den sesílá neviditelnost.

 

     
Shar Teel Hodnocení: 6/10
Rasa: Člověk Vlast.: 18/58-17-9-14-7-11 Povolání: Bojovník
Přesvědčení: zmateně zlé
Kde je:Lokace jihovýchodně od chrámu
Popis: Na zlý charakter by se daly očekávat lepší statistiky. Nízká odolnost snižuje její použitelnost, nedoporučuju.

 

     
Skie Hodnocení: 6-7/10
Rasa: Člověk Vlast.: 11-18-15-15-8-13 Povolání: Zloděj
Přesvědčení: Neutrální
Kde je: Residence Lorda Silvershielda v severozápadní části Baldur's Gate. Pokud nemáte v družině Eldotha, nepřidá se k vám.
Popis: Vázaná na Eldotha, statistikami o něco horší než Safana. Pokud hledáte zloděje do zlé party, hledejte jinde.

 

     
Tiax Hodnocení: 4/10
Rasa: Gnóm Vlast.: 9-16-16-10-13-9 Povolání: klerik/zloděj
Přesvědčení: zmateně zlé
Kde je: Před hradem Ohnivé Pěsti v Baldur's Gate.
Popis: Podle mě jen další bezcený multiclass. Jednou za den může přivolat ghasta.

 

     
Viconia Hodnocení: 7-8/10
Rasa: Elf Vlast.: 10-19-8-16-15-14 Povolání: Klerik
Přesvědčení: Neutrálně zlé
Kde je: Peldské údolí, pronásleduje ji voják (jako drowa).
Popis: Do zlé party jasná volba. Má 50% magickou odolnost!

 

     
Xan Hodnocení: 7/10
Rasa: Elf Vlast.: 13-16-7-17-14-16 Povolání: Očarovatel
Přesvědčení: zákonně neutrální
Kde je: Konec Nashkelských dolů.

Popis: Nemá přístup k některým kouzlům, ale spolu se svou měsíční čepelí (kterou nepochybně vůbec nepoužijete.) se jeví jako dobrá postava.

     
Yeslick Hodnocení: 6/10
Rasa: Trpaslík Vlast.: 15-12-17-7-16-10 Povolání: Bojovník/Klerik
Přesvědčení: Zákoné dobro
Kde je: Doly v Zahaleném Lese.
Popis: "Alter-Jaheira". Jednou za den může seslat kouzlo Zruš kouzlo.

 

     
Alora Hodnocení: 6/10
Rasa: Půlčík Vlast.: 8-19-12-14-7-10 Povolání: Zloděj
Přesvědčení: Zmatené dobro
Kde je: V noci krade v Síňi zázraků v Baldur's Gate.
Popis: Teoreticky použitelný zloděj, o němž nemá příliš smysl hovořit - Imoen i Safana jsou rozhodně lepší.