Podkategorie

Druhové jsou charaktery, ktere se chtějí přidat k tobě. K dispozici je jich 25 v Baldur's Gate, 17 v datadisku Throne of Bhaal (trůn Bhaala), včetně 5, kteří se vracejí a 4 extra druhů z BG-EE verze. Tři z nich jsou druhové dostupní v obou hrách. Jsou jimi Neera, Dorn Il-Khan a Rasaad yn Bashir. Čtvrtý z nich je skrytý druh. V Baldur's Gate I jsou 4 páry, které nemohou být rozděleni, pokud nepočítáme smrt nebo porušení pravidel. Jsou jimi:

  • Khalid - Jaheira
  • Xzar - Montaron
  • Minsc - Dynaheir
  • Eldoth - Skie

Dva způsoby jak rozdělit dobrodruhy, kteří spolu tvoří pár:

 

  • První způsob je dost morbidní (Khalida i Dynaheir zabije Irenicus, ale proč mu nepomoc?, pokud k tomu máte nějaký důvod) - prostě necháte v boji chcípnout (nenapadávejte ji!) onu odsouzenou postavu a pak jí inmemoriam vyhodíte.
  • Druhý způsob je sice humánější, zato je to podvod proti pravidlům - stojíte na kraji lokace, odsouzená postava je daleko, co nejdál (přehánět nemusíte). Vyhodíte ji z party a lokaci opustíte - postava za vámi už nemůže přijít. Jen už nikdy do té lokace nelezte. Tohle ovšem neplatí v EE: Jakmile vyřadíte jednu postavu, automaticky odejde i druhá.

Druhové s jedním povoláním

JménoPovoláníPřesvědčení
Ajantis Paladin 8-zákonně dobrý
Alora Zloděj 6-zmateně dobrý
Branwen Klerik 4-neutrální
Dorn Il-Khan Paladin 1-neutrálně zlý
Dynaheir Mág 8-zákonně dobrý
Edwin Mág 2-zákonně zlý
Eldoth Bard 1-neutrálně zlý
Faldorn Druid 4-neutrální
Garrick Bard 3-zmateně neutrální
Imoen Zloděj 7-neutrálně dobrý
Kagain Bojovník  2-zákonně zlý
Khalid Bojovník  7-neutrálně dobrý
Kivan Hraničář 6-zmateně dobrý
Minsc Hraničář 7-neutrálně dobrý
Neera Mág 3-zmateně neutrální
Rasaad yn Bashir Mnich 8-zákonně dobrý
Safana Zloděj 3-zmateně neutrální
Shar Teel Bojovník  0-zmateně zlý
Skie Zloděj 4-neutrální
Viconia Klerik 1-neutrálně zlý
Xan Mág 5-zákonně neutrální
Xzar Mág 0-zmateně zlý


Druhové s multipovoláním

JménoPovoláníPřesvědčení
Coran Bojovník/Zloděj 6-zmateně dobrý
Jaheira Bojovník/Druid 4-neutrální
Montaron Bojovník/Zloděj 1-neutrálně zlý
Quayle Klerik/Mág 7-neutrálně dobrý
Tiax Klerik/Zloděj 0-zmateně zlý
Yeslick Bojovník/Klerik 8-zákonně dobrý

Kouzla, která můžou být vykouzlená charaktery ovládanými hráčem jsou rozdělena do dvou kategorií:

  • Mágova kniha kouzel - mágovu knihu kouzel využívá mág, bard, mág-specialista. Kouzla se musí učit z kouzelných svitků, aby si je pak mohl zapamatovat a poté memorovat
  • Knězovy svitky - knězovy svitky využívá kněz, druid a od 8. úrovně i hraničář

V obou kategoriích, jak v mágově knize, tak v knězových svitcích, se kouzla řadí do osmi rozdílných kouzelných škol

Rozdělení dle povolání:

Rozdělení dle kouzelných škol: 

  • Proměny - tato škola je zaměřena na kouzla, která různými způsoby mění realitu
  • Ochrana - tato škola se zaměřuje na kouzla, která můžou ochraňovat nebo dávají resistence na různé druhy elementálních kouzel a kouzel, které odstraňují některé efekty uživatele.
  • Stvoření / Vyvolání - tato škola se zaměřuje na stvoření brnění a povolání stvoření kormě nemrtvých
  • Věštění - tato škola se zaměřuje identifikování předmětů magické povahy, vlastnostmi tvorů a ochranou proti tvorům zlého přesvědčení a pastem.
  • Zaříkávání / Zmámení - tato škola je zaměřena na manipulaci myslí tvorů.
  • Vzývání - tato škola se specializuje na kouzla, která vyvolají zbraně a zraňující kouzla různých elementů.
  • Iluze / Přeludy - tato škola se zaměřuje na kouzla změny viditelnosti a neviditelnosti.
  • Nekromancie - tato škola je zaměřena na život a smrt. Kouzla této školy můžou lečit, vysávat život z oběti do sesilatele a dovoluje vyvolávat nemrtvé posluhovače.

Jen kouzla do 5 úrovně můžou být seslány hračem ovládanou postavou. Spousta kouzel se můžou nacházet jen v jedné magické knize, ale jsou zde i vyjímky, např multipovolání Kněz/Mág, kdy máte různá kouzla jak v kněžských svitcích, tak mágově knize. K tomu, abyste mohli vykouzlit kouzlo, musíte mít volný kouzelný slot, který se nachází jak v mágově knize, pokud jste mág tak v kněžském svitku, pokud jste kněz nebo druid. Do těchto slotu, políček můžete po kliknutí na nějaké kouzlo, si dát kouzlo k memorování. Abyste mohli memorované kouzlo vykouzlit musíte se na to vyspat. Tak budete mít kouzlo k dispozici pro kouzlení. Takto memorované kouzlo můžete použít jen jednou, dokud se znovu nevyspíte, pak se vám obnoví.  

Kouzelnická kouzla mohou být kouzlena mágy, bardy, a mágy specialisty. Tyto charaktery můžete naučit spoustu kouzel, která způsobují magické zranění, kouzla zvyšující ochranu sesilatele, kouzla vyvolávající tvory a další. V magově knize jsou kouzla, která jsou převážně ofenzivního nebo podpurného charakteru, ale ne kouzla, která by léčila zranění nebo jedy. 

Kněžská kouzla můžou kouzlit klerici a druidové. Hraničáři získají schopnost kouzlit kněžská kouzla po 8. úrovni. Knězovy svitky obsahují spoustu kouzel, která léčí zranění nebo uzdravují různé efekty postav, také kouzla zvyšující brnění, kouzla vyvolávající magické zbraně, zvyšují take resistence proti zlu, magii a elementům, kouzla způsobující negativní efekty nepřátelům atd. Kněžská kouzla jsou spíše podpurného charakterů, tzn. mají omezený počet útočných kouzel.

Zde najdete vysvětlení, jak fungují herní mechanismy ve hře.