OSTATNÍ

Poslední tipy

Když vykoupíš Bernarda v Měděné Čelence před osvobozením Hendaka, obnoví potom svoje zásoby, takže můžeš mít některé věci dvakrát. 

Dvojpovolání na mága

Abyste rychle levelovali a dostali se na potřebnou úroveň, vyházejte celou partu (zruší rozjetou romanci!) a učte se co nejvíce kouzel. Pokud máte nainstalovaný datadisk ToB, nezapomeňte na možnost odstranění a znovu-naučení kouzla.


Ukládat i mimo Quick-Save

Celkem často se stane, že se ve hře vyskytne chyba, nebo uděláte chybu vy. Jenže Quick-Save je většinou nepoužitelný - uloženo už je i s chybou. Auto-Save na tom bývá stejně. Proto je lepší speciálně ukládat po každém větším posunu ve hře.

Používat quick-save v ToB se kvůli chybám údajně "silně nedoporučuje".


Základní tipy pro těžší souboje

  • Přeměna na Zabijáka z vás učiní zabijáka, imunity na spoustu psychických kouzel.


  • Kapsářství

    Amnské vojenské stráže mají 30% šanci na to, že budou mít svitek náhodného kouzla do 8. úrovně. /Henning Roes

    Ribald v Dobrodruhově krámku má Prsten regenerace, Džin před stanem Dao v trhově má u sebe Láhev ifríta.


    Odemykání truhel

    Jakmile otevřete truhlu v soukromém domě, objeví se stráže. Pokud ale truhlu jenom odemknete, nikdo vás trestat nebude - jde takhle přijít k nějakým zkušenostem.



    KAPITOLA II. & III.


    NEW! Kupec v Městských branách

    Pokud navštívíte Brány města podruhé, po nějakém čase, budete svědky rozhovoru kupce s jeho věřitelem (nebo co.http://www.baldursgate.goo.cz). Pokud budete v rozhovoru hájit obchodníka, jeho sok odejde a vy budete moci jednou nakupovat/krást celkem zajímavé zboží. Po ukončení obchodování kupec odejde.

    Z nabídky běžnější magické výbavy stojí za to jmenovat asi jen Plátovou zbroj +1, dále nabízí nějaká vzácnější kouzla - Vyvolej přítelíčka, Zlom, Řetězový blesk, Rozložení, Odražení kouzla.


    Plnění úkolů v II. a III. kapitole

    Mějte v patrnosti, že až Imoen vyzvednete v Léčebně, bude na jedenácté úrovni. Imoenin dluh můžete později smazat nepříliš etickou metodou ve Strážcově tvrzi u stroje Luma Šíleného.


    Úkol "MATČIN GONG"   Od: Da Lucca

    Tento quest dostaneš z kouzla "Omezené přání". Budeš si přát "Přání na jedno použití" a "Chtěl(a) bych zažít dobrodružství, jaké jsem nikdy nezažil." Stačí si přečíst svitek, kterým tě Džin obdaroval a pustit se do plnění.


    Kouzlení v Athkatle

    je zakázáno a trestáno smrtí. Stačí si koupit "licenci" za 5000 v hlavní vládní budově a Zahalenejch se bát nemusíte.

    Zákaz se NEVZTAHUJE na kouzlo Určení a NA VŠECHNA KNĚŽSKÁ KOUZLA. Kouzlit můžete také ve všech domech a stokách.


    De'Arnis Hold

    Když vejdete do místnosti kde je pomatený Glacias, hned na začátku boje (neubližujte mu) ho ovládněte, trochu se snim projděte, on se probere z omámení od trollů vy shrábnete XP a palici k cepu dostanete. Na tuto věc přišel jistý Alexandr Veliký.

    Psí maso se používá takto: na někoho zrychleného zakouzlete neviditelnost. Neviditelní projděte místností s Klepetnatci až do místnosti s psími kostmi, tam maso položte a vyběhněte druhou stranou, kde zavřete dveře i s klepetnatci, kteří tam nalezli.



    KAPITOLA IV.



    Hádanky v prvním patře Léčebny

    Sochy do kruhu a Ring of regeneration - odpovědi nejdřív vnější zleva do prava - 3,8,5,1,7,4 a vnitřní zleva do prava - 7,2,5,2,1,5 a Ring of regeneration je váš.

    Sochy okolo bedny - pokud se vaše postava dívá do místnosti, po levé ruce má sochu kam přiřadit LEBKU, dále po směru hodinových ručiček: PŘESÝPACÍ HODINY, ZRCADLO, MUŽ S ROUBÍKEM, AMULET MEČE, AMULET SLUNCE, SLUNEČNÍ HODINY, VODA, BOTY, KROUŽEK, AMULET HVĚZD. Dostanete safír, kterým aktivujte portál ve veldlejší místnosti, odměnou je Zbroj zkázy +3 (AC 0)


    Závěrečné hádanky v Léčebně

    Ve čtvrtém patře budete zkoušeni, jestli jste způsobilí opustit léčebnu. Odpovědi zní takto - NIC, ŘEKA, STRACH, PAMĚŤ. Po správných odpovědích se dostanete do jeskyně, kde povraždíte troly. Po jednom zbude hlava, tu dejte na portál o kousek dál. Obdržíte Kyj +2, +3 proti nemrtvím.


    Beholder v Sahuaginu    Námět: Black

    Beholdera (v drowí části za hádankou s Impy) chránícího klíč nutný k dokončení úkolů pro krále/prince. Pokud si s ním promluvíte s postavou s vysokou moudrostí a budete správně odpovídat, dostanete o 4 000 xp víc. Pravda, neni to moc.



    KAPITOLA V.



    Bazar v Ust'Natha

    Hned na vstupní plošině jsou tři obchodníci prodávající normální zboží, tedy nedrowí. Mezi zajímavé patří: Róba zlého arcimága, Zvětšovatel +3, Žezlo úderu +3 - hůl pro mágy a kněze, zranění 1k8 +3, +10 proti golemům, ty si házej proti smrti jinak umírají, dále pak ještě Štít hlídky +4.



    KAPITOLA VI.



    Všechny subquesty

    V šesté kapitole máte poslední možnost splnit vedlejší úkoly. Než jí opustíte, přesvědčte se, že jste nic nevynechali - především Kangaxx (sekce nepřátelé), Místnost Zlomené runy (sekce předměty - Hůl mágů) a všechny strongoldy - výše.


    Ribaldova speciální nabídka zboží v VI. kapitole

    V Dobrodruhově krámku dostali nové zboží. Důležité je ale především to, že v této zvláštní nabídce vykupují v průměru o víc než 50% dráž (!!!), a to se vyplatí! A vy volejte a objednávejte.



    KAPITOLA VII.



    Peklo

    V pekle budete muset podstoupit celkem pìt zkoušek. Každá má dvì možnosti øešení - dobré a zlé. Za každé øešení dostanete rùzné odmìny, staèí si vybrat:

    (Občůrat negativní vlivy zkoušek se dá jednoduchým export/import hlavní postavy před ztrátou HP a bodu obratnosti a po. Dostanete dobrou slzu a postava nic neztratí.)

    Zkouška hněvu - objeví se Sarevok, duch Sarevoka. Pokusí se vás vyprovokovat k boji. DOBRO: nenechat se vyprovokovat - +1 Charisma a Wisdom. ZLO: zabte ho - dostanete +2 Strenght

    Zkouška na lakotu - Dostanete meč Blackrazor. DOBRO: dáte džinovi. Po zavření oka u hlavní brány dostanete +2 na všechny záchranné hody. ZLO: zabijete ho s nim, meč vám zůstane a dostanete + 15 HP. Meč je nanic , jsou tu lepší (teda spíš takový kvarteto mečů - Daystar, Equalizer, Čepel růží, Dragonslayer).

    Zkouška sobectví - Budete muset obětovat buď ZLO: člena party - permanentní smrt - odměna život a bonus +2 na AC, nebo DOBRO: Objetujete sebe - ztráta nějakých (2-3) HP, xp a bodu obratnosti - +10% odolnost na magii. Pokud chcete nechcete přijít ani o bod obratnosti, ani o NPC, můžete použít podvod.

    Zkouška strachu - Víla vám nabídne plášť odolnosti na strach. DOBRO: Zakouzlíte Resist fear. Odměnou je imunita na zbraně +1 a slabší. ZLO: Vezmete si plášť. Jděte dolu a z krystalů vezměte slzu. Odměnou je nahraditelný plášť a +2 na odolnost (!).

    Zkouška pýchy - Budete odpovídat na otázky. DOBRO: Neodpovídejte pyšně (za žádnou cenu neodpovídejte "dobrá, budu ho tedy muset zabít.."), objeví se zlatý drak - +20% na odolnosti proti ohni, chladu, bleskům. ZLO: Odpovídejte pyšně, objeví se červený drak. Zabijete ho, 200 000 xp + drakův majetek (nanic).

    • Souboje s mágy může ulehčit kouzlo/schopnost 'Rozptyl magii'
    • Pokud je mág neviditelný, zakouzlete 'Pravdivé vidění', pak teprve proražte obranná kouzla
    • kombinujte knězova kouzla 'Zraň' a 'Zabij živé' s kouzly zlepšující bojové statistiky - 'Svatá síla', 'Hrdinská síla', 'Spravedlivá magie'.
    • snažte se cíly snížit záchranné hody ('Záhuba', 'Nepříjemnosti') a pak použít smrtící kouzlo ('Prst smrti', 'Proměň jiné', 'Barevná koule' a výše uvedené 'Zabij živé')
    • Trolly, Klepetnatce a Mozkožrouty zabíjí 'Kouzlo smrti'. (Mozkožrouti mají většinou vysokou magickou odolnost)