Speciální edice

Pokud si v sekci downloads stáhnete (a zkopírujete do adresáře override) BG2_SE, tedy speciální edici, nebo máte platinovou edici BG2, nezapomeňte navštívit dva výborné obchodníky - Jovula v Měděné Čelence a nějakou ženskou v Dobrodruhově krámku.

Mezi nejzajímavější věci patří Róba Vecny která snižuje dobu sesílání o 4 (!) a poskytuje různé ochrany, Balduranovo brnění (AC -1, +1 Cha, +5 HP), Balduranův štít (AC +4, Síla -1, odvrací beholderovi blesky), Ninja-to pro mnichy, prak +5 a zlodějský prsten.


Brnění AC-1 hned na začátku a zdarma

Stačí si sehnat svitek Omezené přání - dá se ukrást (nebo koupit za 1000gp pro ty co nemaj Jana) v Obchodě s kouzly nebo v Dobrodurhově krámku, Wakueenina promenáda. Pak ho seslat a přát si "magický předmět". Vypade z toho Plná plátová +2.http://www.baldursgate.goo.cz

Pokud máte nízkou moudrost, vypijte Lektvar pochopení - obchodnice s lektvary na Mostě u Opuštěného domu.


Další dobrá brnění v druhé kapitole

V Athkatle jsou tušim čtyři nadpupanější party dobrodruhů - Jedna je v Chrámové čtvrti v Chráněném domě, viz níže (Katana +3.http://www.baldursgate.goo.cz), další je v Delorasově hostinci na Mostě - zbyde po nich pár kousků dobrých brnění - AC od 2 do 0, nějaké kožené a hezká Bumerangová dýka +2. Třetí je opět v chrámové čtvrti - ve stokách, vede jí trpaslík a chce od vás 1000gp za to, že vás nenapadne. Hned na začátku to není jednoduchý souboj, ale pokud ovládáte kouzla jako Emoce a Epidemie Hmyzu, neni problém. No a poslední, kterou určitě znáte, je v jednom hostinci na severu Promenády. Mají slušný Plášť nezjištění, "ještě lepší" prokletý meč, jednu plnou plátovou zbroj a to je vše.


Kniha překladatelů

V Oghmově chrámu, v docích je v jedné polici. Umožňuje na cestách využívat služby tohoto chrámu - dávat příspěvky, nakupovat (bohužel ne prodávat) a hlavně využívat jejich kouzla - obnova, oživení, vzkříšení. Na knihu kliknete pravym tlačítkem, dáte rozmluvu a jdete do hry (G)http://www.baldursgate.goo.cz.


Katana +3: Zuřivost nebes / Celestial Fury

Pokud chcete Katanu +3, zajděte do Chráněného domu v Chrámové čtvrti. Jeden kouzelník vás vyhodí a teleportuje se kamsi. Přízemím se dostanete ke schodům. Na cestě vás ale čeká souboj s démonem (12 500 xp) a Ifritem. Ve druhém patře vás čeká souboj s nepříliš slabými nepřáteli. Když je odrovnáte (dejte si pozor na zloděje, který bude probodávat postavy vzadu), najdete u nich spoustu magických zbraní, zbrojí a helem, mezi nimi i Zuřivost nebes +3.

A co dělá? Seznam předmětů

Všechno tkví v tom, že i když zbraň nemůže zasáhnout, spustí se Dunící hrom, tedy když se protivník neubrání se svým AC. Takže můžete teoreticky Kangaxxe omráčit, aniž byste ho zasáhli…


Prsten odemykání + 25% a Prsten citlivosti na nebezpečí +20%

Prsten odemykání, pro Imoen (má s ním 130%) naprosto skvělý prsten, se nachází v podzemí Stínových zlodějů. Vydáte se na sever a projdete kolem trénujících zlodějů až se dostanete do jakési místnosti, kde vám jeden zloděj nábídne, jestli nechcete oddělat Arana, v tom se tam ale objeví jiný zloděj a tohodle za zradu potrestá, jak jinak, smrtí. Po zloději tento prsten zbude.

Pak je ještě jeden málo známý prsten pro zloděje - Citlivosti na nebezpečí, +20% na odhalení pastí. Je umístěn v Planární kouli, v místnosti s Lavokem v jednom sloupku jeho "trůnu".


Lich v City Gates a meč Daystar

V hospodě v Branách je za tajnými dveřmi lich, hlídající dlouhý meč Hvězda Dne (proti nemrtvým).

Umí kouzlo 'Brána', které vyvolává pekleného démona. Pokud na sobě budete mít 'Ochranu před zlem', démon se obrátí proti lichovi. Jednou z mnoha dalších možností je počkat až zakouzlí ochrany a seslat svitek Ochrana před nemrtvými. Lich vás pak bude ignorovat a vy můžete vyčkat, až mu spadnou všechny ochrany.


Železný roh Valhaly

Zajisté máte Stříbrnný roh Valhaly - ten je v domě u obchodu s rybami na Mostě v Athkatle, ale teď jak z něj udělat Železný? Bude potřeba: Stříbrnný roh Valhaly, 7000, Diamant a Beljuril. Diamant si někde seženete a beljuril je ve Větrnejch vršcích na stejným místě jako Hledač srdcí +3, další beljuril můžete koupit od majitele slepic na Umařině vrchovině.

S tím vším zajděte na Wakueeninu promenádu k obchodníkovi na dřevěný terase, jižně od Dobrodruhova krámku. Zeptejte se ho, zda umí dělat zbraně. Řekne že to děla Cromwell, ale on že umí dělat rohy. Upozorní vás na to, že máte Stříbrný roh a diamant, bude chtít 2000 a udělá vám z něj roh Bronzový. Pak vás upozorní že máte Bronzový roh a Beljuril, bude chtít 5000 a udělá vám z něj roh Železný.

Jednou za den přivolá na minutu zuřivého válečníka deváté úrovně. Nic moc.


Ifrití láhev

Džin před stanem Dao v Trhově má výbornou láhev, jednou denně vyvolá Ifrita, na 10 kol. Musíte mu jí samozřejmě ukrást, kapsářství 130 % bude bohatě stačit.


Ribaldův Ring of regeneration

Stačí okrást Ribalda a máte další Ring of regeneration! (Ten druhý je v Léčebně, v prvním patře. Sekce t&t - SoA: ostatní, Hádanky v prvním patře Léčebny.)


Ring of ram - Prsten beranidla

Mág uprostřed vládní budovy (Tolegrais) má usebe skvělý Ring of ram - jednou denně 5-20 zranění cíli. Platí na všechny - bez ohledu na ochrany a obrané číslo. Ukradněte ho. Pak ho znovu můžete neviditelným zlodějem před soubojem ukrást v Planární kouli a následně po souboji sebrat ze země. Což už samozřejmě není úplně fair.


Palcát níčení +2

U Bodhi najdete Palcát níčení +1, Cromwell vám ho vylepší - potřebujete ilithiovou rudu. Tu získáte následovně:

V chrámu Helma vám jeden kněz zadá úkol (až poté co přislíbíte pomoc Hlavnímu stážci s kultem Nevidoucího oka), máte zajistit, aby Sir Searls udělal Helmovi sochu. Sir Searls je zrovna na návštěvě u jedné rodiny ve Vládní čtvrti - u jaké se dozvíte ze zápisků v deníku.

Sir Searls vám řekne, že bude pracovat jedině s ilithiem a doporučí vám obchodnici s kovy na Wakueenině promenádě. Tam se vydejte.

Obchodnice ale tvrdí že ilithium nemá. Nejdřív si řekněte o to, aby vám udělala napodobeninu. Za den se vrátí a bude požadovat větší sumu - odmítněnte a chtějte po ní, ať vám prozradí svůj zdroj - duergar v Měděné čelence. Pak si kupte i falešnou slitinu.

Vydejte se do Měděné čelenky. Po dlouhém rozhovoru vám dodavatel řekne že ho okradl trpaslík jménem Neb (pamatujete?), který momentálně bydlí v Opuštěném domě na Mostě. Neba zabijte, oberte ho o ilithium a jeho hlavu.

Vydejte se za Sirem Searlsem, dejte si pozor, abyste mu nedali pravé ilithium - radši ho dočasně odhoďte na zem. Sir to pozná a urazí se, odjede z města.

Ve vládní budově ještě někomu vražte Nebovu hlavu (byl stíhán) a vydejte se do Helmova chrámu.

Tam řekněte tomu, kdo vám zadal úkol, že to dopadlo tak jak to dopadlo. Helm ale v napodobenině ilithia pozná snad nějaký obličej (či co) a vy ještě za odměnu dostanete Helmu slávy.

Přesto, že se palcát jmenuje "+2", je očarován jako zbraň +5 - záchranný hod proti smrti si hází i Kangax.http://www.baldursgate.goo.cz


Bezedný pytel

Rozhodně neopuste první patro Léčebny bez tohoto pytle! Snažte se projít celou Čarotvrz, jsou tu skvělé věci.

Do pytle můžete dát 100 jakýcholi předmětů (výjímkou jsou jiné pytle a schránky) a nebude se vám počítat jejich váha.


Kniha nekonečných kouzel

V Brynlaw se zastavte v baráku na severovýchodě. Když trošku vyprovokujete kouzelníka a následně ho zlikvidujete, dostanete kromě Strážního kamene léčebny (mohli jste ho použít pro vstup) knihu nekonečných kouzel.

Z ní mohou všechna povolání sesílat denně jedno kouzlo. Vtip je v tom, že na každé stránce je jedno kouzlo, když otočíte na další, nemůžete se vrátit. Ta nejlepší jsou: Odvracení kouzel (12 úrovní), Povolej Wyverna a Ohnivá koule.


Plášť zrcadlení a plášť odrazu

Oba tyto pláště získáte v podmořském městě v soubojích se Shauhaginy. Plášť zrcadlení je jedna z nejmocnějších věcí - útočná kouzla odráží zpět, to se netýká psychyckých kouzel jako ovládnutí, ale týká se i nemířených kouzel jako Fireball nebo Vadnutí Abi-Dalzima. Plášť odrazu vrací ke zdroji elektrické zranění.


Rukavice pádné rány

Rukavice dávají +4 bonus na zásah i zranění při útoku pěstí, pro mnicha to nejlepší. Ale získáte je, pokud vím, jen když se nepřidáte na stranu rebelů a zabijete prince, u nějaké mrtvoly budou.


Čepel vlny

Nezapomeňte, že princ má čepel vlny potřebnou pro sestavení Vlny, halapartny +4.


Bazar v Ust'Natha

Hned na vstupní plošině jsou tři obchodníci prodávající normální zboží, tedy nedrowí. Mezi zajímavé patří: Róba zlého arcimága, Zvětšovatel +3, Žezlo úderu +3 - hůl pro mágy a kněze, zranění 1k8 +3, +10 proti golemům, ty si házej proti smrti jinak umírají, dále pak ještě Štít hlídky +4.


Zloděj duší +4

Pokud jste se rozhodli hrát za válečníka nebo barbara směřovaného na obouruční meč, nedávejte mu dobré přesvědčení! - Pokud bude neutrální nebo zlí, bude moct používat Zloděj duší +4 - s každým zásahem kumulativní postih -2 na THAC0 protivníka. Meč vlastní jeden Démon rytíř v doupěti Kuo-Toa, musíte před Demogorgona poslat nějaké zvíře, pak se objeví.


Hůl mágů +5

Obdobu Crasomyru určenou pro mágy vlastní kouzelnice v Místnosti zlomené runy, do které se dostanete z Mostu - přibližně ve středu mostu budou na jednom domě dvoje dveře, oboje zapastěné. Když je odpastíte, odemknete a otevřete, objeví se za jednimi neprostupná temnota. Dveřmi můžete projít pouze pokud máte Kámen darebáků (Jeden je například v Mae'Varově gildě u obchodníka).

V tomto mini-mini-dungeonu vás čeká souboj, ve třetí kapitole asi dost tuhý. Pomoci vám můžou zlodějovi pasti které nakladete na místo kam se teleportuje Lich (Je za něj myslim 50000xp), Ochrana před zkameněním proti Staršímu Orbovi a klasické postupy popsané v bestiáři.

Hůl zraňuje 1k6+1, ale zasahuje jako zbraň +5. Jednou denně sesílá kombinaci ohnivé koule a blesku a hlavně Past na kouzla. Kdykoliv hůl zvolíte jako výchozí zbraň se nositel stane neviditelným a chráněný před zlem. S každým zásahem Rozptyl magii na cíl, jako Crasomyr. Hůl můžou používat jen mágové.


Prsten Gaxxe

Jednoznačně nejlepší prsten ve hře (konkurencí je, řekl bych, asi jen Prsten ovládnutí ohně, Prsten ovládnutí země a Pečetní prsten rodiny De'Arnis - seznam magických prstenů). Prsten je ve vlastnictví nejsilnějšího Licha ve hře - Kangaxxe.

Jak předměty složit:

Předměty vám v případě, že s sebou budete mít všechny části a dost peněz, složí trpaclík Cromwell v Přístavní čtvrti. Práce nebude stát víc než 10 000 a výsledek je většinou (nanic je snad jen brnění z ankhega) skoro famózní ;).



POTŘEBNÉ KOMPONENTY

 

Vzhled Název Potřebné části Místo nálezu
Crom Faeyr Svitek Crom Faeyr, Kladivo blesků, Rukavice ogří síly a Opasek síly mrazivého obra Svitek má Thaxll´ssillyia, stínový drak v Ruinách chrámu. Kladivo blsků je v mozkožroutím doupěti ve stokách chrámové čtvrti (klíč k odemknutí dveří naleznete během úkolu Větrné vršky), Rukavice jsou v Planární kouli a Opasek získáte v doupěti Kuo-Toa v Podtemnu (Musíte před Demogorgonovu sochu poslat nějaké vámi vyvolané zvíře, následuje souboj).
Meč rovnováhy Drahokam hrušky, Rukojeť, Čepel Drahokam hrušky je v Irenicově pokoji ve vězení, Rukojeť meče je doupěti mozkožroutů v Podtemnu a Čepel Meče rovnováhy má Starší orb v doupěti Beholderů, Podtemno.
Stříbrný meč Stříbrná čepel, Stříbrná rukojeť Stříbrnou čepel dostanete od Seamona Havariana v Brynnlaw po zabití Desharika, Stříbrnou rukojeť má Kruin, který vás (pokud máte Stříbnou čepel) přepadne v Athakle (nebo cestou do ní).
Palcát ničení +2 Palcát ničení +1, Ilithiová ruda Palcát ničení +1 je v krvavém jezírku v doupěti Bodhi a rudu ilithia získáte při úkolu pro Helmův chrám (podrobný popis v sekci soa-předměty).
Vlna Čepel Vlny, Rukojeť Vlny Rukojeť najdete v Astrálním vězení při plnění úkolů pro Haer'Dalise a Čepel má princ Sahuaginů (můžete jí ukrást, nebo ho zabít).
Gaesenův krátý luk Gaesenova tětiva a Lučiště Gaesenova luku Tětiva je v domě koželuha (Úkol na Mostě) a lučiště je ve druhém patře Léčebny v bedně v místnosti s golemy (severní cesta).
Platová z krunýře ankhega Krunýř ankhega Stačí zabít nějakého ankhega, myslim že jsou pouze ve Větrných vršcích.
Zbroj ze šupin červeného draka Šupiny z červeného draka Šupiny nosí drak Firkraag, Větrné vršky.
Zbroj ze šupin stínového draka Šupiny ze stínového draka Tyto šupiny nosí Thaxll´ssilly v Ruinách chrámu.


VLASTNOSTI ARTEFAKTŮ

 

Vzhled Název THAC0 zranění očarování* Zvláštní
Crom Faeyr +5 2k4+3 +5 nastavuje sílu na 25, zabíjí kamenné golemy, hliněné golemy, ettiny a troly
Meč rovnováhy vs. neutrálním: +0; vs. zamteně a zákoně nutrálním: +1; vs. neutrálně dobrým a zlým: +2; vs. ostatním: +3 1k8 + vs. neutrálním: +0; vs. zamteně a zákoně nutrálním: +2; vs. neutrálně dobrým a zlým: +4; vs. ostatním: +6 +3 imunita na omámení a zmatení
Stříbrný meč +3 1k10+3 +3 25% šance, že nepřítel bude muset hodit na smrt s penalizací -2, jinak zemře.
Palcát ničení +2 +2 1k6+3 (2-12+4 vs. nemrtvým) +2 nemrtví hází s penalizací -4 na smrt, jinak umírají (i při neúčinnosti zbraně)
Vlna +4 1k10+4 +4 15% šance na +15 zranění, zabíjí elementály ohně, ifríty a salamandry (bez záchrany)
Gaesenův krátý luk +4 +2, +1-8 elektřinou +4 20% odolnost na elektřinu
Platová z krunýře ankhega - - - AC 1, typ: plátová zbroj
Zbroj ze šupin červeného draka - - - AC -1, typ: plátová zbroj, +50% odolnost na oheň
Zbroj ze šupin stínového draka - - - AC 1, typ: kožená zbroj, +50% odolnost na kyselinu

_________________


*) Určuje zda může nebo nemůže zasáhnout příšeru - některé mají odolnost na málo očarované nebo neočarované zbraně. (V takovém případě se v okně se zápisem průběhu boje napíše, že neni zbraň účinná.) U střelných zbraní se bere bonus očarování střely, nikoly luku/kuše/praku.

*) - Očarování: tzn. míra magie, jakou je zbraň očarována. Rozhoduje o tom, zda je některé potvory možné zasáhnout nebo ne - např lepší golemy a silnější potvory (např. Kangaxxe zasáhnou jen zbraně +4 a +5). Tato veličina má význam jen u munice a zbraní na blízko, u luků, praků a kuší o zásahu nerozhoduje.
**) - Číslo: to se píše za CLUAConsole při cheatování, viz sekce cheaty (na místo, které na je označeno "x")


 


JOLUV    nahoru
Uprostřed hostince Měděná čelenka v chudinské čtvrti.
vzhled název očarování* zásah zranění vlastnosti číslo**
Sekyra Hrothgara +3 +3 1k8+3 Při použití: +1 charisma, moudrost waaxe
Obránce Easthavenu +3 +2 1k6+2 +1 OČ, +20% odolnost na sečná, bodná a tupá zranění waflail
Jerrodův palcát +2 +2, +5 proti démonům 1k6 + 3, +5 proti démonům - wamace
Šarlatové ninja-to +3 +3 1k8 +3 jeden útok navíc za kolo, schopnosti v boji: zranění jedem za 6 životů na kolo, po dvě kola, pokud cíl neuspěje v záchraně proti jedu; může užívat jen mnich waninja
Jorilova dýka +3 +3 +3 1k10 +3, +1 zranění chladem Schopnosti v boji: 25% šance, že každý zásah způsobí zmatení protivníka na tři kola (záchrana proti kouzlům tento účinek ruší) was2h
Everardův prak +5 +5 +5 +2 (střelné) nevyžaduje střely wasling
Kopí Kuldaharu +3 +3 +3 1k6 +3 +8 k maximu životů waspear
Hůl Arundela +3 +3 1k6 +3 +10% odolnost na oheň a chlad, nositel si může zapamatovat navíc jedno kouzlo páté a jedno šesté úrovně; smí užívat jen druid wastaff
Everardův řemdih +2 +2 +2 2k4 +2 Při zásahu 50% šance, že zasažený sesílatel kouzel ztratí z paměti jedno kouzlo. wastar
Kachikočino wakizashi +3 +3 +3 1k8 +3 S každým zásahem vysaje z cíle 2 body moudrosti (trvání dvě kola). Cíl může provést záchranu proti smrti, aby se vyhnul ztrátě moudrosti. wawak


DEIDRE    nahoru
Jedna z postav v Dobrodruhově krámku na promenádě.
vzhled název očarování* zásah zranění vlastnosti číslo**
Vnímavý amulet - - - +5 životů, +2 charisma, trvalá ochrana před zlem wa2amu
Čepel Dak'kona Zertha +2 +2 1k10 +2 +1 bonus k OČ, schopnost zapamatovat si navíc jedno kouzlo mága 1., 2., 3., a 4. úrovně wa2dak
Halapartna Harmonických +3 +3 1k10 +3 +1 síla, -1 inteligence, -1 moudrost wa2halb
Harfa Pandemonia - - - 3x denně může způsobit Pandemonium: všichni nepřátelé musí provést záchranu proti kouzlu, jinak budou odhozeni od barda a také zmateni po tři kola. Smí užívat jen Bard wa2harp
Vhailorova helma - - - Jednou za den sešle kouzlo 'Dvojník', OČ +1 wa2helm
Plátová zbroj Baldurana - - - OČ -1, +4 životy, +1 charisma wa2plat
Prsten Nemilosrdných - - - +20% pokládání pastí, +20% ukrytí ve stínu, +20% tichý pohyb Smí užívat jen: Zloděj wa2ring
Róba Vecny - - - OČ: základ nastaven na 5, zlepšuje rychlost sesílání o 4, +10% odolnost na magii wa2robe
Meč Baldurana +2 +2 1k8+2 +10% k učení, +10% odolnost na magii wa2s1h
Štít Baldurana - - - bonus k OČ: 4, penalizace -1 k síle, odráží beholderovy paprsky wa2shiel

**) - Číslo: to se píše za CLUAConsole při cheatování, viz sekce cheaty (na místo, které na té stránce označuji "x")
Zkratky: MČ - Měděná Čelenka, MČ po osvobození - po dokončení úkolu Osvobození Hendaka a otroků (/ prásknutí Hendaka), DK - Dobrodruhův krámek.


lektvary - drahokamy - náhrdelníky - amulety - prsteny - magické prsteny - kouzelné hůlky - ostatní předměty

LEKTVARY    nahoru

vzhled název vlastnosti trvání kde to najít číslo**
Lektvar léčení vyléčí 9 životů jednorázové   potn08
Lektvar mimořádného léčení vyléčí 27 životů jednorázové   potn52
Elixír zdraví vyléčí všechny otravy a 10 životů jednorázové   potn17
Protijed vyléčí jakoukoli otravu jednorázové   potn20
Olej rychlosti zdvojnásobí rychlost pohybu a přidá jeden útok za kolo 5 tahů   potn14
Olej plamene v místě kam je vržen (až 12 metrů od postavy) vybuchne 'ohnivá koule' způsobující 5k6 zranění (při záchraně proti dechu polovinu). jednorázové   potn13
Lektvar neviditelnosti neviditelnost (jako kouzlo) 12 hodin nebo do zrušení   potn10
Lektvar síly nastaví sílu na 18 20 kol   potn44
Lektvar síly kopcového obra nastaví sílu na 19 10 kol   potn03
Lektvar síly kamenného obra nastaví sílu na 20 10 kol   potn12
Lektvar síly mrazivého obra nastaví sílu na 21 10 kol   potn04
Lektvar síly ohnivého obra nastaví sílu na 22 10 kol   potn05
Lektvar síly mračného obra nastaví sílu na 23 10 kol   potn06
Lektvar síly bouřného obra nastaví sílu na 24 10 kol   potn07
Lektvar pochopení nastaví moudrost na 18 6 hodin   potn43
Lektvar hbitosti nastaví obratnost na 18 15 tahů   potn19
Lektvar zpevnění nastaví odolnost na 18 15 tahů   potn28
Lektvar obrany OČ nastaví na 0 10 kol   potn24
Lektvar zaostření mysli inteligence a obratnost +3 12 hodin   potn37
Lektvar geniality +4 body inteligence až do max. 25 15 tahů   potn29
Lektvar magického štítu +50% odonost na všechna magická, nefyzická zranění, všechny záchranné hody jsou úspěšné 3 tahy   potn35
Lektvar odolnosti na mráz +50% odolnost na mráz 10 kol   potn22
Lektvar ohnivé odolnosti +50% odolnost na oheň (tzn. zranění se snížní o 50%) 10 kol   potn02
Lektvar ochrany před magií +50% odolnost na veškerou magii 10 kol   potn34
Lektvar izolace +50% odolnost na elektřinu 10 tahů   potn31
Lektvar blokování magie imunita na všechna kouzla do 5. úrovně včetně, současně jsou odstraněny všechny účinky kouzel 5. a nižší úrovvně na této osobě 5 kol   potn33
Lektvar hrdinství +10% životů (jen ze základních, THACO: nastaví 90% současného základu, smí užívat jen válečník 10 kol   potn09
Lektvar infravidění infravize do 36 m 20 kol   potn30
Lektvar jasné mysli imunita na kouzla slabomyslnost, zmatek, strach a zmámení 5 kol   potn21
Lektvar kamenné podoby OČ nastaví na 0, záchranné hody +3, obratnost -3 postih 5 kol   potn46
Lektvar mistrovské zlodějiny kapsářství a odemykání +40%, smí užívat jen darebák 3 hodiny   potn36
Lektvar moci THAC0 nastaví na 80% současného základu, +20% životů (jen základ), schování ve stínu, kapsářství, odemykání, najdi/odstraň pasti +20% (jen ze základu) 4 tahy   potn41
Lektvar nezranitelnosti OČ nastaví na 0, záchranné hody +5 bonus, smí užívat jen válečník (= hraničář, válečník, barbar, paladin...) 5 kol   potn11
Lektvar odražených očí imunita na zkamenění 10 kol   potn38
Lektvar ohnivého dechu 6k10 zranění (jen jedna osoba), pokud cíl uspěje v záchraně na dech tak polovina jednorázové   potn27
Lektvar pohlcení OČ +10 na drtivé útoky, 100% imunita na elektřinu 10 kol   potn18
Lektvar regenerace regenerace 2 životy za kolo 3 tahy   potn42
Lektvar vnímavosti najdi/odstraň past, kapsářství, odemykání, ukrytí ve stínu +20% 6 hodin   potn39
Lektvar volnosti volná akce - jakékoli ovlivňování pohybu je zrušeno 10 kol   potn45
Lektvar výbuchu zranění 6k6 (při záchraně proti kouzlu polovina), oblast poloměr 12 m jednorázové   potn26


DRAHOKAMY    nahoru

vzhled název cena při prodeji v DK kde to najít číslo**
Andarský drahokam 9   misc22
Granát 52   misc34
Hvězdný diopsid ?   misc31
Ohnivý Achát 3   misc16
Rysí Oko 4   misc17
Sluneční kámen 7   misc18
Tyrskys 1   misc19
Beljuril 600   mics1j
Hematit 15   misc20
Slza Nebes 12   misc21
Jaspis 10   misc23
Tazarový drahokam 10   misc24
Zirkon 13   misc25
Iolit 12   misc26
Měsíční kámen 15   misc27
Vodní hvězda 24   misc28
Zion 18   misc29
Chryzoberyl ?   misc30
Šandon 27   misc32
Akvarmarín 45   misc33
Rohovinový korál 37   msic35
Perla 60   misc36
Sfén 67   misc37
  Černý Opál 90   misc38
Vodní Opál 105   misc39
Měsíční nuget 112   misc40
Hvězdný Safír 600   misc41
Diamant 300   misc42
Smaragd 450   misc43
Slzy Vládců 1200   misc44
Kámen Darebáků 1500   misc45


NÁHRDELNÍKY    nahoru

vzhled název cena při prodeji v DK kde to najít číslo**
Agni-Mani náhrdelník 12   amul06
Duhový obsidianový náhrdelník 15   amul07
Ozdobný náhrdelník s drahokamy ?   amul04
Modrý náhrdelník 9   amul05
Náhrdelník Tygří Oko 16   amul08
Stříbrný náhrdelník 3   amul09
Zlatý náhrdelník 18   amul10
Perlový náhrdelník 300   amul11
Laeralův náhrdelník Slz 1800   amul12
Krvavý amulet 90   amul13


MAGICKÉ AMULETY    nahoru

vzhled název vlastnosti kde to najít číslo**
Náhrdelník Střel Střela: dosah 15 m, oblast působení poloměr 9 m, zranění 6k6 (záchrana proti kouzlům na polovinu) Obchody Trhov amul01
Amulet Ochrany +1 +1 na OČ a záchranné hody obchody, vzácný amul14
Amulet Štítu stojí 1 náboj: Zbroj - základ OČ nastaven na 4, +2 bonus proti střelám, trvání 5 tahů Poslední patro Tvrze De'Arnise amul15
Amulet Kouzelného Vlivu + 1 mágovo kouzlo 2. úrovně, smí užívat jen mág Irenicovo vězení, Irenicův pokoj amul16
Zelený Amulet Ochranu před zmámením, zmatením, strachem, ovládnutím, ESP (mimosmyslovým vnímáním), zjištěním přesvědčení, držením, omráčením, psionismem, spánkem a slabomyslností. Účinek trvá 1 tah a spotřebuje jeden náboj. Podtemno, Beholdeří tunely amul17
Amulet +5% odolnosti vůči magi +5% odolnost na magii Beholder Nevidoucí Oko amul19
Kaligunův amulet odolnosti vůči magii +10 odonlost na magii bazar v Ust'Natha amul20
Amulet Moci Odolnost na magii +5%, trvalý Hlas, doba sesílání kouzel -1, Ochrana před negativní sférou, nemůže užívat zloděj a bojovník odměna od Arana (třetí kapitola) amul21
Amulet obrany proti jedu 1/d vyléčí otravu, imunita na jedy chajda v Druidském Hájku - Ihtafeer, je to Rakshasa amul22
Amulet Ochrany života +3 na záchranné hody proti smrti Lathanderův chrám amul23
Náhrdelník Stálosti podoby +5 na záchranná hody proti proměně Hear'Dalisovo vězení - stoky pod Chrámovou čtvrtí amul24
Amulet Ochrany před kouzly +2 na záchranné hody proti kouzlu Beholdeří tunely, Podtemno amul25
Roh Kazgarotha Imunita na kouzla první a druhé úrovně, všechny záchranné hody +2, OČ proti střelám +5, zranění uživatele: neznámé Pokud má tento předmět u sebe vaše importovaná postava z BG 1, pak ho naleznete v Irenicově vězení místo Balduranovy helmy. misc73


PRSTENY    nahoru

vzhled název cena při prodeji v DK kde to najít číslo**
Zlatý prsten 12   ring10
Stříbrný prsten 1   ring11
Onyxový prsten 15   ring12
Nefritový prsten 24   ring13
Zelený prsten 3   ring14
Krvavý prsten 18   ring15
Andělský prsten 30   ring16
Plamenný prsten 37   ring17
Opálový prsten ?   ring18
Rubínový prsten ?   ring19


MAGICKÉ PRSTENY    nahoru

vzhled název vlastnosti kde to najít číslo**
Prsten Ohnivé odolnosti +40% odolnost na zranění ohněm první patro dungeonu Větrné vršky ring02
Prsten Přátelství zvířat 1/d zmámí zvíře, mimo záchr. proti hůlce, dosah 12 m, 10 kol DK, další? ring03
Prsten nemotornosti obratnost snížena o 50%, ukrytí sníženo o 50%, 75% selhání kouzla, lze odstranit jen kouzlem 'zruš kletbu' Diexterova věž, Podtemno ring04
Prsten Neviditelnosti neviditelnost 1/d parta v hostinci na Promenádě, Lich v hostinci v Branách města ring05
Prsten Ochrany +1 záchranné hody a OČ +1 obchody, vzácný ring06
Prsten Ochrany +2 záchranné hody a OČ +2 odměna od Arana (třetí kapitola) ring07
Prsten čarování přidá navíc jedno mágovo kouzlo 5., 6. a 7. úrovně, smí užívat jen mág souboj v pevnosti harfeníků, produkt učenídků - Planární koule ring08
Prsten Volné akce volná akce - imunita na vše, co ovlivňuje pohyblivost postavy Léčebna ring09
Prsten Energie zranění 2k6 (bez záchranného hodu) jedné osobě, dosah 36 m DK ring20
Prsten Svátosti kněžské kouzlo navíc z každé úrovně od 1. do 4., jen druid a kněz odměna za úkol pro chrám, pokud je hlavní postava klerik ? ring22
Prsten hlouposti inteligenci nastaví na 3, moudrost nastaví na 3, nakazí nositele slabomyslností, lze odstranit jen kouzlem 'zruš kletbu' Podtemno, bedna v pevnosti Svirfneblinů. ring23
Prsten Vyvolání džina 1/d vyvolá Džina, když zemře, prsten je zničen v sejfu Arana Linvaila po jeho smrti ring26
Prsten Ovládnutí ohně +50% odolnost na oheň, 1/d Zmam elementála ohně (+2 bonus pro záchranný hod elementála), 1/d Hořící ruce (zranění 1k3 +2), 1/d Plamenný úder (zranění 6k8) dungeon Mozkožroutů v Podtemnu ring27
Prsten Ovládnutí vzduchu 1/d Zmam elementála vzduchu (+2 bonus pro záchranný hod elementála), 1/d Vylepšená neviditelnost na deset kol na jednu postavu DK ring28
Prsten Ovládnutí Země OČ +1, 1/d Zmam elementála země (+2 bonus pro záchranný hod elementála, na 45 sekund), 1/d Kámen na maso Místnost, kde kompletujete Cep Věků v tvrzi De'Arnis ring29
Prsten Ovlivnění člověka zvýší charisma na 18, 1/d Zmam osobu Kalah, Cirkus - Wakueenina Promenáda ring30
Prsten Regenerace regenerace 1 hp za 6 sekund hádanka se sochami do kruhu v Léčebně (?)Ribald - obchodník v DK, ukradněte mu ho, ring31
Prsten Beranidla 1/d 5-30 zranění komukoli, přes všechny ochrany! Tolegrais, Vládní budova/Planární koule ring33
Prsten Odvracení kouzla 1/d Menší odvracení kouzel Nejvyšší kněžka Ardulace v Ust'Natha ring34
Prsten Odemykání +25% na odemykání podzemí sídla stínových zlodějů (jděte na sever a projděte to až dozadu) ring35
Prsten Citlivosti na nebezpečí +25% na nalezení pastí v kontejneru ve strojovně planární koule, Planární koule ring36
Prsten Gaxxe OČ +2, záchranné hody +2, odolnost na magii +10%, imunita na nemoci a jedy, regenerace 1 hp za 3 sekundy, Neviditelnost 1/d, Vylepšný spěch 3/d Kangaxx (?) ring39
Prsten Bystrosti + dvě mágova kouzla druhé úrovně, jedno kouzlo třetí úrovně a jedno kouzlo čtvrté úrovně, jen mág Lavokova mrtvola ring40
Pečetní prsten De'Arnisů +2 ke všem záchranným hodům, +2 bonus k OČ a +50% odolnost na oheň, smí užívat jen Nalie, nelze sundat majetek Nalie npring01
Dráp Kazgarotha OČ +1, proti střelám +4, záchranný hod proti smrti -4 postih, záchranný hod proti hůlkám, proměně, dechu, kouzlům: +3 bonus, odolnost: -2 postih Pokud má tento předmět u sebe vaše importovaná postava z BG 1, pak ho naleznete v Irenicově vězení místo Balduranovy helmy. misc72


MAGICKÉ HŮLKY    nahoru

vzhled název vlastnosti kde to najít číslo**
Hůlka Strachu Děs, pokud nepřátelé neuspějí v záchraně proti kouzlu, trvání 15 kol, nemůže užívat bojovník a zloděj   wand02
Hůlka Magických střel jedna magická střela zasáhne cíl - zrnění 1k4+1   wand03
Hůlka Paralyzace omráčí cíl, když neuspěje v záchranném hodu proti hůlkám s postihem -4   wand04
Hůlka Ohně Ohnivá koule (zranění 6k6 (při záchraně proti holím polovina)), Agannazarův žár (zranění: 6k6 +6 (při záchraně proti holím polovina))   wand05
Hůlka Ledu 8k6 - Sloup Ledu, jedna bytost   wand06
Hůlka Blesku Blesk - zranění 3k6 (záchrana proti holím, polovina)   wand07
Hůlka Spánku Oběť usne, pokud neuspěje v zácraně proti hůlkám   wand08
Hůlka Prměny Přemění obeť na veverku, pokud neuspěje v záchraně proti hůlkám   wand09
Hůlka Povolávání příšer Vyvolá potvory s celkovou životaschopností 12   wand10
Hůlka Nebes Plamenný úder - zranění 8k6 ohněm (záchrana proti hůlkám, polovina) Talův chrám wand11
Hůlka Zázraků náhodný účinnek Illithidí dungeon, vstup ze stok pod Chrámovou čtvrtí wand12
Hůlka Smrtícího mraku Smrtící mrak - 1k10 zranění/kolo, 1-4 životaschopnost okamžitá smrt bez záchranného hodu, 5-6 životaschopnost záchrana proti kouzlu, jinak okamžitá smrt, trvání 1k4 tahů   wand13
Hůlka učedníků sešle tři náhodná kouzla, 50 nábojů Planarní Koule, jen mág wand15
Žezlo pohlcení Pohlcení kouzel (devět úrovní) po dobu čtyř kol, stojí jeden náboj Podtemno rods01
Žezlo majestátní síly Kdykoli se může změnit na jedu z těchto zbraní (a zpět): Palcát +2 (Cíl musí provést záchranu proti kouzlu (+5 bonus), jinak bude ovlivněn strachem po čtyři kola.) THAC0, zranění +2
Plamenný dlouhý meč +1 (Cíl musí provést záchranu proti kouzlu (+5 bonus), jinak bude držen po pět kol) THAC0, Zranění +1
Kopí +3 (Zvláštní schopnosti: Cíl musí provést záchranu proti kouzlu (+6 bonus), jinak utrpí 2k4 bodů zranění kouzlem) THAC0, zranění +3
pokladnice Povodního města rods02
Žezlo vzkříšení Vzkříšení, stojí jeden náboj DK, Mekrathova věž, stoky pod Chrámovou čtvrtí rods03


OSTATNÍ PŘEDMĚTY    nahoru

vzhled název vlastnosti kde to najít číslo**
Kniha Nekonečných kouzel Kniha má několik stránek, na každé je jedno kouzlo (může jej selat jakékoli povolání), když se stránka otočí, nelze se vrátit zpět. Na výběr jsou tato kouzla: Ohnivá koule, Neviditelnost, Ochrana před zlem, Pravdivé vidění, Bystrozrakost, Odvracení kouzla, Povolej wyverna, Smrdící mrak, Blesk, Hořící ruce Dům zahaleného čaroděje v Brynlaw misc3a
Kniha překladatelů Přes pravé tláčítko -> rozmluva máte k dispozici služby Oghmova chrámu kdekoli na cestách. žlutý chrám v docích, v normální hře neexistuje, je to cheat!  
Ifrítí láhev 1/d vyvolá Ifríta džin před stanem Dao v Trhově, ukrást misc3c
zlatá figurka lva 1/d vyvolá na pět minut lva během plnění druidských úkolů misc3d
Figurka černého pavouka 1/d vyvolá velkého pavouka na pět minut. Může se teleportovat. Může využívat pavučinu (pokud osoba neuspěje v záchraném hodu, je na dvě kola držena). Jeho kousnutí je jedovaté. doupě pavouků uprostřed 'pavučiny' v chodbách pod Hřbitovem misc3e
Roh dunění 1/d Sonická vlna - kdokoliv v dosahu utrpí zranění 1-20 životů a je omráčen na dvě kola (záchrana proti paralýze - poloviční zranění a zabrání omráčení) dungeon Větrných vršků - druhé patro misc3h
Stříbrný roh Valhally 1/d na minutu vyvolá zuřivého válečníka páté úrovně Stříbrný roh Valhally je v domě uprostřed Mostu, teprve vylepšení dělá obchodník na Promenádě. misc3i
Bronzový roh Valhally 1/d na minutu vyvolá zuřivého válečníka sedmé úrovně obchodnik na Promenádě misc3j
Železný roh Valhally 1/d na minutu vyvolá zuřivého válečníka deváté úrovně obchodnik na Promenádě misc3k
Roh Ticha 1/d utiší každého v okolí (pokud nehodí záchranný hod proti dechu) na jednu minutu Irenicův pokoj v Léčebně (musíte odejít z Brynlaw po cestě) misc3l
Harfa Nesouzvuku 3/d může způsobit zmatení všem stvořením v doslechu (úspěšná záchrana proti kouzlu zmatení zabrání). Bard a jeho/její družina nejsou zmatením ovlivněni. Smí užívat jen bard. věž Mekratha ve stokách pod Chrámovou čtvrtí misc3m
Azlaerova harfa 1/d odstraní strach v kruhu o průměru 9 m, smí užívat jen bard odměna za dokončení bardových úkolů misc3n
Methildova harfa 3/d zruší účinek držení a podobných kouzel na jednom konkrétním cíli Ilithidí doupě (x3024 y915), Podtemno misc3o
Brýle určení 3/d určí magický předmět - klikněte pravým talčítkem na mag. předmět a dejte 'určit svitkem' Obchodník v domě Galeana, chudinská čtvrť misc3p
Ilithiová ruda součást Palcátu ničení +2, Cromwell úkoly pro chrám - Sir Searles, trpaslík Neb na mostě ? misc5k
Stříbrné kalhoty součát Velké kovové jednotky (?) úkol Pohřbívání živých misc50
Figurka Měsíčního psa 1/d vyvolá na pět minut psa Cerbera (1/d Zavytí měsíčního psa: zavytí zraňuje a zastrašuje zlé nepřátele a současně ruší strach a sesílá Ochranu před zlem na členy družiny; Ozdravné olíznutí: uzdraví 8 životů a léčí nemoc, hluchotu, slepotu a otravu; Pohled měsíčního psa: měsíční pes vidí skrz (a tím pádem odstraňuje) všechny formy iluzí a neviditelnosti, odhalí pasti a zlo v dosahu; Vylepšená neviditelnost; 3/d Zrcadlový obraz) během plnění hraničářských úkolů misc7t
Měšec na drahokamy můžete do něj narvat 20? drahokamů/náhrdelníků/amuletů/prstenů obchody bag02
Pouzdro na svitky můžete do něj narvat 20? svitků obchody bag03
Bezedný pytel Vejde se do něj až 100 předmětů (40 šípů je 40 šípů!), jejich váha se nepočítá Léčebna, první patro bag19