Přesouvání vyvolaných potvor mezi oblastmi    Od: Xander77

Družinu umistěte blízko dveří/východu z lokace. Vyvolané potvory naopak umistěte daleko od dveří. Pauzněte hru, zadejte vyvolaným potvorám útok na jednu z postav družiny. Celé družině (bez vyvolaných potvor) zadejte opustit lokaci/vstoupit do dveří. Odpauzujte hru, družina se přesune a vyvolané potvory ji budou následovat. Jsou sice "zelené" a neútočí, ale nemůžete je ovládat. (Místo kurzoru výběru máte možnost s nimi diskutovat). Pokud se na obrazovce objeví nepřítel, potovry se na něj vrhnou. Pokud hru uložíte a nahrajete, potvory už ovládat můžete.

Trik funguje u 80% dveří, u kterých se hra při průchodu neukládá a u 40% dveří, kdy se hra ukládá. (autosave)


Učení kouzel po dosažení limitu na úroveň

Podle hodnoty inteligence máte omezený počet kouzel, která se v té které úrovni můžete naučit. Pokud jste tedy dosáhli limitu, stačí vypít Lektvar geniality, nebo Lektvar zaostření mysli. Kouzla která se pod vlivem těchto lektvarů naučíte vám zůstnou i po vyprchání účínků.


Množení kamenů v BG2

Funguje podobně jako v případě triku se sesíláním kouzel z inventáře: klikněte pravým tlačítkem na JEDEN lektvar, zadejte 'vypij'. Zpět v inventáři dejte na místo lektvaru JEDEN drahokam. Jděte do hry - kolečko u vaší postavy se bude chovat jako při pití lektvaru, místo toho se spotřebuje jeden kámen. Zpět do inventáře - číslo '1' u kamene zmizelo. Proveďte to znova a číslo u kamene bude 65535.


Cromwell - zachovejte si ingredience    Od: Alessio Ronchi

Dejte všechny fragmenty, ze kterých si necháte něco vyrobit jedné postavě (co nejslabší a hlavně ne hlavní). Vyvolejte si co nejsilnější potvoru a těsně před rozhovorem s Cromwellem jí zadejte útok na postavu s fragmenty. Pokud se vyvolané potvoře podaří v průběhu kování vaší postavu zabít, na zemi po ní najdete všechny části artefaktu.


Přítelíček - bezedný pytel    Od: Xander77

Vyházejte všechny věci které si chcete NECHAT a v inventáři nechte jen to, co chcete uložit. Přítelíčkovi zadejte vykrádání a vykradněte si celý inventář. Až budete chtít předměty zpět, stačí dát s přítelíčkem rozmluvu a říct si o ně.


Blokování vstupu neviditelnou postavou    Od: Phobia

Zneviditelněte si jednu postavu, postavte jí do místa kudy může projít nepřítel (pokud je průchod velký, můžete použít více postav). Pak s jednou postavou nalákejte nepřítele do blokvané chodby/dveří. Nepřítel se zasekne o neviditelné postavy a nemůže dál. Pak už ho stačí oddělat střelbou a kouzly. Nezapomeňte vypnou umělou inteligenci postav.


Trik s obrannou otočkou    Od: Tim Marshal

Sekáčova obranná otočka bardovi zvýší mnohé statistky, ale znemožní mu pohyb. Pokud má předmět s / na sebe zakouzlenou 'Volnou akci', může chodit a bojovat normálně. Hear'Dalis se tak stává úžasným bojovníkem (v kombinaci s obrannými kouzly).


přirozené charisma 25   námět: JBS

Lich v Branách města v hostinci za tajnými dveřmi má u sebe Žezlo hrůzy. Při každém útoku touto holí, je 20% šance, že nositel ztratí trvale jeden bod charsima. Když charisma klesne na 0, postava umírá. Pokud ale máte nasazený Prsten Ovlivnění člověka, aktuální charisma zůstává na hodnotě 18. Když skutečné charisma klesne na 0 a ještě jednou se jeden bod ubere, můžete prsten sundat. Vaše charisma bez prstenu bude nyní 25.


Valygarovo brnění pro multiclass mág/zloděj   Od: DaveQStone

Hraju teď momentálně BG2 solo (F/M/T) a šel jsem dělat quest planar sphere. Nabral jsem Valygara, otevřel kouli a ještě předtím, než jsem ho vyhodil, jsem si zkusil jeho brnění (use any item skill) a zjistil jsem, že s jeho brněním jde kouzlit!!!!


Neomezeně bonusových životů za 'Přítelíčka'

Při tvorbě mága si zvolte jako jedno z kouzel "Povolej přítelíčka". Hned na začátku hry přítelíčka povolejte. Dostanete 1/2 jeho životů (u většiny přesvědčení je to +12 hp). Pak postavu exportujte, životy jí zůstanou, ale přítelíček ne, takže můžete postavu importovat a přítelíčka znova povolat.

Vřele doporučuji nezačínat "hru", ale výuku (tutorial), je to mnohem rychlejší. Taky se vyplatí si zapamatovat kouzlo do všech slotů a pak spát jen jednou za pět (nebo kolik těch slotů je) použití.

Podrobnější popis kouzla 'Povolej přítelíčka' v sekci kouzla.


Předměty před importem i po importu

Pokud ihned po začátku hry, ještě před videem s Irenicem stisknete mezerník, hra se zastaví, celá obrazovka je černá. Stiskněte H a zobrazí se panely ovládání. Vlezete do inventáře, kde jsou kupodivu všechny věci, které postava měla při exportu! Všechno co chcete zachovat vyházíte na zem a hru odpauzujete.

Po proběhnutí videa a rozhovoru s Imoen si hezky všechny věci můžete vzít zpět.


Obnovování zvláštní schopnosti 'Pokládání pastí'

Zapnutí dialogu pro dvojpovolání a jeho stornování vám obnoví pasti. To se hodí především pro Yoshima a hlavní postavu, která ovšem musí být člověk.

Pro ostatní zloděje-ne-hlavní postavy existuje alternativní řešení: Vykopnutí a následné nabrání zloděje do družiny.


Kapsářství 1.

V případě, že vás obchodník nachytá při krádeži nezoufejte. Stačí hru pauznout ještě před tím, než s vámi začne mluvit. Pak jen zadáte rozhovor s obchodníkem a znova nakupujete (kradete).


Kapsářství 2.

Neni nic jednoduššího, než v obchodě, kde nakupují i kradené věci (gilda Stínových zlodějů, obchodnice na východ od MČ, obchodník na západě Promenády, Kapsář na mostě u Opuštěného domu a mnohé další) opakovaně prodávat a krást drahé předměty. Nejvhodnější je Balduranovo brnění (10500gp), použít se dá jakékoli jiné magické vybavení a v krajním případě i kámen darebáků/Learův náhrdelník slz (cca 1000gp).


Multiplayer - singlplayer

Pokud chcete hrát s větším počtem vlastních postav, ale nechcete při každém načítání absolvovat zdlouhavou procedůru, stačí adresář se savem - např. 000000001-QickSave, nebo tak něco, přesunout z multisave do save, hru pak načítáte, jakoby šlo o singlplayer. Je to praktičtější, jinou výhodu to pokud vím nemá.


Sesílání svitků jakoukoli postavou (Přítelíček pro jakékoli povolání aj.)

Pokud stojíte o Přítelíčka nebo si chcete hrát na mága a nejste jím, stačí využít další chyby autorů. Mě osobně to všechno přijde nepoužitelný, zkazíte si tím hru.

Vlezete do inventáře postavy, se kterou chcete vyvádět výše uvedené kejkle, kliknete pravym tlačítkem na nějaký lektvar a dáte "vypít" (v inventáři, nikoli v rychlých předmětech). Pak na místo, kde byl lektvar přesunete svitek s kouzlem nabo pro zvolené povolání zakázaný lektvar a jdete do hry. Kouzlo se sešle.

Hodí se především na sesílání kouzla Přání, Omezené přání (čím vyšší moudrost, tím nižší nebezpečí na "zkázu" a lepší výběr přání), již zmiňovaného Přítelíčka a Lektvary hrdinství.

Funguje i na používání některých rychlých předmětů - sošky na vyvolávání atd.


Jak snadno zabít.http://www.baldursgate.goo.cz 1.

Pokud chcete bez ohrožení života zabít potvoru, která je před soubojem neutrální (má modré kolečko) nebo s vámi nejdřív mluví - Firkraag, Drak v Umar Hills, Kangaxx nejdřív vypněte umělou inteligenci NPC. Ihned po rozhovoru, stiskněte mezerník, hra se zastaví. Pokud je "nepřítel" modrý, můžete pokračovat, pokud ne, nahrajte hru a zkuste to znova. Jednou postavou zadáte rozhovor s "nepřítelem" a zbytkem na ní útočíte, radši nesesílejte kouzla, pak je větší nebezpečí že se celá akce pokazí. Jakmile si s nepřítelem někdo promluví, opět stiskěte mezerník a akci opakujte.

Je to dost nejisté, často se "nepřítel" stane nepřítelem, ale může vám to pomoct.


Jak snadno zabít.http://www.baldursgate.goo.cz 2. (Tma 1.)

Pokud vám dělá problém od začátku "červený" nepřítel, vytipujte si, kde se váš nepřítel nachází a tak aby vás neviděl mu posílejte plošná kouzla. Smrtící mrak, Svatý úder (/Bezbožná zkáza), Ledová bouře, Vadnutí. Ohnivá koule se moc neosvědčuje, často na vás začne potvora útočit. Teoreticky by se dal použít i 'Blesk' mířený přes vyvolanou potvoru.

Nezapomeňte, že neplatí pravidlo, že když nepřítele nevidíte vy, on nevidí vás. Podle mé zkušenosti platí, že mají nepřátelé většídohled než vy.

Lze použít na všechny draky, na tužší partu v Underdarku (když jdete splnit první úkol pro město) a určitě na spoustu dalších.


Jak snadno zabít.http://www.baldursgate.goo.cz 3. (Tma 2.)

Ve tmě čekající kouzlící potvory můžete velmi jednoduš oslabit: Pošlete za nimi "do tmy" vyvolané potvory. Nepřítel zakouzlí ochrany a nejsilnější kouzla na neškodné vyvolané pomocníky. Můžete kombinovat se spánkem a opakovat do omrzení.


Jak snadno zabít.http://www.baldursgate.goo.cz 4.

Všem kouzlícím trvá asi půl kola, než se jim spustí všechny eventuality a kouzelné spouště. Za tuto půlku kola se vám nepřítele může podařit ustřílet, mágové nemívají závratný počet životů.


Dva prsten Gaxxe a další

Pokud okradete Kangaxxe hned jak se objeví, než zčervená, můžete počítat s dvěma prsteny Gaxxe. To platí i na prsten Beranidla (Tolegrais, sekce předměty) a všechny podobné případy - třeba v BG1 - bastard +1, +3 vs. přeměňovatelům.


Zkouška lakoty/sobectví v pekle

Jděte pravou pravou chodbou (asi s Minscem) a před poslední bránou Minsca vyhoďte z party. Ten se hned vydá k vám a když stojíte těsně u dveří tak se vás zeptá, jestli ho nevezmete zpět. Naberte ho zpátky a hned ho přes dveře vyléčte (musite zakouzlit léčení už když k vám jde). Pak otevřete i ty poslední dveře ale Minsc to přežije, vy dostanete slzu a neztratite zkušenosti a hlavně bod obratnosti.

Na tuhle věc přišel Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.