Předměty
- Podrobnosti
- Kategorie: Předměty
- Zobrazení: 2257
Speciální edice
Pokud si v sekci downloads stáhnete (a zkopírujete do adresáře override) BG2_SE, tedy speciální edici, nebo máte platinovou edici BG2, nezapomeňte navštívit dva výborné obchodníky - Jovula v Měděné Čelence a nějakou ženskou v Dobrodruhově krámku.
Mezi nejzajímavější věci patří Róba Vecny která snižuje dobu sesílání o 4 (!) a poskytuje různé ochrany, Balduranovo brnění (AC -1, +1 Cha, +5 HP), Balduranův štít (AC +4, Síla -1, odvrací beholderovi blesky), Ninja-to pro mnichy, prak +5 a zlodějský prsten.
Brnění AC-1 hned na začátku a zdarma
Stačí si sehnat svitek Omezené přání - dá se ukrást (nebo koupit za 1000gp pro ty co nemaj Jana) v Obchodě s kouzly nebo v Dobrodurhově krámku, Wakueenina promenáda. Pak ho seslat a přát si "magický předmět". Vypade z toho Plná plátová +2.http://www.baldursgate.goo.cz
Pokud máte nízkou moudrost, vypijte Lektvar pochopení - obchodnice s lektvary na Mostě u Opuštěného domu.
Další dobrá brnění v druhé kapitole
V Athkatle jsou tušim čtyři nadpupanější party dobrodruhů - Jedna je v Chrámové čtvrti v Chráněném domě, viz níže (Katana +3.http://www.baldursgate.goo.cz), další je v Delorasově hostinci na Mostě - zbyde po nich pár kousků dobrých brnění - AC od 2 do 0, nějaké kožené a hezká Bumerangová dýka +2. Třetí je opět v chrámové čtvrti - ve stokách, vede jí trpaslík a chce od vás 1000gp za to, že vás nenapadne. Hned na začátku to není jednoduchý souboj, ale pokud ovládáte kouzla jako Emoce a Epidemie Hmyzu, neni problém. No a poslední, kterou určitě znáte, je v jednom hostinci na severu Promenády. Mají slušný Plášť nezjištění, "ještě lepší" prokletý meč, jednu plnou plátovou zbroj a to je vše.
Kniha překladatelů
V Oghmově chrámu, v docích je v jedné polici. Umožňuje na cestách využívat služby tohoto chrámu - dávat příspěvky, nakupovat (bohužel ne prodávat) a hlavně využívat jejich kouzla - obnova, oživení, vzkříšení. Na knihu kliknete pravym tlačítkem, dáte rozmluvu a jdete do hry (G)http://www.baldursgate.goo.cz.
Katana +3: Zuřivost nebes / Celestial Fury
Pokud chcete Katanu +3, zajděte do Chráněného domu v Chrámové čtvrti. Jeden kouzelník vás vyhodí a teleportuje se kamsi. Přízemím se dostanete ke schodům. Na cestě vás ale čeká souboj s démonem (12 500 xp) a Ifritem. Ve druhém patře vás čeká souboj s nepříliš slabými nepřáteli. Když je odrovnáte (dejte si pozor na zloděje, který bude probodávat postavy vzadu), najdete u nich spoustu magických zbraní, zbrojí a helem, mezi nimi i Zuřivost nebes +3.
A co dělá? Seznam předmětů
Všechno tkví v tom, že i když zbraň nemůže zasáhnout, spustí se Dunící hrom, tedy když se protivník neubrání se svým AC. Takže můžete teoreticky Kangaxxe omráčit, aniž byste ho zasáhli…
Prsten odemykání + 25% a Prsten citlivosti na nebezpečí +20%
Prsten odemykání, pro Imoen (má s ním 130%) naprosto skvělý prsten, se nachází v podzemí Stínových zlodějů. Vydáte se na sever a projdete kolem trénujících zlodějů až se dostanete do jakési místnosti, kde vám jeden zloděj nábídne, jestli nechcete oddělat Arana, v tom se tam ale objeví jiný zloděj a tohodle za zradu potrestá, jak jinak, smrtí. Po zloději tento prsten zbude.
Pak je ještě jeden málo známý prsten pro zloděje - Citlivosti na nebezpečí, +20% na odhalení pastí. Je umístěn v Planární kouli, v místnosti s Lavokem v jednom sloupku jeho "trůnu".
Lich v City Gates a meč Daystar
V hospodě v Branách je za tajnými dveřmi lich, hlídající dlouhý meč Hvězda Dne (proti nemrtvým).
Umí kouzlo 'Brána', které vyvolává pekleného démona. Pokud na sobě budete mít 'Ochranu před zlem', démon se obrátí proti lichovi. Jednou z mnoha dalších možností je počkat až zakouzlí ochrany a seslat svitek Ochrana před nemrtvými. Lich vás pak bude ignorovat a vy můžete vyčkat, až mu spadnou všechny ochrany.
Zajisté máte Stříbrnný roh Valhaly - ten je v domě u obchodu s rybami na Mostě v Athkatle, ale teď jak z něj udělat Železný? Bude potřeba: Stříbrnný roh Valhaly, 7000, Diamant a Beljuril. Diamant si někde seženete a beljuril je ve Větrnejch vršcích na stejným místě jako Hledač srdcí +3, další beljuril můžete koupit od majitele slepic na Umařině vrchovině.
S tím vším zajděte na Wakueeninu promenádu k obchodníkovi na dřevěný terase, jižně od Dobrodruhova krámku. Zeptejte se ho, zda umí dělat zbraně. Řekne že to děla Cromwell, ale on že umí dělat rohy. Upozorní vás na to, že máte Stříbrný roh a diamant, bude chtít 2000 a udělá vám z něj roh Bronzový. Pak vás upozorní že máte Bronzový roh a Beljuril, bude chtít 5000 a udělá vám z něj roh Železný.
Jednou za den přivolá na minutu zuřivého válečníka deváté úrovně. Nic moc.
Ifrití láhev
Džin před stanem Dao v Trhově má výbornou láhev, jednou denně vyvolá Ifrita, na 10 kol. Musíte mu jí samozřejmě ukrást, kapsářství 130 % bude bohatě stačit.
Ribaldův Ring of regeneration
Stačí okrást Ribalda a máte další Ring of regeneration! (Ten druhý je v Léčebně, v prvním patře. Sekce t&t - SoA: ostatní, Hádanky v prvním patře Léčebny.)
Ring of ram - Prsten beranidla
Mág uprostřed vládní budovy (Tolegrais) má usebe skvělý Ring of ram - jednou denně 5-20 zranění cíli. Platí na všechny - bez ohledu na ochrany a obrané číslo. Ukradněte ho. Pak ho znovu můžete neviditelným zlodějem před soubojem ukrást v Planární kouli a následně po souboji sebrat ze země. Což už samozřejmě není úplně fair.
Palcát níčení +2
U Bodhi najdete Palcát níčení +1, Cromwell vám ho vylepší - potřebujete ilithiovou rudu. Tu získáte následovně:
V chrámu Helma vám jeden kněz zadá úkol (až poté co přislíbíte pomoc Hlavnímu stážci s kultem Nevidoucího oka), máte zajistit, aby Sir Searls udělal Helmovi sochu. Sir Searls je zrovna na návštěvě u jedné rodiny ve Vládní čtvrti - u jaké se dozvíte ze zápisků v deníku.
Sir Searls vám řekne, že bude pracovat jedině s ilithiem a doporučí vám obchodnici s kovy na Wakueenině promenádě. Tam se vydejte.
Obchodnice ale tvrdí že ilithium nemá. Nejdřív si řekněte o to, aby vám udělala napodobeninu. Za den se vrátí a bude požadovat větší sumu - odmítněnte a chtějte po ní, ať vám prozradí svůj zdroj - duergar v Měděné čelence. Pak si kupte i falešnou slitinu.
Vydejte se do Měděné čelenky. Po dlouhém rozhovoru vám dodavatel řekne že ho okradl trpaslík jménem Neb (pamatujete?), který momentálně bydlí v Opuštěném domě na Mostě. Neba zabijte, oberte ho o ilithium a jeho hlavu.
Vydejte se za Sirem Searlsem, dejte si pozor, abyste mu nedali pravé ilithium - radši ho dočasně odhoďte na zem. Sir to pozná a urazí se, odjede z města.
Ve vládní budově ještě někomu vražte Nebovu hlavu (byl stíhán) a vydejte se do Helmova chrámu.
Tam řekněte tomu, kdo vám zadal úkol, že to dopadlo tak jak to dopadlo. Helm ale v napodobenině ilithia pozná snad nějaký obličej (či co) a vy ještě za odměnu dostanete Helmu slávy.
Přesto, že se palcát jmenuje "+2", je očarován jako zbraň +5 - záchranný hod proti smrti si hází i Kangax.http://www.baldursgate.goo.cz
Bezedný pytel
Rozhodně neopuste první patro Léčebny bez tohoto pytle! Snažte se projít celou Čarotvrz, jsou tu skvělé věci.
Do pytle můžete dát 100 jakýcholi předmětů (výjímkou jsou jiné pytle a schránky) a nebude se vám počítat jejich váha.
Kniha nekonečných kouzel
V Brynlaw se zastavte v baráku na severovýchodě. Když trošku vyprovokujete kouzelníka a následně ho zlikvidujete, dostanete kromě Strážního kamene léčebny (mohli jste ho použít pro vstup) knihu nekonečných kouzel.
Z ní mohou všechna povolání sesílat denně jedno kouzlo. Vtip je v tom, že na každé stránce je jedno kouzlo, když otočíte na další, nemůžete se vrátit. Ta nejlepší jsou: Odvracení kouzel (12 úrovní), Povolej Wyverna a Ohnivá koule.
Plášť zrcadlení a plášť odrazu
Oba tyto pláště získáte v podmořském městě v soubojích se Shauhaginy. Plášť zrcadlení je jedna z nejmocnějších věcí - útočná kouzla odráží zpět, to se netýká psychyckých kouzel jako ovládnutí, ale týká se i nemířených kouzel jako Fireball nebo Vadnutí Abi-Dalzima. Plášť odrazu vrací ke zdroji elektrické zranění.
Rukavice pádné rány
Rukavice dávají +4 bonus na zásah i zranění při útoku pěstí, pro mnicha to nejlepší. Ale získáte je, pokud vím, jen když se nepřidáte na stranu rebelů a zabijete prince, u nějaké mrtvoly budou.
Čepel vlny
Nezapomeňte, že princ má čepel vlny potřebnou pro sestavení Vlny, halapartny +4.
Bazar v Ust'Natha
Hned na vstupní plošině jsou tři obchodníci prodávající normální zboží, tedy nedrowí. Mezi zajímavé patří: Róba zlého arcimága, Zvětšovatel +3, Žezlo úderu +3 - hůl pro mágy a kněze, zranění 1k8 +3, +10 proti golemům, ty si házej proti smrti jinak umírají, dále pak ještě Štít hlídky +4.
Zloděj duší +4
Pokud jste se rozhodli hrát za válečníka nebo barbara směřovaného na obouruční meč, nedávejte mu dobré přesvědčení! - Pokud bude neutrální nebo zlí, bude moct používat Zloděj duší +4 - s každým zásahem kumulativní postih -2 na THAC0 protivníka. Meč vlastní jeden Démon rytíř v doupěti Kuo-Toa, musíte před Demogorgona poslat nějaké zvíře, pak se objeví.
Hůl mágů +5
Obdobu Crasomyru určenou pro mágy vlastní kouzelnice v Místnosti zlomené runy, do které se dostanete z Mostu - přibližně ve středu mostu budou na jednom domě dvoje dveře, oboje zapastěné. Když je odpastíte, odemknete a otevřete, objeví se za jednimi neprostupná temnota. Dveřmi můžete projít pouze pokud máte Kámen darebáků (Jeden je například v Mae'Varově gildě u obchodníka).
V tomto mini-mini-dungeonu vás čeká souboj, ve třetí kapitole asi dost tuhý. Pomoci vám můžou zlodějovi pasti které nakladete na místo kam se teleportuje Lich (Je za něj myslim 50000xp), Ochrana před zkameněním proti Staršímu Orbovi a klasické postupy popsané v bestiáři.
Hůl zraňuje 1k6+1, ale zasahuje jako zbraň +5. Jednou denně sesílá kombinaci ohnivé koule a blesku a hlavně Past na kouzla. Kdykoliv hůl zvolíte jako výchozí zbraň se nositel stane neviditelným a chráněný před zlem. S každým zásahem Rozptyl magii na cíl, jako Crasomyr. Hůl můžou používat jen mágové.
Prsten Gaxxe
Jednoznačně nejlepší prsten ve hře (konkurencí je, řekl bych, asi jen Prsten ovládnutí ohně, Prsten ovládnutí země a Pečetní prsten rodiny De'Arnis - seznam magických prstenů). Prsten je ve vlastnictví nejsilnějšího Licha ve hře - Kangaxxe.
- Podrobnosti
- Kategorie: Předměty
- Zobrazení: 1531
Jak předměty složit:
Předměty vám v případě, že s sebou budete mít všechny části a dost peněz, složí trpaclík Cromwell v Přístavní čtvrti. Práce nebude stát víc než 10 000 a výsledek je většinou (nanic je snad jen brnění z ankhega) skoro famózní ;).
POTŘEBNÉ KOMPONENTY
|
VLASTNOSTI ARTEFAKTŮ
|
_________________
*) Určuje zda může nebo nemůže zasáhnout příšeru - některé mají odolnost na málo očarované nebo neočarované zbraně. (V takovém případě se v okně se zápisem průběhu boje napíše, že neni zbraň účinná.) U střelných zbraní se bere bonus očarování střely, nikoly luku/kuše/praku.
- Podrobnosti
- Kategorie: Předměty
- Zobrazení: 1710
*) - Očarování: tzn. míra magie, jakou je zbraň očarována. Rozhoduje o tom, zda je některé potvory možné zasáhnout nebo ne - např lepší golemy a silnější potvory (např. Kangaxxe zasáhnou jen zbraně +4 a +5). Tato veličina má význam jen u munice a zbraní na blízko, u luků, praků a kuší o zásahu nerozhoduje.
**) - Číslo: to se píše za CLUAConsole při cheatování, viz sekce cheaty (na místo, které na je označeno "x")
JOLUV nahoru |
Uprostřed hostince Měděná čelenka v chudinské čtvrti. |
vzhled | název | očarování* | zásah | zranění | vlastnosti | číslo** |
![]() |
Sekyra Hrothgara | +3 | +3 | 1k8+3 | Při použití: +1 charisma, moudrost | waaxe |
![]() |
Obránce Easthavenu | +3 | +2 | 1k6+2 | +1 OČ, +20% odolnost na sečná, bodná a tupá zranění | waflail |
![]() |
Jerrodův palcát | +2 | +2, +5 proti démonům | 1k6 + 3, +5 proti démonům | - | wamace |
![]() |
Šarlatové ninja-to | +3 | +3 | 1k8 +3 | jeden útok navíc za kolo, schopnosti v boji: zranění jedem za 6 životů na kolo, po dvě kola, pokud cíl neuspěje v záchraně proti jedu; může užívat jen mnich | waninja |
![]() |
Jorilova dýka +3 | +3 | +3 | 1k10 +3, +1 zranění chladem | Schopnosti v boji: 25% šance, že každý zásah způsobí zmatení protivníka na tři kola (záchrana proti kouzlům tento účinek ruší) | was2h |
![]() |
Everardův prak +5 | +5 | +5 | +2 (střelné) | nevyžaduje střely | wasling |
![]() |
Kopí Kuldaharu +3 | +3 | +3 | 1k6 +3 | +8 k maximu životů | waspear |
![]() |
Hůl Arundela | +3 | +3 | 1k6 +3 | +10% odolnost na oheň a chlad, nositel si může zapamatovat navíc jedno kouzlo páté a jedno šesté úrovně; smí užívat jen druid | wastaff |
![]() |
Everardův řemdih +2 | +2 | +2 | 2k4 +2 | Při zásahu 50% šance, že zasažený sesílatel kouzel ztratí z paměti jedno kouzlo. | wastar |
![]() |
Kachikočino wakizashi +3 | +3 | +3 | 1k8 +3 | S každým zásahem vysaje z cíle 2 body moudrosti (trvání dvě kola). Cíl může provést záchranu proti smrti, aby se vyhnul ztrátě moudrosti. | wawak |
DEIDRE nahoru |
Jedna z postav v Dobrodruhově krámku na promenádě. |
vzhled | název | očarování* | zásah | zranění | vlastnosti | číslo** |
![]() |
Vnímavý amulet | - | - | - | +5 životů, +2 charisma, trvalá ochrana před zlem | wa2amu |
![]() |
Čepel Dak'kona Zertha | +2 | +2 | 1k10 +2 | +1 bonus k OČ, schopnost zapamatovat si navíc jedno kouzlo mága 1., 2., 3., a 4. úrovně | wa2dak |
![]() |
Halapartna Harmonických | +3 | +3 | 1k10 +3 | +1 síla, -1 inteligence, -1 moudrost | wa2halb |
![]() |
Harfa Pandemonia | - | - | - | 3x denně může způsobit Pandemonium: všichni nepřátelé musí provést záchranu proti kouzlu, jinak budou odhozeni od barda a také zmateni po tři kola. Smí užívat jen Bard | wa2harp |
![]() |
Vhailorova helma | - | - | - | Jednou za den sešle kouzlo 'Dvojník', OČ +1 | wa2helm |
![]() |
Plátová zbroj Baldurana | - | - | - | OČ -1, +4 životy, +1 charisma | wa2plat |
![]() |
Prsten Nemilosrdných | - | - | - | +20% pokládání pastí, +20% ukrytí ve stínu, +20% tichý pohyb Smí užívat jen: Zloděj | wa2ring |
![]() |
Róba Vecny | - | - | - | OČ: základ nastaven na 5, zlepšuje rychlost sesílání o 4, +10% odolnost na magii | wa2robe |
![]() |
Meč Baldurana | +2 | +2 | 1k8+2 | +10% k učení, +10% odolnost na magii | wa2s1h |
![]() |
Štít Baldurana | - | - | - | bonus k OČ: 4, penalizace -1 k síle, odráží beholderovy paprsky | wa2shiel |
- Podrobnosti
- Kategorie: Předměty
- Zobrazení: 1932
**) - Číslo: to se píše za CLUAConsole při cheatování, viz sekce cheaty (na místo, které na té stránce označuji "x")
Zkratky: MČ - Měděná Čelenka, MČ po osvobození - po dokončení úkolu Osvobození Hendaka a otroků (/ prásknutí Hendaka), DK - Dobrodruhův krámek.
lektvary - drahokamy - náhrdelníky - amulety - prsteny - magické prsteny - kouzelné hůlky - ostatní předměty
LEKTVARY nahoru
vzhled | název | vlastnosti | trvání | kde to najít | číslo** |
![]() |
Lektvar léčení | vyléčí 9 životů | jednorázové | potn08 | |
![]() |
Lektvar mimořádného léčení | vyléčí 27 životů | jednorázové | potn52 | |
![]() |
Elixír zdraví | vyléčí všechny otravy a 10 životů | jednorázové | potn17 | |
![]() |
Protijed | vyléčí jakoukoli otravu | jednorázové | potn20 | |
![]() |
Olej rychlosti | zdvojnásobí rychlost pohybu a přidá jeden útok za kolo | 5 tahů | potn14 | |
![]() |
Olej plamene | v místě kam je vržen (až 12 metrů od postavy) vybuchne 'ohnivá koule' způsobující 5k6 zranění (při záchraně proti dechu polovinu). | jednorázové | potn13 | |
![]() |
Lektvar neviditelnosti | neviditelnost (jako kouzlo) | 12 hodin nebo do zrušení | potn10 | |
![]() |
Lektvar síly | nastaví sílu na 18 | 20 kol | potn44 | |
![]() |
Lektvar síly kopcového obra | nastaví sílu na 19 | 10 kol | potn03 | |
![]() |
Lektvar síly kamenného obra | nastaví sílu na 20 | 10 kol | potn12 | |
![]() |
Lektvar síly mrazivého obra | nastaví sílu na 21 | 10 kol | potn04 | |
![]() |
Lektvar síly ohnivého obra | nastaví sílu na 22 | 10 kol | potn05 | |
![]() |
Lektvar síly mračného obra | nastaví sílu na 23 | 10 kol | potn06 | |
![]() |
Lektvar síly bouřného obra | nastaví sílu na 24 | 10 kol | potn07 | |
![]() |
Lektvar pochopení | nastaví moudrost na 18 | 6 hodin | potn43 | |
![]() |
Lektvar hbitosti | nastaví obratnost na 18 | 15 tahů | potn19 | |
![]() |
Lektvar zpevnění | nastaví odolnost na 18 | 15 tahů | potn28 | |
![]() |
Lektvar obrany | OČ nastaví na 0 | 10 kol | potn24 | |
![]() |
Lektvar zaostření mysli | inteligence a obratnost +3 | 12 hodin | potn37 | |
![]() |
Lektvar geniality | +4 body inteligence až do max. 25 | 15 tahů | potn29 | |
![]() |
Lektvar magického štítu | +50% odonost na všechna magická, nefyzická zranění, všechny záchranné hody jsou úspěšné | 3 tahy | potn35 | |
![]() |
Lektvar odolnosti na mráz | +50% odolnost na mráz | 10 kol | potn22 | |
![]() |
Lektvar ohnivé odolnosti | +50% odolnost na oheň (tzn. zranění se snížní o 50%) | 10 kol | potn02 | |
![]() |
Lektvar ochrany před magií | +50% odolnost na veškerou magii | 10 kol | potn34 | |
![]() |
Lektvar izolace | +50% odolnost na elektřinu | 10 tahů | potn31 | |
![]() |
Lektvar blokování magie | imunita na všechna kouzla do 5. úrovně včetně, současně jsou odstraněny všechny účinky kouzel 5. a nižší úrovvně na této osobě | 5 kol | potn33 | |
![]() |
Lektvar hrdinství | +10% životů (jen ze základních, THACO: nastaví 90% současného základu, smí užívat jen válečník | 10 kol | potn09 | |
![]() |
Lektvar infravidění | infravize do 36 m | 20 kol | potn30 | |
![]() |
Lektvar jasné mysli | imunita na kouzla slabomyslnost, zmatek, strach a zmámení | 5 kol | potn21 | |
![]() |
Lektvar kamenné podoby | OČ nastaví na 0, záchranné hody +3, obratnost -3 postih | 5 kol | potn46 | |
![]() |
Lektvar mistrovské zlodějiny | kapsářství a odemykání +40%, smí užívat jen darebák | 3 hodiny | potn36 | |
![]() |
Lektvar moci | THAC0 nastaví na 80% současného základu, +20% životů (jen základ), schování ve stínu, kapsářství, odemykání, najdi/odstraň pasti +20% (jen ze základu) | 4 tahy | potn41 | |
![]() |
Lektvar nezranitelnosti | OČ nastaví na 0, záchranné hody +5 bonus, smí užívat jen válečník (= hraničář, válečník, barbar, paladin...) | 5 kol | potn11 | |
![]() |
Lektvar odražených očí | imunita na zkamenění | 10 kol | potn38 | |
![]() |
Lektvar ohnivého dechu | 6k10 zranění (jen jedna osoba), pokud cíl uspěje v záchraně na dech tak polovina | jednorázové | potn27 | |
![]() |
Lektvar pohlcení | OČ +10 na drtivé útoky, 100% imunita na elektřinu | 10 kol | potn18 | |
![]() |
Lektvar regenerace | regenerace 2 životy za kolo | 3 tahy | potn42 | |
![]() |
Lektvar vnímavosti | najdi/odstraň past, kapsářství, odemykání, ukrytí ve stínu +20% | 6 hodin | potn39 | |
![]() |
Lektvar volnosti | volná akce - jakékoli ovlivňování pohybu je zrušeno | 10 kol | potn45 | |
![]() |
Lektvar výbuchu | zranění 6k6 (při záchraně proti kouzlu polovina), oblast poloměr 12 m | jednorázové | potn26 |
DRAHOKAMY nahoru
vzhled | název | cena při prodeji v DK | kde to najít | číslo** |
![]() |
Andarský drahokam | 9 | misc22 | |
![]() |
Granát | 52 | misc34 | |
![]() |
Hvězdný diopsid | ? | misc31 | |
![]() |
Ohnivý Achát | 3 | misc16 | |
![]() |
Rysí Oko | 4 | misc17 | |
![]() |
Sluneční kámen | 7 | misc18 | |
![]() |
Tyrskys | 1 | misc19 | |
![]() |
Beljuril | 600 | mics1j | |
![]() |
Hematit | 15 | misc20 | |
![]() |
Slza Nebes | 12 | misc21 | |
![]() |
Jaspis | 10 | misc23 | |
![]() |
Tazarový drahokam | 10 | misc24 | |
![]() |
Zirkon | 13 | misc25 | |
![]() |
Iolit | 12 | misc26 | |
![]() |
Měsíční kámen | 15 | misc27 | |
![]() |
Vodní hvězda | 24 | misc28 | |
![]() |
Zion | 18 | misc29 | |
![]() |
Chryzoberyl | ? | misc30 | |
![]() |
Šandon | 27 | misc32 | |
![]() |
Akvarmarín | 45 | misc33 | |
![]() |
Rohovinový korál | 37 | msic35 | |
![]() |
Perla | 60 | misc36 | |
![]() |
Sfén | 67 | misc37 | |
Černý Opál | 90 | misc38 | ||
![]() |
Vodní Opál | 105 | misc39 | |
![]() |
Měsíční nuget | 112 | misc40 | |
![]() |
Hvězdný Safír | 600 | misc41 | |
![]() |
Diamant | 300 | misc42 | |
![]() |
Smaragd | 450 | misc43 | |
![]() |
Slzy Vládců | 1200 | misc44 | |
![]() |
Kámen Darebáků | 1500 | misc45 |
NÁHRDELNÍKY nahoru
vzhled | název | cena při prodeji v DK | kde to najít | číslo** |
![]() |
Agni-Mani náhrdelník | 12 | amul06 | |
![]() |
Duhový obsidianový náhrdelník | 15 | amul07 | |
![]() |
Ozdobný náhrdelník s drahokamy | ? | amul04 | |
![]() |
Modrý náhrdelník | 9 | amul05 | |
![]() |
Náhrdelník Tygří Oko | 16 | amul08 | |
![]() |
Stříbrný náhrdelník | 3 | amul09 | |
![]() |
Zlatý náhrdelník | 18 | amul10 | |
![]() |
Perlový náhrdelník | 300 | amul11 | |
![]() |
Laeralův náhrdelník Slz | 1800 | amul12 | |
![]() |
Krvavý amulet | 90 | amul13 |
MAGICKÉ AMULETY nahoru
vzhled | název | vlastnosti | kde to najít | číslo** |
![]() |
Náhrdelník Střel | Střela: dosah 15 m, oblast působení poloměr 9 m, zranění 6k6 (záchrana proti kouzlům na polovinu) | Obchody Trhov | amul01 |
![]() |
Amulet Ochrany +1 | +1 na OČ a záchranné hody | obchody, vzácný | amul14 |
![]() |
Amulet Štítu | stojí 1 náboj: Zbroj - základ OČ nastaven na 4, +2 bonus proti střelám, trvání 5 tahů | Poslední patro Tvrze De'Arnise | amul15 |
![]() |
Amulet Kouzelného Vlivu | + 1 mágovo kouzlo 2. úrovně, smí užívat jen mág | Irenicovo vězení, Irenicův pokoj | amul16 |
![]() |
Zelený Amulet | Ochranu před zmámením, zmatením, strachem, ovládnutím, ESP (mimosmyslovým vnímáním), zjištěním přesvědčení, držením, omráčením, psionismem, spánkem a slabomyslností. Účinek trvá 1 tah a spotřebuje jeden náboj. | Podtemno, Beholdeří tunely | amul17 |
![]() |
Amulet +5% odolnosti vůči magi | +5% odolnost na magii | Beholder Nevidoucí Oko | amul19 |
![]() |
Kaligunův amulet odolnosti vůči magii | +10 odonlost na magii | bazar v Ust'Natha | amul20 |
![]() |
Amulet Moci | Odolnost na magii +5%, trvalý Hlas, doba sesílání kouzel -1, Ochrana před negativní sférou, nemůže užívat zloděj a bojovník | odměna od Arana (třetí kapitola) | amul21 |
![]() |
Amulet obrany proti jedu | 1/d vyléčí otravu, imunita na jedy | chajda v Druidském Hájku - Ihtafeer, je to Rakshasa | amul22 |
![]() |
Amulet Ochrany života | +3 na záchranné hody proti smrti | Lathanderův chrám | amul23 |
![]() |
Náhrdelník Stálosti podoby | +5 na záchranná hody proti proměně | Hear'Dalisovo vězení - stoky pod Chrámovou čtvrtí | amul24 |
![]() |
Amulet Ochrany před kouzly | +2 na záchranné hody proti kouzlu | Beholdeří tunely, Podtemno | amul25 |
![]() |
Roh Kazgarotha | Imunita na kouzla první a druhé úrovně, všechny záchranné hody +2, OČ proti střelám +5, zranění uživatele: neznámé | Pokud má tento předmět u sebe vaše importovaná postava z BG 1, pak ho naleznete v Irenicově vězení místo Balduranovy helmy. | misc73 |
PRSTENY nahoru
vzhled | název | cena při prodeji v DK | kde to najít | číslo** |
![]() |
Zlatý prsten | 12 | ring10 | |
![]() |
Stříbrný prsten | 1 | ring11 | |
![]() |
Onyxový prsten | 15 | ring12 | |
![]() |
Nefritový prsten | 24 | ring13 | |
![]() |
Zelený prsten | 3 | ring14 | |
![]() |
Krvavý prsten | 18 | ring15 | |
![]() |
Andělský prsten | 30 | ring16 | |
![]() |
Plamenný prsten | 37 | ring17 | |
![]() |
Opálový prsten | ? | ring18 | |
![]() |
Rubínový prsten | ? | ring19 |
MAGICKÉ PRSTENY nahoru
vzhled | název | vlastnosti | kde to najít | číslo** |
![]() |
Prsten Ohnivé odolnosti | +40% odolnost na zranění ohněm | první patro dungeonu Větrné vršky | ring02 |
![]() |
Prsten Přátelství zvířat | 1/d zmámí zvíře, mimo záchr. proti hůlce, dosah 12 m, 10 kol | DK, další? | ring03 |
![]() |
Prsten nemotornosti | obratnost snížena o 50%, ukrytí sníženo o 50%, 75% selhání kouzla, lze odstranit jen kouzlem 'zruš kletbu' | Diexterova věž, Podtemno | ring04 |
![]() |
Prsten Neviditelnosti | neviditelnost 1/d | parta v hostinci na Promenádě, Lich v hostinci v Branách města | ring05 |
![]() |
Prsten Ochrany +1 | záchranné hody a OČ +1 | obchody, vzácný | ring06 |
![]() |
Prsten Ochrany +2 | záchranné hody a OČ +2 | odměna od Arana (třetí kapitola) | ring07 |
![]() |
Prsten čarování | přidá navíc jedno mágovo kouzlo 5., 6. a 7. úrovně, smí užívat jen mág | souboj v pevnosti harfeníků, produkt učenídků - Planární koule | ring08 |
![]() |
Prsten Volné akce | volná akce - imunita na vše, co ovlivňuje pohyblivost postavy | Léčebna | ring09 |
![]() |
Prsten Energie | zranění 2k6 (bez záchranného hodu) jedné osobě, dosah 36 m | DK | ring20 |
![]() |
Prsten Svátosti | kněžské kouzlo navíc z každé úrovně od 1. do 4., jen druid a kněz | odměna za úkol pro chrám, pokud je hlavní postava klerik ? | ring22 |
![]() |
Prsten hlouposti | inteligenci nastaví na 3, moudrost nastaví na 3, nakazí nositele slabomyslností, lze odstranit jen kouzlem 'zruš kletbu' | Podtemno, bedna v pevnosti Svirfneblinů. | ring23 |
![]() |
Prsten Vyvolání džina | 1/d vyvolá Džina, když zemře, prsten je zničen | v sejfu Arana Linvaila po jeho smrti | ring26 |
![]() |
Prsten Ovládnutí ohně | +50% odolnost na oheň, 1/d Zmam elementála ohně (+2 bonus pro záchranný hod elementála), 1/d Hořící ruce (zranění 1k3 +2), 1/d Plamenný úder (zranění 6k8) | dungeon Mozkožroutů v Podtemnu | ring27 |
![]() |
Prsten Ovládnutí vzduchu | 1/d Zmam elementála vzduchu (+2 bonus pro záchranný hod elementála), 1/d Vylepšená neviditelnost na deset kol na jednu postavu | DK | ring28 |
![]() |
Prsten Ovládnutí Země | OČ +1, 1/d Zmam elementála země (+2 bonus pro záchranný hod elementála, na 45 sekund), 1/d Kámen na maso | Místnost, kde kompletujete Cep Věků v tvrzi De'Arnis | ring29 |
![]() |
Prsten Ovlivnění člověka | zvýší charisma na 18, 1/d Zmam osobu | Kalah, Cirkus - Wakueenina Promenáda | ring30 |
![]() |
Prsten Regenerace | regenerace 1 hp za 6 sekund | hádanka se sochami do kruhu v Léčebně (?)Ribald - obchodník v DK, ukradněte mu ho, | ring31 |
![]() |
Prsten Beranidla | 1/d 5-30 zranění komukoli, přes všechny ochrany! | Tolegrais, Vládní budova/Planární koule | ring33 |
![]() |
Prsten Odvracení kouzla | 1/d Menší odvracení kouzel | Nejvyšší kněžka Ardulace v Ust'Natha | ring34 |
![]() |
Prsten Odemykání | +25% na odemykání | podzemí sídla stínových zlodějů (jděte na sever a projděte to až dozadu) | ring35 |
![]() |
Prsten Citlivosti na nebezpečí | +25% na nalezení pastí | v kontejneru ve strojovně planární koule, Planární koule | ring36 |
![]() |
Prsten Gaxxe | OČ +2, záchranné hody +2, odolnost na magii +10%, imunita na nemoci a jedy, regenerace 1 hp za 3 sekundy, Neviditelnost 1/d, Vylepšný spěch 3/d | Kangaxx (?) | ring39 |
![]() |
Prsten Bystrosti | + dvě mágova kouzla druhé úrovně, jedno kouzlo třetí úrovně a jedno kouzlo čtvrté úrovně, jen mág | Lavokova mrtvola | ring40 |
![]() |
Pečetní prsten De'Arnisů | +2 ke všem záchranným hodům, +2 bonus k OČ a +50% odolnost na oheň, smí užívat jen Nalie, nelze sundat | majetek Nalie | npring01 |
![]() |
Dráp Kazgarotha | OČ +1, proti střelám +4, záchranný hod proti smrti -4 postih, záchranný hod proti hůlkám, proměně, dechu, kouzlům: +3 bonus, odolnost: -2 postih | Pokud má tento předmět u sebe vaše importovaná postava z BG 1, pak ho naleznete v Irenicově vězení místo Balduranovy helmy. | misc72 |
MAGICKÉ HŮLKY nahoru
vzhled | název | vlastnosti | kde to najít | číslo** |
![]() |
Hůlka Strachu | Děs, pokud nepřátelé neuspějí v záchraně proti kouzlu, trvání 15 kol, nemůže užívat bojovník a zloděj | wand02 | |
![]() |
Hůlka Magických střel | jedna magická střela zasáhne cíl - zrnění 1k4+1 | wand03 | |
![]() |
Hůlka Paralyzace | omráčí cíl, když neuspěje v záchranném hodu proti hůlkám s postihem -4 | wand04 | |
![]() |
Hůlka Ohně | Ohnivá koule (zranění 6k6 (při záchraně proti holím polovina)), Agannazarův žár (zranění: 6k6 +6 (při záchraně proti holím polovina)) | wand05 | |
![]() |
Hůlka Ledu | 8k6 - Sloup Ledu, jedna bytost | wand06 | |
![]() |
Hůlka Blesku | Blesk - zranění 3k6 (záchrana proti holím, polovina) | wand07 | |
![]() |
Hůlka Spánku | Oběť usne, pokud neuspěje v zácraně proti hůlkám | wand08 | |
![]() |
Hůlka Prměny | Přemění obeť na veverku, pokud neuspěje v záchraně proti hůlkám | wand09 | |
![]() |
Hůlka Povolávání příšer | Vyvolá potvory s celkovou životaschopností 12 | wand10 | |
![]() |
Hůlka Nebes | Plamenný úder - zranění 8k6 ohněm (záchrana proti hůlkám, polovina) | Talův chrám | wand11 |
![]() |
Hůlka Zázraků | náhodný účinnek | Illithidí dungeon, vstup ze stok pod Chrámovou čtvrtí | wand12 |
![]() |
Hůlka Smrtícího mraku | Smrtící mrak - 1k10 zranění/kolo, 1-4 životaschopnost okamžitá smrt bez záchranného hodu, 5-6 životaschopnost záchrana proti kouzlu, jinak okamžitá smrt, trvání 1k4 tahů | wand13 | |
![]() |
Hůlka učedníků | sešle tři náhodná kouzla, 50 nábojů | Planarní Koule, jen mág | wand15 |
![]() |
Žezlo pohlcení | Pohlcení kouzel (devět úrovní) po dobu čtyř kol, stojí jeden náboj | Podtemno | rods01 |
![]() |
Žezlo majestátní síly |
Kdykoli se může změnit na jedu z těchto zbraní (a zpět): Palcát +2 (Cíl musí provést záchranu proti kouzlu (+5 bonus), jinak bude ovlivněn strachem po čtyři kola.) THAC0, zranění +2 Plamenný dlouhý meč +1 (Cíl musí provést záchranu proti kouzlu (+5 bonus), jinak bude držen po pět kol) THAC0, Zranění +1 Kopí +3 (Zvláštní schopnosti: Cíl musí provést záchranu proti kouzlu (+6 bonus), jinak utrpí 2k4 bodů zranění kouzlem) THAC0, zranění +3 |
pokladnice Povodního města | rods02 |
![]() |
Žezlo vzkříšení | Vzkříšení, stojí jeden náboj | DK, Mekrathova věž, stoky pod Chrámovou čtvrtí | rods03 |
OSTATNÍ PŘEDMĚTY nahoru
vzhled | název | vlastnosti | kde to najít | číslo** |
![]() |
Kniha Nekonečných kouzel | Kniha má několik stránek, na každé je jedno kouzlo (může jej selat jakékoli povolání), když se stránka otočí, nelze se vrátit zpět. Na výběr jsou tato kouzla: Ohnivá koule, Neviditelnost, Ochrana před zlem, Pravdivé vidění, Bystrozrakost, Odvracení kouzla, Povolej wyverna, Smrdící mrak, Blesk, Hořící ruce | Dům zahaleného čaroděje v Brynlaw | misc3a |
![]() |
Kniha překladatelů | Přes pravé tláčítko -> rozmluva máte k dispozici služby Oghmova chrámu kdekoli na cestách. | žlutý chrám v docích, v normální hře neexistuje, je to cheat! | |
![]() |
Ifrítí láhev | 1/d vyvolá Ifríta | džin před stanem Dao v Trhově, ukrást | misc3c |
![]() |
zlatá figurka lva | 1/d vyvolá na pět minut lva | během plnění druidských úkolů | misc3d |
![]() |
Figurka černého pavouka | 1/d vyvolá velkého pavouka na pět minut. Může se teleportovat. Může využívat pavučinu (pokud osoba neuspěje v záchraném hodu, je na dvě kola držena). Jeho kousnutí je jedovaté. | doupě pavouků uprostřed 'pavučiny' v chodbách pod Hřbitovem | misc3e |
![]() |
Roh dunění | 1/d Sonická vlna - kdokoliv v dosahu utrpí zranění 1-20 životů a je omráčen na dvě kola (záchrana proti paralýze - poloviční zranění a zabrání omráčení) | dungeon Větrných vršků - druhé patro | misc3h |
![]() |
Stříbrný roh Valhally | 1/d na minutu vyvolá zuřivého válečníka páté úrovně | Stříbrný roh Valhally je v domě uprostřed Mostu, teprve vylepšení dělá obchodník na Promenádě. | misc3i |
![]() |
Bronzový roh Valhally | 1/d na minutu vyvolá zuřivého válečníka sedmé úrovně | obchodnik na Promenádě | misc3j |
![]() |
Železný roh Valhally | 1/d na minutu vyvolá zuřivého válečníka deváté úrovně | obchodnik na Promenádě | misc3k |
![]() |
Roh Ticha | 1/d utiší každého v okolí (pokud nehodí záchranný hod proti dechu) na jednu minutu | Irenicův pokoj v Léčebně (musíte odejít z Brynlaw po cestě) | misc3l |
![]() |
Harfa Nesouzvuku | 3/d může způsobit zmatení všem stvořením v doslechu (úspěšná záchrana proti kouzlu zmatení zabrání). Bard a jeho/její družina nejsou zmatením ovlivněni. Smí užívat jen bard. | věž Mekratha ve stokách pod Chrámovou čtvrtí | misc3m |
![]() |
Azlaerova harfa | 1/d odstraní strach v kruhu o průměru 9 m, smí užívat jen bard | odměna za dokončení bardových úkolů | misc3n |
![]() |
Methildova harfa | 3/d zruší účinek držení a podobných kouzel na jednom konkrétním cíli | Ilithidí doupě (x3024 y915), Podtemno | misc3o |
![]() |
Brýle určení | 3/d určí magický předmět - klikněte pravým talčítkem na mag. předmět a dejte 'určit svitkem' | Obchodník v domě Galeana, chudinská čtvrť | misc3p |
![]() |
Ilithiová ruda | součást Palcátu ničení +2, Cromwell | úkoly pro chrám - Sir Searles, trpaslík Neb na mostě ? | misc5k |
![]() |
Stříbrné kalhoty | součát Velké kovové jednotky (?) | úkol Pohřbívání živých | misc50 |
![]() |
Figurka Měsíčního psa | 1/d vyvolá na pět minut psa Cerbera (1/d Zavytí měsíčního psa: zavytí zraňuje a zastrašuje zlé nepřátele a současně ruší strach a sesílá Ochranu před zlem na členy družiny; Ozdravné olíznutí: uzdraví 8 životů a léčí nemoc, hluchotu, slepotu a otravu; Pohled měsíčního psa: měsíční pes vidí skrz (a tím pádem odstraňuje) všechny formy iluzí a neviditelnosti, odhalí pasti a zlo v dosahu; Vylepšená neviditelnost; 3/d Zrcadlový obraz) | během plnění hraničářských úkolů | misc7t |
![]() |
Měšec na drahokamy | můžete do něj narvat 20? drahokamů/náhrdelníků/amuletů/prstenů | obchody | bag02 |
![]() |
Pouzdro na svitky | můžete do něj narvat 20? svitků | obchody | bag03 |
![]() |
Bezedný pytel | Vejde se do něj až 100 předmětů (40 šípů je 40 šípů!), jejich váha se nepočítá | Léčebna, první patro | bag19 |